تأثیر شگفت انگیز افکار مثبت
موفقیت و انگیزشی

تأثیر شگفت انگیز افکار مثبت در زندگی با بهره گیری از آن

در این مقاله تأثیر شگفت انگیز افکار مثبت را در زندگیمان مرور می کنیم و یاد می گیریم که چگونه با این ترفند ، تحولی حیرت انگیز ایجاد کنیم و زندگی را به سمت و سوی شادی و مثبت نگری سوق دهیم. در زندگی هر انسانی چالش های فراوانی وجود دارد، خواه مثبت و خواه منفی ، چه بسا ما با به کار گیری از افکار مثبت تأثیر شگرف آن را ببینیم.

اگر به این مسئله واقف باشیم که چه قدرت ذهنی قوی داریم هیچگاه به مسائل منفی فکر نمی کردیم. در واقع سادترین تشبیهی که می توانیم برای ذهنمان داشته باشیم، می توانیم آن را همانند یک آهنربای قوی فرض کنیم که با فکر کردن به افکار مثبت یا منفی به راحتی آنها را جذب خودمان کنیم. طبق قوانین کوانتومی که در فیزیک وجود دارد ، در این جهان تمام ذرات مدام در حال ساطع کردن انرژی از خود هستند و به هرچیزی که فکر کنیم انرژی ما به سرعت به سمت آن روانه می شود. فکر انسان هم  شکلی از انرژی است که  از این امر مستثنی نیست. با کتاب صوتی از تأثیر شگفت انگیز افکار مثبت در زندگی و موفقیت آگاه شوید. 

قدرت بالای ذهن انسان و افکار مثبت

افکار قدرت خلق کنندگی دارند. پرتوهایی که به صورت فکر از ذهن هر یک از ما خارج می شود ، حامل مقدار زیادی انرژی هستند. انرژی آزاد شده در هر جهت حرکت می کند. زمین و زمان را به هم پیوند می دهد و در جهت عینیت بخشیدن به خواسته و فکر ساطع شده تلاش می کند. شاید شنیده باشید که بعضی افراد از مسیر دور بر دیگران تاثیر می گذارند و آنها را نحت تاثیر خود قرار می دهند. راستی این افراد و انرژی ساطع شده از فکر آنها چگونه این کار را انجام می دهد؟ 

افرادی که از قدرت ذهنی بالایی برخوردارند ، توانسته اند بر فکر و رفتار خود مسلط باشند و انرژی را به کنترل خود درآورند. آنها در اثر تمرین و ممارست بر انجام آن ذهن خود را پرورش و تنومند کرده اند. این افراد از نظر ذهنی به حدی رشد کرده اند که علاوه بر ذهن خود قادرند ذهن سایرین را نیز در کنترل خود داشته باشند. 

این توانمدی علاوه بر ذاتی بودن ، بیشتر نتیجه تلاش و پشتکار فراوان است. هر کس مسیر این افراد را بپیماید و کارهایی که آنها کرده اند را انجام دهد ، می تواند بر ذهن و خود و در ادامه بر ذهن دیگران نیز مسلط باشد. در ادامه چند راه کار ساده که به تقویت نیروی ذهن و اندیشه کمک می کند ، آمده است. 

کتاب صوتی پیشنهادی ما ویژه عاشقان سعدی شیرازی؛ کتاب صوتی زندگی نامه مصلح الدین سعدی شیرازی

تأثیر شگفت انگیز افکار مثبت
تأثیر شگفت انگیز افکار مثبت

کنترل فکر خود را در دست بگیریم

ذهن ما دائماً در حال گردش است و به سمت خاطرات خوب و بد در گذشته و همچنین برنامه ها و افکار مثبت و منفی در آینده سیر می کند.

پس بهتر این است که با تمرین و تقویت فکر، کنترل احساسات و عواطف را در دست بگیریم و آگاهانه و با برنامه ریزی، مثبت اندیشی را سرلوحه ی مغزمان قرار دهیم.

تمرینات لازم برای جذب انرژی مثبت

  1. به محض ورود افکار منفی، به سرعت ذهن خود را منحرف کرده و به سمت نیمه پر آن و افکار مثبت هدایت کنیم.
  2. تا می توانیم تشویش و نگرانی را از خودمان دور کنیم . با داشتن آرامش ذهنی انرژی مثبت زیادی به روحمان وارد شده و سلامت جسمی و روحی خود را تضمین می کنیم.
  3. سعی کنیم در طول روز شکرگزاری و سپاسگزاری را داشته باشیم . محبت و مهربانی به دیگران می تواند انرژی مثبت را به زندگیمان روانه کند.به کسانی که دوستشان داریم و برایمان عزیز هستند مهربورزیم. قدردان افرادی باشیم که برای ما مفید و سودمند بوده اند. کسانی که دانشی به ماآموختن.این کار را با فرستادن یک پیام محبت آمیز به آنها می توان انجام داد. به کودکان و سالمندان محبتمان را بروز دهیم و می بینیم که دوبرابرش به خودمان برمی گردد.
  4. خواسته های خودمان را مدام در ذهنمان تجسم کنیم و انرژی مثبت را به سمتشان بفرستیم. تمرکز ذهن را روی خواسته ای که داریم، بگذاریم و مدام در طول روز آن را تصور کنیم. میبینیم که با قدرت بالای ذهن آن را به سمت خودمان جذب کردیم و به آرزوهایمان رسیدیم.

ادامه تمرین 

  1. باید دایره ی اطرافمان را از دوستان خوب،پرانرژی و مثبت اندیش پر کنیم و افراد منفی نگر،ترسو و ……دوری کنیم. درکنار افراد موفق و مثبت اندیش قرار گرفتن، سطح انرژیمان را به طرز باورنکردنی بالا می برد که این امر باعث می شود راحت تر به خواسته هایمان برسیم و ذهنمان هم بیشتر به مثبت اندیشی گرایش پیدا می کند.
  2. کارهای مثبت و پرانگیزه هرچند کوچک حالمان را خوب می کند و این حال خوب دو برابرش به زندگی خودمان برمی گردد. غذادادن به حیوانات، خرید کتابهای انگیزشی، کمک کردن به سالمندان برای عبور از خیابان و … مثال هایی از این دست می باشند.
  3. دفترچه یادداشتی تهیه کنیم و در پایان روز حداقل 2 اتفاق مثبت و خوب که برایمان رخ داده را بنویسیم. این اتفاقات می تواند هرچیزی باشد چه کوچک و چه بزرگ. لذت بردن از هوای پاییزی و خش خش برگ ها،نم نم باران، دعای خیر یک نفر به واسطه ی کار کوچکی که انجام دادیم، تبریک تولد یک دوست و ……

تعریف دقیق مثبت اندیشی 

ما ورزش می کنیم برای اینکه هم بدنمان از لحاظ ظاهری زیبا شود و هم اینکه قدرت بدنی امان را بالا ببریم. همین مثال ساده کافیست تا درک بیشتری از ذهنمان داشته باشیم. یعنی اینکه با تمرین دادن مغز، قدرت روحیمان را بالا می بریم و در پی آن انرژی مثبت زیادی در اطرافمان جمع می کنیم.

در این زمینه این کتاب نیز مفید می باشد ؛ قدرت شگفت انگیز توجه در قانون جذب از برایان ترسی و ران آردن

در واقع اگر بخواهیم تعریف ساده ای از مثبت اندیشی داشته باشیم این گونه است که هر اتفاق و پیشامد خوب یا بد که برای ما رخ می دهد، ما آن را به بهترین وجه مثبت تفسیر کنیم و نتیجه ی آن این است که هاله ای از انرژی مثبت را اطراف خود جمع کرده ایم.وقتی که ما از هر رویداد یک برداشت مثبت استخراج کنیم، باعث می شود که مثبت ها را جذب کنیم و این همان پایه و اساس عملکرد قانون جذب است که می گوید انرژی و فکرهای مثبت باعث کشش اتفاقات خوب به سمت ما هستند.

قدرت کلمات

همان طور که در بالا ذکر کردیم همه ی ذرات گیتی در حال ساطع کردن انرژی از خود هستند. کلمات هم از این امر مستثنی نیستند. به کار بردن کلمات و واژه های پرانرژی می تواند روی کیفیت روح و ذهن ما تأثیر بگذارد.

سعی کنیم و مراقب باشیم که چه کلماتی را بر زبان جاری کنیم و این انتخاب با ماست که خوب ها و پرانرژی ها را بر زبان بیاوریم یا کلمات منفی و با بار سنگین را بازگو کنیم. همین کلمات هستند که با بکاربردن آنها گاهی راهگشا و گاهی مانند سدی جلوی خواسته های مارا می گیرند. پس در تک تک لحظات باید مراقب باشیم که چه کلماتی از زبانمان بیرون می آید تا جایی که می توانیم افکار مثبت در ذهنمان جای بدیم. نکته ی دیگری که باید دقت کرد این است که می توانیم از تکیه کلام افراد و کلمات پرتکرار در صحبتشان به شخصیت درونی آنها پی برد.

قانون جذب و افکار مثبت

همان طور که از اسم آن مشخص است این قانون بیان می کند که به هرچیزی که فکر کنی آن را به سمت خود جذب می کنیم حال این فکر می تواند مثبت باشد و سازنده باشد، یا منفی و ویرانگر. با مطالعه ی صحبت های گفته شده میبینیم که قانون جذب و قدرت ذهن رابطه ی تنگاتنگی باهم دارند طوریکه هرچه ذهن بخواهد همان را کائنات مهیا می کنند.

کتاب صوتی پیشنهادی ما: کتاب صوتی تمرین نیروی حال اکهارت توله

وقتی ما می توانیم با فکرکردن و تجسم آرزوها و خواسته هایمان به راحتی آنها را برآورده کنیم، چرا ذهنمان را با افکار منفی آلوده کنیم و به تبع آن منفی ها را جذب کنیم.قانون جذب در تمامی زمینه ها بکار می رود، در زمینه مسایل عشقی، مادی و جذب ثروت نیز کاربرد دارد.پس به طور کلی هرآنچه برایمان اتفاق می افتد زاییده ی ذهن و فکر ما هستند.

آیا شما نیز از  تأثیر شگفت انگیز افکار مثبت در زندگی بهره مند شده اید؟ آیا توانسته اید ، ذهن خود را به کنترل درآورید؟ یا در کنترل ذهن هستید و به راحتی دیگران بر شما تاثیر می گذارند؟ نظر و تجربه خود را با کتاب صوتی به اشتراک بگذارید. 

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مقالات مشابه