6
موفقیت و انگیزشی

8 نشانه توجه دقیق و قدرت شگفت انگیز آن در روابط

8 نشانه توجه دقیق و قدرت شگفت انگیز آن در روابط را از زبان برایان ترسی و ران آردن که سالانه برای هزاران نفر در سراسر جهان سخنرانی و جلسه مشاوره دارند بشنوید.

برای این که بتوانید به خاطر آورید ، باید با تمام توان توجه کنید. توجه100%  برای جذب یک ضرورت است. روابط خوب اجتماعی و حرفه ای براساس ویژگی های زیادی طرح ریزی شده اند ، اما هیچ چیز به این اندازه مهم نیست که تو را یک شنونده  همدل بشمارند. هر چه شنوده بهتری باشید ، بهتر می توانید با دیگران ارتباط برقرار کنید. رابطه خوب با دیگران به شما احساس با ارزش بودن می دهد.کتاب صوتی شما را به یادگیری و به کارگیری 8 نشانه توجه دقیق و قدرت شگفت انگیز آن در روابط دعوت می کند.

بخشی کوچک از آن چه را که به خاطر می آوریم ، از طریق گوش کردن است. هنر اصلی در به یاد آوردن ، توجه است. برایان تریسی

98

مطالب این صفحه نیز مفید است،:کتاب صوتی افسانه خود باوری آلبرت آلیس

چطور متوجه شویم که دیگران واقعاً به گفته های ما گوش می دهند؟

برای این که شنوده خوبی باشید ، مثل شنوندهای بزرگ علامت دهید که گوش می کنید. باید با رفتار بدنتان به گوینده نشان دهید که کامل به حرفهایش گوش کرده ای و توجه کامل را ضمن گوش کردن داشته اید. بدن شما باید علامت دهد که من کاملاً به آن چه که می گویی تمرکز دارم و کلمه ای را از قلم نیانداخته ام. هر کلمه ای که به زبان آورده ای برای من خیلی مهم و با ارزش است. اگر بتوانید این علامت را با بدنتان به طرف مقابل ارسال کنید شنونده ماهری هستید در غیر این صورت شما شنونده بی دقت نامیده می شوید.

مطالب این صفحه نیز سودمند است: بیوگرافی آرش فردوسی، جوان ایرانی مخترع دراپ باکس

تایید کنید تا اطمنان خاطر پیدا کند

در علم روانشناسی به علامت بدن که گفته های گوینده را تایید می کند ، تایید و اطمنان خاطر می گویند. شنوندهای دقیق از این گونه علامت ها زیاد استفاده می کنند. به گوینده پیام می فرستند که هر کلمه شما برای من مهم است و برایم ارزش زیادی دارد. هر چه بیشتر بتوانید موقع گفتگو از این علامت ها ارسال کنید ، جذابتر می شوید. در ادامه چند علامت شگفت انگیز بدن که قدرت توجه شما را برای جذابتر شدن ، بی نهایت افزایش می دهد ، آمده است.

8 نشانه توجه دقیق و قدرت شگفت انگیز آن 

علامت اول نشانه توجه دقیق: تماس چشمی

اولین و مهمترین علامت برای اینکه بفهمید که شنوده تان به حرف های شما توجه دارد، تماس چشمی است. اگر به چشمهای شما نگاه کرد، دارد توجه می کند. تماس چشمی مستقیم، با گوینده برقرار کنید. با این کار به او می فهمانید که دارید گوش می کنید. تماس چشمی هر چه بیشتر باشه طرف بیشتر متوجه می شود که شما درگیر حرف هایش هستید.

علامت دوم نشانه توجه دقیق : حرکت دادن چشم

حرکت بعدی که به تماس چشمی کمک می کند حرکت دادن چشم است. این کار احتمال ترس ناشی از ارتباط چشمی عمیق را کاهش می دهد. حرکت چشم به این صورت است که هنگام صحبت کردن با طرف مقابل حرکت چشم را از یک چشم بردارید و به چشم دیگر بدوزید. از طریق نگاه کردن به چشم و حرکت دادن نگاهتان تاثیر شگفت انگیز توجه را در جذابیت تجربه کنید.

علامت سوم نشانه توجه دقیق: کج کردن سر

در موقع صحبت کردن اگر گه گاه ، سرتان را کمی به طرف جلو خم کنید ، باعث می شود که نگاهتان عمیق تر و جستجوگرانه باشد. اگر به صحبتی که برای گوینده اش خیلی مهم است به این شیوه نگاه کنید ، یعنی سرتان را کمی به طرف جلو خم کنید ، این حرکت شما ، خیلی دقیق و با توجه ، به نظرش می آید و شما را فردی بسیارجذاب خواهد دید.

کتاب صوتی پیشنهادی ؛ چگونه از قدرت کلاممان به نفع خود استفاده کنیم، جول اوستین

علامت چهارم نشانه توجه دقیق : کمی تکان دادن سر

تکان دادن سر تکنیکی دیگر است که به بالا بردن توجه شما هنگام گوش کردن کمک زیادی می کند. این تکنیک جذابیت و انرژی شنونده را بالا می برد. در صورتی که این تکنیک را هنگام گوش کردن به کار نبرید خسته  و کسل کننده به نظر خواهی آمد.

انواع حرکت های سر

تکان های سر شاخص مناسب برای این است که به گوینده نشان دهید تا چه اندازه عمیق به صحبت هایش گوش می دهید. به چه فکر می کنید و احساستان چیست. تکان های سر سه نوع؛ آهسته ، سریع و خیلی سریع هستند که هر کدام معنی و مفهوم خودش را دارد. تکان آهسته سر به این معنا است که من دارم صحبت های تو را دنبال می کنم و درباره آن فکر می کنم. تکان های آهسته نشانی از توافق درش نیست. تکانهای سریع: این تکان می گوید درست می فرمایید و من با گفته های تو موافقم. تکان خیلی سریع می گوید من با تو موافقم و خیلی از گفته تو به هیجان آمده ام.

Y5zJ7

علامت پنجم نشانه توجه دقیق : زبان کل بدن

در نشستن ، نحوه نشستن و طرز قرار گرفتن تان ، علاقه شما را به کسی که با او صحبت می کنید ، نشان می دهد. موقعی که کمی به سمت جلو متمایل می شوید ، با زبان بدن به طرف مقابل می گویید که  تو شخص با جذبه ای هستید و من را چون مغناطیس به سمت خود جذب می کنید. موقعی که بدنتان را به عقب می کشید به طرف می فهمانید که حرف های تو برایم خسته کننده و دردآور است لطفا کمتر صحبت کن.

هنگام صحبت کردن با طرف مقابل کمی به طرف جلو متمایل شوید ، اگر عادت دارید که پاهایتان را روی هم بگذارید ، پا و زانوی جلویتان را به سمت فرد مقابل بگیرید ، بگزارید دستهایتان باز باشد و با آنها حرف های طرف را تایید کنید. به این شیوه صداقتتان را به او نشان می دهید. به این شیوه او جذبتان می شود.

موقع ایستادن فاصله مناسب را رعایت کنید. برای مشخص کردن فاصله مناسب از سه دایره هم مرکز را که شما در مرکزش قرار دارید را تصور کنید. در دایره اول شما دو قدم تا شخص بعدی فاصله دارید. این دایره فضای خصوصی شما و اعضای خانواده و عاطفی شما ست. آشنای اجتماعی و تجاری به این فضا وارد نمی شوند. در صورت ورود شما را ناراحت خواهند کرد.

دایره دوم دو تا شش قدم با شما فاصله دارند ، آشنای تجاری و اجتماعی در فضای دوم قرار می گیرد. برای این که با جذبه باشید این فاصله را رعایت کنید ، نه بیشتر و نه کمتر ، دایره سوم هشت تا ده قدم با شما فاصله دارد و غریبه ها در آن قرار می گیرند. نزدیک تر شدن غریبه ها از این فضا به شما اعلام خطر از طرف غریبه ها برای شما است.

علامت ششم نشانه توجه دقیق : جنبه های منفی بدن

شنونده های ضعیف از این علائم استفاده می کنند. شنونده های ضعیف هنگام صحبت سرشان را به سمت شخص گوینده می گیرند و بدنشان را از او دور می کنند و به طرف دیگر می گیرند. این نشان می دهد که آن ها واقعاً گوش نمی کنند بلکه تظاهر به گوش کردن کرده اند. این افراد پاهایشان را روی هم می گذارند و از گوینده دور می کنند. این علامت نشان می دهد که آن ها مایل به شنیدن آن حرف ها نیستند.

گاهی چنان روی صندلی به پشت می نشینند که پشتشان دارد از پشت صندلی بیرون می رود. انگار دارند از دست گوینده  فرار می کند. جمع کردن دست ها علامت دیگری است که انرژی منفی می دهد. دست های بسته پیام می دهد که به صحبت ادامه ندهید.

علامت هفتم نشانه توجه دقیق : اصوات تاییدی

افراد جذاب در تایید صحبت های گوینده از کلمه های کوتاه مثل؛ آها ، اُه ، اهوم استفاده می کنند. این اصوات شاخص های مهمی برای توجه دقیق و عمیق هستند. گوینده آن ها را تشخیص داده و از آن ها تقدیر می کند. این اصوات قدرت جذب شما را به طور شگفت انگیزی بالا می برد.

علامت هشتم نشانه توجه دقیق :  الفاظ تاییدی

اصوات تاییدی در صورتی که با الفاظ تاییدی ترکیب شوند ، جذابیت را چندین برابر می کنند. تماس چشمی ، حرکت دادن و کج کردن سر ، متمایل شدن بدن در کنار تایید کننده های صوتی و کلامی قدرت توجه را چندین برابر می کند. عبارت هایی چون متوجه هستم؛ واقعاً و یا خوب که این طور ، که به الفاظ محافظه کارانه معروفند این پیام را به گوینده می دهند که به تو اطمنان می دهم که دارم حرفهایت را گوش می دهم و در کنارت هستم. با به کار گیری علامت های بدن راز شگفت انگیز توجه را در جذب آرزوهایتان ثابت کنید.

برای این که قدرت توجه تان را بالا ببرید از علامت های هشت گانه در این مقاله ، در رابطه هایتان استفاده کنید ، جذاب تر شوید و به آرزوهایتان دست پیدا کنید.

شما تا کنون برای افزایش جذابیت خود ، 8 نشانه توجه دقیق و قدرت شگفت انگیز آن در روابط را شناسایی و به کار برده اید؟ چقدر در تلاش خود موفق بوده اید؟ تجربه و دانش خود در این رابطه را با کتاب صوتی به اشتراک بگذارید. 

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مقالات مشابه