رازهای موفقیت ایلان ماسک
موفقیت و انگیزشی

رازهای موفقیت ایلان ماسک را برای موفقیت خود به کار ببرید

در این مطلب پرده از رازهای موفقیت ایلان ماسک ، یکی از بزرگترین مدیران دنیا بر می داریم تا بتوانید در هر جای دنیا از وی الگوبرداری کنید.

مخترع، خرابکار، تغییر دهنده‌ دنیا، این‌ها صفت‌هایی است که معمولاً با اسم ایلان ماسک همراه است. او یک میلیاردر معمولی نیست. دارایی و ثروت ایلان با چندین کسب و کار متفاوت به دست آمده است. ماسک در سال 1999 وقتی که 27 سال داشت اولین ثروت خود را از طریق فروش یک شرکت رسانه‌ای به نام Zip2 به دست آورد. او این شرکت را به مبلغ 307 میلیون دلار به Compaq فروخت. پس از مدت کوتاهی او توانست از اندوخته‌ و سرمایه‌ خود  PayPal را تأسیس کند که در سال 2002 به مبلغ  1.5 بیلیون دلار آن را eBay فروخت.  رازهای موفقیت ایلان ماسک را بشناسید.

رازهای موفقیت ایلان ماسک

ایلان ماسک در ادامه‌ی موفقیت‌هایش توانست شرکت Space X و Tesla Motors را تأسیس کند و ریاست شرکت Solar City را به دست آورد. دارایی ماسک در حال حاضر حدود 13.6 بیلیون دلار است و هر روز نیز افزایش می‌یابد. ایلان توسط مجله‌ی تایمز جز 100 نفر برتر و بانفوذ جهان معرفی شده که تأثیرات بسیار خوبی بر جهان گذاشته است که این روند هیچگاه متوقف نخواهد شد بلکه ماسک هر روز به رشد و نفوذ خود ادامه می‌دهد.

برای الگوبرداری از افراد موفق بخوانید : بیوگرافی دیوید آین هورنبزرگ مرد دنیای اقتصاد آمریکا

رازهای موفقیت ایلان ماسک

بسیاری از ما می‌توانیم از زندگی این مرد مبتکر و خلاق درس‌های زیادی یاد بگیریم و بتوانیم یک کارآفرین یا یک مخترع باشیم. اما ا رازهای موفقیت ایلان ماسک چه بوده است؟ یا رازهای موفقیت او در زندگی و کسب و کار چه بوده است؟ و چگونه رؤیاهای خود را تعقیب می‌کند؟ در ادامه پرده از رازهای موفقیت ایلان ماسک  برداشته می شود. 

کتاب صوتی پیشنهادی ما: کتاب صوتی افسانه خودباوری

رازهای موفقیت ایلان ماسک
رازهای موفقیت ایلان ماسک

1.‌ پشتکار شدید در کار

یکی از اخلاق‌ها بسیار قابل تحسین ایلان ماسک پشتکار شدید در کار می‌باشد. او همیشه به سختی کار می‌کند. ماسک در ابتدا هنگامی که با برادرش کار می‌کرد و در نهایت منجر به شرکت PayPal شد. در دفتری کوچکی در محله‌ی YMCA کار خود را آغاز و در همان جا نیز می‌خوابیدند. ایلان ماسک بیان می‌کند:

رازهای موفقیت ایلان ماسک
رازهای موفقیت ایلان ماسک

“کار شبیه جهنم است. منظور من این است که شما فقط باید هر هفته 80 تا 100 ساعت کار کنید. [این] شانس موفقیت را بهبود می‌بخشد. اگر افراد دیگر در هفته 40 ساعت کار می‌کنند شما سعی کنید هر هفته 100 ساعت کار کنید آنگاه به جای اینکه در یک سال به هدف خود دست پیدا کنید در عرض 4 ماه به آن تحقق می‌بخشید.”

پس دانستیم که پشتکار یکی از رازهای موفقیت ایلان ماسک  بوده است. 

2. به دنبال رقابت نباشید

اگر شما به تمام کسب و کارهای ایلان ماسک نگاه کنید ، مشکلات زیادی را در میان بازارهای نوظهور که رقابت نزدیکی هم با یکدیگر داشتند را حل کرده است. هنگامی که ماسک PayPal را تاسیس کرد، در آن بازه زمانی تنها ایمیل برای انتقال پول در جهان وجود داشت. Space X اولین شرکت خصوصی است که فضاپیمای (اژدها) را به ISS ارسال می کند. تسلا برجسته‌ترین شرکت ماشین‌سازی الکترونیکی در جهان است.

ایلان ماسک در سخنرانی خود در ایالات متحده آمریکا اظهار داشت: ” تنها به دنبال رقابت نباشید” و تمام اقدامات و فعالیت‌های او قطعا این توصیه را دنبال کرده است. و “برای به دست آوردن بزرگترین پاداش به جای رقابت برروی نوآوری تمرکز کنید.” در این جمله  یکی دیگر از رازهای موفقیت ایلان ماسک خود را نشان داد. 

“سعی کنید  نوآوری را ایجاد کنید که هیچ رقابتی  در آن وجود نداشته باشد.”

“اگر میخواهید ارزش پایداری را ایجاد و به دست بیاورید ، به دنبال نوآوری و ایجاد یک کالای انحصاری باشید.”

3. بدانید واقعاً دوست دارید چه کاری را انجام می‌دهید

هنگامی که به آنچه که انجام می‌دهید علاقمند باشید ، شما را قادر می‌سازد انرژی ایستادگی و مقاوت در برابر چالش‌هایی که هر کسب و کار در حال رشد با آن روبرو خواهد بود را پیدا کنید.

4. ریسک پذیر باشید

ایلان ماسک توصیه می‌کند تا زمانی که جوان هستید ریسک پذیر باشید زیرا با مرور زمان تعهدات افزایش می‌یابند.

“هنگامی که یک خانواده دارید شما کارهای سختی رو انجام می‌دهید که ممکن است اصلاً به کار نیاید.”

لازم به ذکر است که ایلان ماسک شرکت‌های Tesla و Space X را با یک خانواده جوان آغاز کرد بنابراین تعهدات خانوادگی هیچوقت مانع موفقیت‌های او نشدند.

5. از شکست نترسید

ایلان ماسک در یکی از مصاحبه‌هایش بیان کرد که در ابتدا فکر می‌کردم که تسلا با شکست مواجه شود. از او پرسیدند وقتی که فکر می‌کردید موفق نمی‌شوید پس چرا این شرکت را تأسیس کردید؟ او در پاسخ گفت:

” اگر چیزی برایتان به اندازه‌ی کافی مهم باشد باید برای تحقق آن تلاش کنید حتی اگر این احتمال وجود داشته باشد که با شکست مواجه می‌شوید.”

ماسک می‌خواست از تفکرات منفی و زشت در مورد ماشین‌های الکترونیکی رها شود هر چند کار سختی بود اما او موفق شد و توانست ذهن خود را از دست افکار منفی رها کند.

در رأی گیری سالانه‌ی رضایت مشتریان مدل تسلا و اس سندان توانسته است رتبه‌ی دوم را کسب نمایید.

6. چیزهای مهم زندگی‌تان را اولویت قرار دهید

موفقیت و رضایت شما از کارتان مهم‌تر از هر چیزی است نه پولی که به دست می‌آورید. ایلان ماسک در سن 27 سالگی پول زیادی را به دست آورد اما او دیوانه‌وار کار می‌کرد و عاشق کارش بود و می‌خواست در جهان تغییر ایجاد کند.

ایلان توصیه می‌کند جسورانه چیزهای مهم زندگی‌تان را انتخاب و انجام دهید.  نه تنها کار بر روی پروژه‌های مهم به شما پاداش‌های مالی بزرگ را ارائه می دهد بلکه می‌تواند رضایت  و خوشحالی شما را نیز به دنبال داشته باشد بخصوص اگر این حقیقت را دریابید که می‌توانید جهان خود را به جهانی بهتر تغییر دهید.

7. تمرکز بر روی سیگنالی بالاتر از صدا

شرکت تسلا هرگز پولی را برای صرف تبلیغات خرج نکرده است چرا که آن‌ها به جای سرمایه گذاری در تبلیغات بر روی تحقیق و توسعه و طراحی تمرکز می کنند؛  که این کار باعث می شود ماشین‌ها به همان اندازه خوب و عالی تولید و ظاهر شوند. ایلان بیان می‌کند:

“من از خودم می‌پرسم: آیا این فعالیت منجر به تولید یک محصول یا سرویس بهتر خواهد شد؟ اگر نه ، من این تلاش‌هایم را متوقف می کنم.”

8. یک محصول برتر ایجاد کنید

ایجاد یک محصول شگفت انگیز ، قوی‌ترین نوع بازاریابی را برای آن به وجود می‌آورد. شرکت اپل یکی از بارزترین این مثال‌هاست. اپل قطعا اگر محصولاتش کیفیت بالایی نداشته باشد از تبلیغاتی که منجر به سقوط آن خواهد شد خجالت نمی‌کشد و هراسی ندارد چرا که مطمئن است بهترین محصول تولید و آن را وارد بازار جهانی خواهد کرد.

هنگامی که رسانه ها شروع به صحبت در مورد اینکه چگونه محصول شما یکی از بهترین‌ها در جهان است مطمئن باشید که شما در مسیر درست قرار دارید.

” ما نتیجه گرفته ایم که P85D تقریبا بهترین اتومبیل در جهان است. “

9. آماده‌ باشید تا مهارت جدید یاد بگیرید

اجازه ندهید چیزی را که نمی دانید از تلاش‌هایتان برای رسیدن به اهداف‌تان جلوگیری کند. ایلان ماسک قبل از شرکت تسلا هرگز یک شرکت خودرویی متعلق به خودش را نداشت اما او تأسیس شرکت تسلا را رها نکرد. او هرگز یک دانشمند راکت‌ها یا موشک‌های فضایی  نبود، اما او را از بنیاد نهادن شرکت Space X دست نکشید.

کتاب های زیادی وجود دارد که وجود دارد که اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار می گیرد تا همیشه قبل از اینکه بتوانید مقاصد خود را بالا ببرید، اطلاعات زیادی در مورد چگونگی انجام این کار به دست آورید.

10. انتقادپذیر باشید

یک نکته موفقیت آمیز که بسیاری از افراد احتمالا از آن غافل می شوند، انتقادپذیری است. بیشتر افراد دوست ندارند در مورد اشتباه‌هایشان بشنوند یا درموردش صحبت کنند. اما با جستجو در این اطلاعات توسط افرادی که مورد اعتماد شما هستند. بینش ارزشمندی را دریافت خواهید کرد که می‌توانید از آن برای بهبود شخصیت و کارهای خود استفاده کنید.

ایلان ماسک در یکی از مصاحبه‌هایش بیان می‌کند:

“من فکر می کنم مهم است که مردم به بازخورد‌های توجه کنند و به جای آنکه بازخوردها را نادیده بگیرند، باید با دقت گوش دهند.”

“اگر آن را نادیده بگیرید در این صورت انتقاد بی معنی خواهد بود و باید مردم خود را با رفتارهای شما وفق دهند.”

“من به طور کامل انتقادپذیر نیستم، اما من فکر می‌کنم این واقعا مهم است که درخواست کنیم از دیگران که ما را نقد کنند، به ویژه از افرادی که در ذهن ما بهترین جایگاه را دارند.”

11. بی رحمانه خوش‌بین باشید

ایلان مشهور است برای تعیین مهلت‌های غیر ممکن و درخواست عجیب از کارکنان خود را برای کاهش هزینه تا 90٪. بسیاری از زمان‌ها این مهلت‌ها شکست می‌خورد ، اما اغلب آنها موفق می شوند.

برای رسیدن به اهداف بزرگ‌تان بسیار خوش‌بین باشد. اگر شما توانسته‌ای به کوچک‌ترین هدف‌هایتان برسید مطمئن باشید که می‌توانید به موفقیت‌های بزرگ نیز دست پیدا کنید. در جستجوی سطوح نامطلوب از موفقیت استراتژی است که می‌تواند منجر به موفقیت‌های باورنکردنی می‌شود.

12. بیشتر بخوانید

ایلان مانند بسیاری از افراد بسیار موفق، یک خواننده‌ی بسیار حریص است. او می‌خواند و می‌خواند ومی‌خواند. ماسک دوران کودکی خود با خواندن کتاب سپری می‌کرد. او دایره المعارف بریتانیکا را از جلد به جلد خواند.

“شما نمی دانید چه مقدار نمی دانید. شما متوجه می‌شوید که همه‌ی این چیز در خارج از شما وجود دارند. “

13. محدودیت‌های خودتان را بشناسید

ماسک ممکن است باهوش‌ترین کارآفرین و خستگی‌ناپذیرترین فرد قرن بیست و یکم باشد اما روزها 24 ساعت هستند.

ایلان نیز دارای همسر و پنج پسر است که بدون شک زمانی را با آن‌ها سپری میکند و به او نیاز دارند.

اگر چه او به اندازه کافی بلند پرواز است تا هم زمان به چالش‌های Space X و Tesla برسد، متوجه شد که یک پروژه بزرگ دیگر برای مدیریت بسیار مفید خواهد بود. و در سال 2006، ایلان ایده‌ای برای شرکت پانل خورشیدی داشت. اما او می‌دانست که اگر او این کار را شروع کند، او بیش از حد در حال حرکت و کار است.

بنابراین او ایده خود را با پسرعموهایش پیتر و لیندن ریو که Solar City را با ماسک به عنوان سرمایه گذار اصلی تاسیس کرد ، به اشتراک گذاشت. ایلان ماسک از زمان تأسیس آن به عنوان رئیس هیئت مدیره خدمت کرده است، اما به اندازه کافی فاصله خود را حفظ کرده است تا بیش از حد وقت و انرژی خود را از دست ندهد.

الگو برداری از افراد موفق 

با مطالعه زندگی نامه و سرگذشت افراد موفق می توان ، از ایده های موفقیت و عوامل موثر در موفقیت این افرد الگوبرداری کرد. با استفاده از الگوی موفقیت دیگران شما نیز می توانید ، راه های موفقیت و توانمدی را بپیماید و به رفعیترین قله ها دست پیدا کنید. 

در رابطه با رازهای موفقیت ایلان ماسک ، الگوبرداری از افراد موفق و موفقیت خود در زندگی و راه های دست یابی آن تجربه و نظر خود را با کتاب صوتی به اشتراک بگذارید. 

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مقالات مشابه