آنتونی-رابینز-
موفقیت و انگیزشی

عوامل موثر در موفقیت شغلی از نگاه آنتونی رابینز

عوامل موثر در موفقیت شغلی از نگاه آنتونی رابینز که می تواند راهنما هر مرد و زن جوان در مسیر موفقیت شغلی باشد بنابراین با ما در بخش بیوگرافی افراد موفق از سایت گرداب جذب همراه باشید.

آنتونی رابینز نویسنده ، مربی و سخنران انگیزشی حرفه ای آمریکایی است؛ که  فوریه سال 1960 در کالیفرنیا آمریکا در خانواده ای فقیر متولد شد. آنتونی رابینز بعد از دریافت دیپلم متوسطه در زمینه های مختلفی شروع به فعالیت کرد اما بی اثر و کاملا بدون نتیجه بود. از آنجا که آنتونی رابینز دچار مشکل پرخوری و چاقی بود در حالی که زندگی را با مشکلات مالی سر می کرد و در خانه ی مجردی؛ ظرف هایش را در وان حمام میشست اما در سرش رویاهای بزرگی داشت و خود را در آینده، در بهترین شرایط می دید.

تا اینکه تصمیم گرفت برای رفع چاقی خود راه حلی پیدا کند، چندین کتاب را مطالعه کرد و فهمید مطالب شان مشکلی را حل نخواهند کرد به همین خاطر  فکر کرد باید از افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرد و از تجربیات شان استفاده کند؛ و این راه حلی بود که توانست رابینز را در مدت دو ماه بدون هیچگونه رژیم غذایی بلکه براساس کنترل فکر و ذهن و کمک های روانشناسی از مشکل چاقی نجات دهد و تناسب اندام پیدا کند

موفقیت های آنتونی رابینز

اکنون Tony Robbinsدر ایران و در تمام دنیا به شهرت والایی رسیده است آن هم به خاطر مجموعه کتاب هایش در زمینه موفقیت می باشد. آنتونی رابینز به افراد کمک می کند که عملکردشان بهبود پیدا کند؛ که به همین دلیل از موفق ترین افراد ایالات متحده به حساب می آید. او بنیادی را پایه گذاری کرده که در آن به افراد؛ جهت رسیدن به موفقیت حرفه ای و فردی کمک می کند. اینگونه است که می توان گفت او بیشتر عمرش را صرف کمک به دیگران کرده است. آثار بسیاری در قالب کتاب در زمینه موفقیت و موفقیت شغلی دارد که از آن ها می توان به چند مواردی اشاره کرد.

آثار آنتونی رابینز

  • افکار بزرگ
  • مهارت در بازی زندگی
  • قدرت شگرف بودن
  • قدرت نامحدود
  • تکنیک های ساده برای کنترل زندگی
  • رها سازی قدرت درون
  • 365 گام تا موفقیت

و آثار بسیاری دیگر می توان اشاره کرد.

راز هفتگانه آنتونی رابینز در کسب موفقیت شغلی

آنتونی رابینز شخصی است که به عنوان سلطان انگیزه در تمام دنیا شناخته شده است. پس بهتر است شما هم از معلومات و دانسته های او در زمینه کسب موفقیت بی بهره نمانید؛ و هرچه زودتر از آن ها استفاده کنید.

اکنون وقت آن رسیده که راز هفتگانه Tony Robbins را در کسب موفقیت شغلی برای شما عزیزان همراه کتاب صوتی بیان کنیم.

آنتونی رابینز می گوید: اولین قدمتان این باشد که برنامه درستی را برای خود تنظیم کنید. اما داشتن برنامه فقط کافی نیست اینکه برنامه؛ برنامه درستی باشد بسیار مهم است، چرا که بعضی از افراد در برنامه ریزی کلیات را در نظر می گیرند و بعضی از آن ها جزئیات. اما اینکه کدام یک از اینها درست است مسئله ی بسیار مهمی است.

هر فردی از چیز خاصی  انگیزه می گیرد؛ که انحصاری بودنش را نشان می دهد. به همین دلیل باید برنامه هایی داشته باشید. این در حالی است که برنامه ها و اهداف افراد مختلف براساس انگیزه های مختلف به هم شباهتی ندارد و پیچیدگی آن ها نیز کم و زیاد می شود. ولی اصل هدفی است که باید در امتداد آن حرکت کرد. از این رو اگر هدفی دارید که به دنبال آن هستید، برنامه هایتان به این شکل نباشد که در روز فقط ساعت محدودی خودتان را درگیر آن ها کنید؛ چرا که اینگونه به احتمال به سر انجام رسیدن آن کار کم تر می شود و درپی آن چیزی جز ناامیدی برجا نمی ماند. پس بهتر است نقاط قوت و ضعف و شخصیت خود را به خوبی بشناسید و براساس آن ها برنامه های خود را تنظیم کنید.

نکاتی که رابینز در رابطه با چگونگی رسیدن به موفقیت بیان می کند

  •  نظم در برنامه هایتان شما را به موفقیت می رساند هرچند افراد زیادی با وجود بی نظمی هایشان توانسته اند به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنند؛ پس چیزی که اینجا حائز اهمیت می باشد انجام دادن کارهایی است که معتقدید در طول روز حتما باید انجام گیرند.
  • انجامش بده؛ آنتونی رابینز می گوید بعد از انجام یک برنامه ریزی  درست؛ نوبت عمل کردن به آن است. اگر قصد انجام کاری را دارید آن را به تعویق نیندازید؛ چون کاری که در لحظه و زمان خودش انجام نگیرد هرگز انجام نخواهد گرفت.
  • در برنامه ریزی هایتان به نظم خاصی برسید؛ مثلا هرهفته کارهای قابل دستیابی در برنامه تان، مشخص و به آن ها بپردازید. که به این شکل نظم در برنامه ریزی هایتان افزایش پیدا می کند و اینگونه شما به اهدافتان نزدیک تر خواهید شد.

زمان را در دست بگیرید

  • در نظر داشته باشید رسیدن به موفقیت بازه ی زمانی خاص خود را دارد.
  • همیشه به همراه خود دفتری داشته باشید و یادداشت برداری کنید؛ این را آنتونی رابینز می گوید که یک کاپیتان انگلیسی به او گفته که هیچوقت به حافظه اش اعتماد نکند و همه چیز را یادداشت کند. این کاپیتان انگلیسی حافظه ای بسیار قوی داشته که بعد ها آنتونی پی می برد که او دفترچه ای به همراه داشته که در هر لحظه یادداشت هایی را در آن ثبت کرده است. آنچه که در شما تحول و تغییراتی ایجاد می کندو هر ایده و الهامی که قرار است شما را به مقصدتان برساند و هرچیزی که بیشترین تاثیر را دارد در این دفتر گردآوری، ثبت و یادداشت کنید.
  • اگر جایی می روید و می خواهید کاری را انجام دهید از روش طوفان ذهنی استفاده کنید و با عشق و احساس رویا هایتان را ثبت کنید. همه نکات و نوشته های این دفتر اطلاعات ارزشمندی هستند، که می توانند باعث رخ دادن بزرگ ترین معجزه زندگی تان شوند. با همین نوشته های ساده ممکن است در آینده ایده های نابی به ذهن تان برسد و زندگی تان را متحول کنند.
  • تفکر خلاقانه؛ برای این کار باید بخشی از شبانه روز را به تفکر و اندیشیدن اختصاص دهید. به عقب برگردید هر آنچه را که قبلا یاد گرفته اید ویا کارهایی که روزانه انجام داده اید مجدد انجام شان دهید. اینگونه در ذهن تان هک می شوند و در هر زمان و هرجایی به عنوان یک ابزار کمکی همراه شما هستند.

تمرین عملی برای رسیدن به موفقیت

این روش برایتان معجزه خواهد کرد؛ چرا که مرور کردن کارهای روزانه تان باعث میشود که شما به این فکر کنید که همان کار را می توانستید به روش بهتری نیز انجام دهید؛ در پی این ها روش های قبلی انجام کارهایتان بهبود پیدا می کند که همین نشان دهنده ی بالا رفتن اعتماد به نفس است، و زمان و هزینه ی کم تری نیز صرف می کنید.

  • در پایان هر روز  چند  دقیقه زمان صرف کارهایی که در طول روز انجام داده اید بکنید؛ که همین زمان کوتاه می تواند منجر به رخ دادن خلاقیت های بزرگ زندگی تان شود.
  • هدف گذاری کنید، عمل گرا باشید و لطفا ترسو نباشید.

هدف گذاری تان به این شکل باشد که استراتژی و برنامه هایتان به عنوان نقشه راهتان باشد. و برای اینکه به چیزی دست یابید که زندگیتان را به سمت بهتر شدن ببرد، باید هدف گذاری کنید. که به عقیده ی آنتونی رابینز که در هدف گذاری فوق تخصص می باشد. هدف گذاری و داشتن هدف های مشخص و ثابت ماندن پای آن ها افراد را به موفقیت می رساند.

عملگرا بودن یعنی چه؟؟

گاهی تنها تفاوت بین افراد موفق و ناموفق فقط در این خلاصه می شود که افراد موفق در لحظه انجام کار؛ عذاب نمی کشند چرا که به سادگی کارها را انجام می دهند و در لحظه هر کاری که به ذهن شان می رسد را انجام می دهند و این یعنی اقدام به انجام کار در اوج احساسات.

 اگر اقدامی صورت نگیرد چه میشود؟؟

وقتی چیزی به ذهن مان می رسد در همان لحظه احساسات مان در اوج قرار دارد؛ پس می توانیم سریعا اقدام کنیم و به خوبی شاهد نتیجه اش باشیم. اما اگر اقدام به انجام کار به تاخیر بیفتد فکر ما در رابط با آن موضوع ضعیف خواهد شد و با گذر زمان به فراموشی سپرده خواهد شد.

راه حلی که جناب  Robbins برای شما دارد این است که احساساتتان را در همان لحظه گیر بیندازید و به آن ها در قالب برنامه ای نظم بدهید. که  داشتن نظم در فعالیت هایتان می تواند بر روی دیگر کارهایتان نیز اثر کند. به همین دلیل است که نباید به کوچک ترین موضوع بی اهمیت باشید؛ همین کارهای کوچک الهام بخش خواهند بود که  که قدم را برای کارهای بعدی بر دارید، و همین عملگرا بودن رازی مهم در رسیدن به موفقیت شغلی می باشد.

و اما آخرین راز رسیدن به موفقیت شغلی را آنتونی رابینز اینگونه برای شما شرح می دهد؛ او می گوید ترسو نباشید. شاید فکر کنید رقیبان تجاری؛ دشمن افراد شکست خورده هستند. اما اینطور نیست چیزی جز ترس باعث شکست آن ها  نمی شود. ترس از اینکه تلاش کنند و نتیجه ای حاصل نشود.

 افراد موفق به خود اطمینان دارند و تحت هیچ شرایطی از خواسته شان دست نمی کشند؛ تا که بلاخره به موفقیت برسند.

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مقالات مشابه