بیوگرافی احد عظیم زاده برترین کارآفرین ایرانی
بیوگرافی و زندگینامه افراد موفق جهان

بیوگرافی احد عظیم زاده برترین کارآفرین ایرانی

اگر به الگوبرداری از افراد موفق علاقه دارید و الگوی مناسب خود را هنوز نیافته اید؛ بیوگرافی احد عظیم زاده شما را با آرزوهای دور و درازتان پیوند می دهد.

بیوگرافی احد عظیم زاده مصداق بارزی از ضرب المثل خواستن توانستن است، می باشد. این مرد با پشتکار و اراده پولادین به همگان نشان داد که اگر بخواهی، می توانی رویاهای دور و دراز خود را محقق نمایی و در آسمان آرزوها به پرواز درآیی، حتی اگر بی پول و بی پدر باشی.  احد عظیم زاده ثابت کرد که برای کارآفرین برتر شدن نه به حامی و پشتیبان بلکه به علاقه، انگیزه و پشتکار فراوان نیاز است. از پیوند این سه (علاقه، انگیزه و پشتکار) نیروی عظیمی بر خواست که عظیم زاده را بر قله های افتخار و ثروت نشاند. این بار گرداب جذب شما را با سرگذشت و بیوگرافی احد عظیم زاده آشنا خواهد کرد.

خواندن این بیوگرافی هم می تواند برای شما جذاب باشد: بیوگرافی آریستوتل اوناسیس بزرگ ترین کشتی دار مستقل دنیا

کودکی و دواران جونی احد عظیم زاده

احد عظیم زاده در روستای اسفنجان از توابع اسکو در استان آذربایجان شرقی در سال 1336( ه ش) چشم به جهان گشود. وی قبل از این که از دوران کودکیش استفاده کند و به بازی های کودکانه بپردازد، به علت فوت پدر وارد مرحله تازه ای از زندگی می شود و درس و مدرسه را به علت نداری و بی پولی رها می کند و بر روی دار قالی می نشیند و قالی بافی را آغاز می کند.

احد اگر چه فرصت رفتن به مدرسه و بودن در بین هم سن و سالان را از دست می دهد اما به هیچ وجه درس و سوادآموزی را رها نمی کند و شب ها با تمام خستگی جسمانی به مطالعه و یادگیری می پردازد.  این کارآفرین برتر پس از چند سال قالی بافی تسلیم ناملایمات زندگی نشد و رویاهای بزرگی در سر پروراند. او در تفکرات خود راه های گوناگون چگونه پولدار شدن را از سر گذراند و توانست راه تحقق رویاهایش را بیاموزد.

بیوگرافی احد عظیم زاده و کودکی این کارآفرین برتر جهانی

در سن 13 سالگی احد تخته های قالی و قالیچه های کوچک و پشتی های بافته شده را بر کول می نهاد و به بازار اسفنجان و اسکو می برد و می فروخت و سود اندکی به اندازه دو تومان کسب می کرد. این کارآفرین بزرگ جهانی ولخرجی نکرد و با جدیت تمام سودهای اندکش را جمع آوری کرد به گونه ای که در سن 18 سالگی 20 هزار تومان پس انداز داشت.

در آن هنگام او به سراغ عموی پدرش رفت 20 هزار نیز از او قرض گرفت و از بانک نیز 60 هزار تومان وام گرفت. این طوری سرمایه ی خود را به 100 هزار تومان رساند.

احد عظیم زاده و سفر به آلمان

احد پس از بررسی های بسیار دریافت که آلمان مرکز تجاری فرش دست باف است و مکان مناسبی است که وی می تواند؛ فرش های بافته شده در ایران را ببرد و در آنجا به فروش برساند. برای تحقق این هدف وی ابتدا به آلمان سفر می کند و پس از بررسی بازارهای فرش هامبورگ با سلیقه های مختلف خریداران فرش دستباف آشنا می شود.

کتاب بیوگرافی افراد موفق و ثروتمند در جهان

بازگشت به ایران و راه اندازی کارگاه قالی بافی

وی در بازگشت به ایران فکرهایش را جمع و جور می کند و با ورود به زادگاهش، ساختمانی در همان روستا اجاره می کند. سپس با سرمایه 100 هزار تومان 10 درصد از هزینه دار قالی و مواد اولیه فرش بافی را می پردازد و کارگاه کوچک قالی بافی را راه اندازی می کند. پس از چند ماه تلاش بی وقفه در کارگاه قالی بافی، احد قالی های رنگارنگ و پر نقش و نگار بافته شده را برای فروش راهی اروپا می کند.

در اولین معامله با آلمانی ها 6.5 میلیون نقدی و یک چک 6 میلیونی دریافت می کند. به این شیوه وی با پشاتکار و علاقه در عرض چند ماه سرمایه 100 هزار تومانی که 80 هزار تومان آن نیز قرض است را به 12 میلیون تومان می رساند.

بازگشت به ایران و راه اندازی کارگاه قالی بافی

بیوگرافی احد عظیم زاده و تاجر شدن وی

پس از آن موفقیت وی به کارش همچنان ادامه می دهد. به کشورهای مختلف سفر می کند. پس از بازدید از بازارها و موزه های جهانی فرش با ایده و سلایق گوناگون مردم جهان آشنا می شود و در بازگشت در تولیدات کارگاهی خود، آموخته هایش را عملی می کند.

پس از چندین سال تلاش بی وقفه صادرات فرش ایرانی احد روز به روز رونق می گیرد و او فرش های ایرانی را به سایر کشوره (ایتالیا، فرانسه، آلمان، سوئیس، انگلستان و بلژیک) صادر و سرمایه چندین میلیاردی را گردآوری می کند.

دستاوردهای احد عظیم زاده

  • راه اندازی دومین کارگاه قالی بافی در تبریز
  • دریافت تندیس تولید بهترین فرش های ایرانی در انگلستان در سال 1388
  • افتتاح نمایشگاه  سالانه قالی های دستباف در تهران در سال 1388
  • به ثبت رساندن برند فرش عظیم زاده
  • افتتاح فروشگاه بزرگ فرش عظیم زاده در تهران
  • افتتاح شعبه دیگر فرش عظیم زاده در سلمان شهر مازندران
  • هزینه کردن 180 میلیارد تومان در پروژه هتلی “قو الماس خاورمیانه” در مازندران

افتخارهای بزرگ این کارآفرین برتر جهانی

  • عظیم زاده یکی از 100 کارآفرین برتر ایران است.
  • با اختراع فرش گرد دو بار تندیس الماس بزرگترین تاجر جهان را دریافت کرد.
  • در سال 2004 میلادی الماس مدیریت و کیفیت فرانکفورت را به خود اختصاص داد.
  • سه سال متوالی بزرگترین صادر کننده فرش ایران بود.
  • کارهای نیکوکارانه احد عظیم زاده

این مرد بزرگ علاوه بر ثروت کلانی که انباشته است، دلی بزرگ و خیرخواه دارد. تا کنون سرپرستی 1700 کودک بی سرپرست را به عهده گرفته و با خود عهد بسته است هر ساله 100 نفر به این جمع اضافه کند.

الگوبرداری از بیوگرافی احد عظیم زاده

با نگاهی دقیق به زندگی و کار این مرد بزرگ در می یابیم که رویاپردازی و تلاش مستمر برای تحقق رویاها ،علاقه وافر به موفقیت ، ریسک پذیری ، پشتکار، جستجو و تحقیق عملی و سفرهای مداوم به جهان از جمله عواملی است که احد برای رسیدن به موفقیت و توانگری از آنها بهره گرفته است.

هر یک از ما نیز چنانچه خواهان موفقیت باشیم و عوامل رسیدن به موفقیت را عملی کنیم، بی شک خواهند توانست قله های رفیع موفقیت را هر چند سخت، دشوار و صعب العبور باشد بپیماییم. چرا که قانون موفقیت و عوامل رسیدن به موفقیت در جهان ثابت و بدون تغییراند. برای خواندن بیوگرافی زنان و مردان موفق در جهان با گرداب جذب همراه باشید.

زندگینامه های مشابه

5 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • زهرا نیازی
    فروردین 2, 1399 6:38 ب.ظ

    اسکو از شهر های استان آذربایجان‌شرقی هست لطفا اصلاح بفرمایید

    پاسخ
  • ممنونم بخاظر مطلب جامعتون.
    به نظرم یکی از بزرگترین باورهای احد عظیم زاده این بود که هیچ وقت خودش محدود به موقعیت مکانی و شرایطی که داشت ندونست. اهل ریسک کردن بود و به خودش ایمان داشت که می تونه موفق بشه و تونست به این جایگاهی که الان داره برسه.

    پاسخ
  • مهدی محمدی
    مهر 8, 1399 9:04 ق.ظ

    با تشکر از مطالب مفیدتان
    هزینه قسمتی که به آلمان سفر کرد را ازکجا آورد ؟؟
    آیا راهنما داشت یا خودش به تنهایی سفر کرد ؟
    و چگونه دوباره بعد از بازگشت از آلمان همان سرمایه ثابت مانده بود ؟؟

    جسارتا نباشد فقط سوال هایی است که در ذهن بنده ایجاد شد
    ممنون

    پاسخ
  • این آدم با اینکه نرفته مدرسه و دانشگاه اینقدر موفق شده. از سایت گرداب جذب ممنونم که بیوگرافی افراد موفق ایرانی رو هم میگذارند.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

زندگینامه های مشابه