معرفی 10 زن ثروتمند برتر دنیا در سال 2020
موفقیت و انگیزشی

معرفی 10 زن ثروتمند برتر دنیا در سال 2020

آیا 10 زن ثروتمند برتر دنیا در سال 2020 را می شناسید؟ آیا می دانید ثروت و دارای این زنان در حال حاضر چقدر است؟ در ادامه با ما در سایت گرداب جذب همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را بیابید.

234 زن در لیست امسال حضور دارند و این بار، یک چهره آشنا به عنوان ثروتمندترین زن دنیا بازگشته است. با بازار آشفته و اوضاع به هم ریخته دنیا، ارزش دارایی بیش از نیمی از زنان ثروتمند دنیا، افت کرده است. با این حال، آلیس والتون برخلاف این جریان حرکت کرد. به عنوان وارث والمارت، او از دومین زن ثروتمند در سال گذشته، امسال به رتبه اول رسید. ارزش دارایی‌های او حالا 54.4 میلیارد دلار تخمین زده شده که این عدد، 10 میلیارد دلار نسبت  به سال گذشته بیشتر شده است. جای والتون با وارث شرکت لورال، فرانسوا بتنکورت میرز که اکنون در رتبه دوم لیست سال 2020 است، عوض می‌شود.

در میان زنان بالای لیست، سوزان کلاتن، وارث BMW، یکی از بزرگترین کاهش‌های ارزش خالص دارایی‌ ناشی از ویروس کرونا را در میان بازار سهام داشت. سهام بی ام دبلیو از ژانویه بیش از یک سوم کاهش یافته و به این ترتیب ارزش خالص ثروت کلاتن به 16.8 میلیارد دلار، یعنی 4 میلیارد دلار کمتر از سال گذشته، کاهش یافت. در لاس وگاس ایالات متحده، ثروت میلیاردر، الاین وین، نسبت به سال گذشته 33٪ کاهش یافته، زیرا ارزش سهام وین ریزورت طی چند ماه گذشته به طرز چشمگیری افت داشته است. اما کسان دیگری مانند ژانگ هویجوان، رئیس داروسازی چینی Hansoh Pharmaceutical، نسبت به سال قبل ثروتمندتر شده‌اند. ژوئن 2019، این شرکت در عرضه اولیه خود، 1 میلیارد دلار به دست آورد و با افزایش 25 درصدی ارزش سهام شرکت، ارزش دارایی‌های هویجوان به 14.6 میلیارد دلار رسید.

همچنین بخوانید: آشنایی با ۱۰ میلیاردر جوان دنیا و ثروت آن ها

10 زن ثروتمند برتر دنیا را بشناسید

امسال 234 زن در این لیست قرار گرفتند در حالی که سال گذشته 244 زن در لیست افراد ثروتمند دنیا بودند. در مجموع، زنان موجود در این لیست، روی هم رفته 927.4 میلیارد دلار ثروت دارند. با وجود بی ثباتی اقتصادی اخیر، آن‌ها در مجموع 29.4 میلیارد دلار ثروتمندتر از سال گذشته هستند. هفت زن دیگر نیز در این سال ثروت خود را با همسر، فرزند یا خواهر و برادر خود تقسیم می‌کنند، در حالی که سال گذشته، 9 زن ثروت خود را تقسیم کردند. نوزده زن در این لیست تازه وارد هستند. یکی از این افراد، جولیا کوچ است که پس از مرگ شوهرش دیوید کوچ در آگوست 2019 ، این ثروت را به ارث برد. ثروتمند جدید دیگر، مکنزی بزوس است که پس از نهایی شدن طلاقش با ثروتمندترین مرد جهان، جف بزوس، تابستان گذشته ثروت خود را به دست آورد .

همچنین نیرجا ستی که در زمینه مشاوره فناوری اطلاعات و برون سپاری شرکت Syntel، با همسرش بهارات دسای، همکاری می‌کند، از افراد تازه وارد این لیست است. ستی یکی از 67 زنی است که ثروتش را خودش به دست آورده و در لیست امسال ظاهر شده است. در مقایسه با 68 زن خودساخته در سال گذشته، این عدد امسال اندکی کاهش یافته است. همچنین یکی دیگر از افرادی که ثروتش را از طریق کارهای خودش به دست آورده، کیان یینگ است که با همسرش کین یینگلین، “Shenzhen-listed Muyuan Foods” را بنیانگذاری کرده‌اند. سهام Muyuan Foods، شرکت پرورش و فرآوری گوشت خوک، در سال گذشته تقریباً سه برابر شده و دارایی خالصش  به 1.4 میلیارد دلار رسید.

در اینجا 10 زن ثروتمند برتر جهان را می‌بینیم که ارزش خالص دارایی آن‌ها تا 18 مارس 2020 است.

10 زن ثروتمند برتر دنیا: آلیس والتون

ارزش خالص دارایی: 54.4 میلیارد دلار

کشور: ایالات متحده

منبع ثروت: والمارت

تنها دختر بنیانگذار والمارت، سام والتون، پس از پشت سر گذاشتن فرانسوا بتنکورت میرز،وارث L’Oréal و نفر اول لیست در سال ۲۰۱۹، عنوان خود را به عنوان ثروتمندترین زن جهان به دست آورد. با وجود آشفتگی اخیر بازار، والتون در سال گذشته شاهد افزایش ۲۳ درصدی ثروتش بوده‌ است. والتون، که نقشی در والمارت ندارد، به رهبری یک برنامه در بنیاد خانواده والتون کمک می‌کند که ۳۰۰ میلیون دلار در اوراق‌قرضه برای کمک به ساخت مدارس چارتر و نوسازی تاسیسات اختصاص داده است.

10 زن ثروتمند برتر دنیا: آلیس والتون

10 زن ثروتمند برتر دنیا: فرانسوا بتنکورت میرز و خانواده

ارزش خالص دارایی: 48.9 میلیارد دلار

کشور: فرانسه

منبع ثروت: L’Oréal

نوه بنیانگذار L’Oréal، یعنی اوژن شوئلر، در سال 2017 پس از درگذشت مادرش لیلین بتنکورت، ثروتمندترین زن جهان که در سن 94 سالگی درگذشت، وارث حقیقی L’Oreal فرانسه شد. ثروت بتنکورت میرز نسبت به سال گذشته 400 میلیون دلار کاهش یافته است. همه گیری ویروس کرونا باعث شد تا سهام این غول لوازم آرایشی در دو هفته اول ماه مارس 12 درصد کاهش یابد. در ماه مارس، این شرکت اعلام کرد که کارخانه‌هایش، تولید ضدعفونی کننده دست را برای حمایت از نیازهای بهداشتی فرانسه و اروپا آغاز می‌کنند.

10 زن ثروتمند برتر دنیا: فرانسوا بتنکورت میرز و خانواده

10 زن ثروتمند برتر دنیا: جولیا کوچ و خانواده

ارزش خالص دارایی: 38.2 میلیارد دلار

کشور: ایالات متحده

منبع ثروت: صنایع کوچ

کوچ که امسال برای اولین بار در لیست ثروتمندترین افراد دنیا قرار گرفته، پس از آن‌که او و سه فرزندش 42 درصد از سهام صنایع کوچ را از شوهرش، دیوید که در آگوست 2019 در 79 سالگی درگذشت، به ارث بردند، به لیست میلیاردرها پیوست. در دهه 1980 به نیویورک آمد و به عنوان دستیار طراح مد، آدولفو کار می‌کرد.

10 زن ثروتمند برتر دنیا: جولیا کوچ و خانواده

10 زن ثروتمند برتر دنیا: مکنزی بزوس

ارزش خالص دارایی: 36 میلیارد دلار

کشور: ایالات متحده

منبع ثروت: وب‌سایت آمازون

بزوس پس از نهایی شدن طلاقش در جولای 2019 با جف بزوس، بنیانگذار آمازون، برای اولین بار در این لیست قرار می‌گیرد. این داستان نویس، یک چهارم سهام شوهر سابق خود در غول تجارت الکترونیکی (آمازون) را دریافت کرد. مکنزی با امضای قرارداد نیکوکارانه “Giving Pledge”، باید نیمی از دارایی خود را به این بنیاد ببخشد.

10 زن ثروتمند برتر دنیا: مکنزی بزوس

10 زن ثروتمند برتر دنیا: ژاکلین مارس

ارزش خالص دارایی: 24.7 میلیارد دلار

کشور: ایالات متحده

منبع ثروت: شکلات سازی و غذای حیوانات خانگی

مارس و برادرش جان، هرکدام یک سوم شرکت شکلات سازی 35 میلیارد دلاری معروفشان را که بیشتر برای محصولات M&Ms و Milky Way شناخته شده، به ارث بردند. چهار دختر برادر فقید او فارست جونیور، صاحب بقیه سهام هستند. آن‌ها همچنین یک تجارت بزرگ غذای حیوانات خانگی و مراقبت از دام دارند. ژاکلین مارس نزدیک به 20 سال در این شرکت کار کرد و تا سال 2016 در هیئت مدیره فعالیت داشت.

10 زن ثروتمند برتر دنیا: ژاکلین مارس

10 زن ثروتمند برتر دنیا: یانگ هویان و خانواده

ارزش خالص دارایی: 20.3 میلیارد دلار

کشور: چین

منبع ثروت: املاک و مستغلات

فرد 38 ساله عضو هیئت مدیره و صاحب 57% از “Country Garden”، عضو توسعه دهندگان املاک و مستغلات هنگ کنگ، که پدرش آن را تأسیس کرده است. پس از همه‌گیری ویروس کرونا، این شرکت ایستگاه‌های سرو غذای خودکار رباتیک را در ووهان (محلی که ویروس منشا گرفته) ایجاد کرد، تا به کادر پزشکی چینی غذا بدهد.

10 زن ثروتمند برتر دنیا: یانگ هویان و خانواده

10 زن ثروتمند برتر دنیا: سوزان کلاتن

ارزش خالص دارایی: 16.8 میلیارد دلار

کشور: آلمان

منبع ثروت: BMW و داروسازی

کلاتن، وارث خودروسازی بی ام دبلیو، در سال گذشته با افت 20 درصدی ارزش خالص دارایی‌های خود روبه‌رو شد. با کم شدن فروش خودرو در میان همه گیری کرونا، سهام BMW در نیمه اول مارس 24٪ کاهش یافت. کلاتن همچنین تنها مالک و نایب رئیس Altana، یک شرکت مواد شیمیایی و دارویی خاص است.

10 زن ثروتمند برتر دنیا: سوزان کلاتن

10 زن ثروتمند برتر دنیا: لارن پاول جابز و خانواده

ارزش خالص دارایی: 16.4 میلیارد دلار

کشور: ایالات متحده

منبع ثروت: اپل، دیزنی

پاول جابز، همسر بنیانگذار فقید اپل، استیو جابز، رئیس یک شرکت بشردوستانه ترکیبی و با مسئولیت محدود با سرمایه گذاری به نام “Emerson Collective” است که در سال 2016 آن را تأسیس کرد. او در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز گفته: « علاقه‌ای به ساختمان‌های ثروت موروثی ندارم و فرزندانم به خوبی این مسئله را می‌دانند. استیو نیز علاقه‌ای به این کارها نداشت. اگر به اندازه کافی زیاد زندگی کنم، برایم کافی هستند». ارزش دارایی‌های او در سال گذشته به دلیل افت ارزش سهام دیزنی، 2.2 میلیارد دلار کاهش یافته است.

10 زن ثروتمند برتر دنیا: لارن پاول جابز و خانواده

  10 زن ثروتمند برتر دنیا: ژانگ هویجوان

ارزش خالص دارایی: 14.6 میلیارد دلار

کشور: چین

منبع ثروت: داروسازی

ژانگ، رئیس داروسازی چینی “Hansoh Pharmaceutical” است که داروهای آنکولوژی، روانگردان، ضد دیابت و سایر داروها را تولید می‌کند. ارزش سهام این شرکت از اوایل ژانویه تا اواسط مارس، زمانی که ویروس کرونا در کشورش بیشتر شیوع داشت، 10% افزایش یافت. ژانگ با سون پیائویانگ، رئیس میلیاردر صنایع پزشکی “Jiangsu Hengrui Medicine” ازدواج کرده است.

  10 زن ثروتمند برتر دنیا: ژانگ هویجوان

10 زن ثروتمند برتر دنیا: ژینا رینهارت

ارزش خالص دارایی: 13.1 میلیارد دلار

کشور: استرالیا

منبع ثروت: معدن‌داری

رینهارت، ثروتنمدترین فرد استرالیا، ثروت خود را از سنگ آهن به دست آورد. دختر کاوشگر بزرگ آهن، لانگ هنکوک و از سال 1992 رئیس کمپانی “Hancock Prospecting Group” است. از سال گذشته، ارزش دارایی‌های او به دلیل تأثیر ویروس کرونا روی معادن، تا 2 میلیارد دلار کاهش یافت.

10 زن ثروتمند برتر دنیا: ژینا رینهارت

در این مقاله شما را با 10 زن ثروتمند برتر دنیا و ارزش خالص دارایی آن ها آشنا ساختیم. امیدواریم که این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد. اگر به خواندن بیوگرافی زنان موفق و ثروتمند در جهان علاقه مند هستید و می خواهید بیشتر با شیوه زندگی و موفقیت های آن ها آشنا شوید، به شما پیشنهاد می کنیم که کتاب جامع بیوگرافی افراد موفق در جهان را خریداری کنید و از خواندن آن نهایت لذت را ببرید.

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مقالات مشابه