هنر خوب گوش دادن
موفقیت و انگیزشی

جادو خوب گوش دادن در افزایش جذابیت

رازهایی در مورد جادو خوب گوش دادن در افزایش جذابیت و ارتباطات موثر را در این مطلب بخوانید وراه های کسب جذابیت را یادبگیرید و جذاب تر شوید.

افراد جذاب فرصت­ هایی را به دست می­ آورند که دیگران از آن بی­ بهره­ اند. به طور مثال در مواردی که دیگران به دار آویخته می ­شوند ، صاحبان جذبه تبرئه می­ شوند. افراد جذاب با استفاده از فرصت­ های پیش­روی خو د، در عرصه­ های کاری ، فردی و اجتماعی موفقیت­ های زیادی را کسب می­ کنند که موجب محبوب و مشهور شدن آنها در جامعه می­ شود. اگر شما نیز خواهان موفقیت به طرق مختلف هستید ، از جادوی خوب گوش دادن برای تحقق خواسته خود استفاده کنید. به گفته کارشناسان مشاوره ، هنر خوب گوش دادن همان عاملی است که جذابیت و اعتماد به نفس را در افراد بالا می برد. برای یادگیری هنر خوب گوش دادن و بهره مند شدن از فواید این هنر با کتاب صوتی همراه باشید. 

استفان-کاوی
استفان-کاوی

عوامل موثر در بالا بردن جذابیت افراد

جذبه خصیصه و وِیژگی است که  دارندگان آن دیگران را بدون هیچ مقاومتی به خود جذب می­ کنند. خوب گوش دادن به صحبت­های دیگران ، تلاش جهت شاد کردن آن­ها و لذت بردن از آن و دادن حس ارزشمند بودن به افراد عواملی است که در بالا بردن حس اعتماد به نفس و جذابتر شدن افراد تاثیرگذار هستند.

کتاب صوتی پیشنهادی ما: چگونه از قدرت کلاممان استفاده کنیم

دو تمرین ساده برای جذاب­تر شدن

افراد جذابی را که می­ شناسید را به خاطر آورید. در جزئیات رفتار و حرکات آن­ها دقیق شوید تا بفهمید که چه حرکت و رفتاری در آن­ها بوده که موجب محبوب و دوست داشتنی شدن آن­ها نزد شما شده است. آن موارد را پیدا کنید و در زندگیتان به روش خودتان آن را انجام دهید. 

به عنوان دومی تمرین می ­توانید جذابیت کنونیتان را اندازه بگیرید. برای این کار کافی­ست به میزان جذاب بودن خود ار یک تا ده نمره بدهید و از کسی که شما را خوب می­ شناسد بخواهید که به میزان جذابیتتان نمره بدهد، هر نمره­ ای که او به شما بدهد میزان جذابیت کنونی شماست. اگر عدد به دست آمده ده و یا نزدیک به ده است ، نشان می­ دهد که شما فرد جذابی هستید. در صورتی که نمره شما یک و یا نزدیک به یک است به این معنی است که شما چندان جذاب نیستید و برای رسیدن به جذابیت باید تلاش کنید.

از این صفحه نیز دیدن کنید: بیو گرافی شهرزاد رفیعی؛ بانو ایرانی که در جهان حرفی برای گفتن دارد

با چند تمرین ساده شما هم می­توانید جذاب شوید.

  1. دیگران را همان گونه که هستند بپذیرید نه آن گونه که می­ خواهید باشند.
  2.  از دیگران به خاطر کارهایی که برایتان انجام می­ دهند، اگر چه آن کار خیلی کوچک باشد، تشکر و سپاسگزاری کنید. به قول شاعر شکر نعمت نعمتت افزون کند ، کفر نعمت از کفت بیرون کند.
  3. دیگران را تایید کنید. چرا که تایید شدن از طرف دیگران یک نیاز ضروری و اساسی در زندگی هر کسی ( بزرگ ، کوچک ، زن یا مرد)  است.
  4. دیگران را تحسین کنید ، تحسین صادقانه و از ته دل حس با ارزشمند­تر شدن ، مفید بودن ، مورد تایید بودن و مقبولیت در در افراد برمی­ انگیزاند.
  5.  به رفتار و گفتار دیگران با دقت توجه کنید ، طوری که به آن­ها چنین القا شود که حرفهایشان خیلی مهم است. با این کار آن­ها احساس مفید و با ارزش بودن  می کنند و شما را که موجب پدید آمدن این حس در آن­ها شده­ اید دوست خواهند داشت.

جرئیات بیشتر برای اینکه خوب گوش کردن را یاد بگیرید.

گفتیم گه خوب گوش دادن و توجه به دیکران از عواملی است که در جذاب­تر شدن افراد موثر است. نتیجه مطالعات دانیل گولمن در رابطه با هوش عاطفی نشان داد که هوش عاطفی (ٍEQ) که همان توانایی افراد در برقراری ارتباط عاطفی با افراد است، خیلی بیشتر از IQ در موفقیت افراد حیاتی است. هوش عاطفی، حس همدردی و توانایی درک و هم احساسی با سخن افراد است. برای این­که بتوانیم به صورت کاربردی خوب گوش دادن را تمرین کنیم در ادامه چهار راه­ حل خوب گوش دادن را از زبان برایان ترسی و ران آردن بآمده است.

چهار راه حل کلیدی برای خوب گوش دادن

  • چرخه خوب گوش دادنبا دقت گوش دادن: سعی کنید با دقت و سکوت کامل و بدون این­ که حرف دیگری را قطع کنید به حرفهایش گوش بسپارید. طوری که آن شخص احساس کند که هیچ چیز در دنیا در آن لحظه برای شما مهمتر از حرف­های آن شخص نیست. اگر در منزل هستید و کسی قصد صحبت کردن با شما را دارد، تمام کارهای دیگرتان را متوقف کنید و با تمام وجود به حرف­های او گوش دهید. تلویزیون را خاموش کنید، روزنامه را کنار بگذارید، قاطعانه بر گفتار طرف مقابلتان متمرکز شوید. این رفتار شما بر طرف مقابلتان تاثیر گذاشته و مورد تقدیرش قرار می­ گیرید. ضمن گفتگو انرژی عاطفی بسیار زیادی از طرف مقابل به شما خواهد رسید.
  •  مکث قبل از پاسخ دادن: بعد از تمام شدن صحبت­های طرف مقابل 3تا5 دقیقه سکوت کنید. در این سکوت سه فایده نهته است. اول اینکه اگر طرف مقابل شما خواسته باشد بین حرفهایش نفسی تازه کند، شما وسط حرفش نمی­پرید. دوم این­که مکث شما به طرف مقابلتان ثابت می­کند که حرف­هایش برای شما مهم است. این امر سبب می­شود که او شما را فردی با هوش و جذاب قلمداد کند. با مکث کردن علاوه­بر شنیدن صحبت­های شخص منظور او را بهتر درک می­کنید.
  • پرسش جهت توضیح: هیچ وانمود نکنید که حرف طرف مقابل را کامل درک کرده­اید بلکه از او بپرسید دقیقاً منظورش چیست. وقتی سوال می­پرسید ، اوضاع را تحت کنترل خود در می‌آورید. پس سعی کنید پرسش­های متفکرانه­ ای را طرف بپرسید.
  • همان سخن فرد را با واژه خودتان به فرد برگردانید: با این کار به او می­فهمانید که کامل به او گوش کرده­ اید و وگوش دادنتان تظاهری نبوده است.

به نظر شما زنان شنوده ­هایی بهتر از مردان هستند؟

شاید شما هم این سخن را شنیده ­اید که زنان قادرند چندین کار را با هم انجام دهند مثلاً با یک دست جارو می­ کنند با دست دیگر تلفن را جواب می­ دهند ، از یک طرف آشپزی و از طرفی نظافت می­ کنند، ضمن انجام این همه کار با هم به صحبت­های شما هم گوش می­ دهند. اما مردان فقط یک کار را می­ توانند در یک آن انجام دهند. این گفته از نظر علمی هم تایید شده است.  اسکن­ هایی که با دوربین­های MRI  از مغز افراد انجام شده، نشان داده است که در مغز زنان هنگام گوش دادن هفت نقطه فعال می­ شود، در حالی که در مغز مردان فقط دو نقطه فعال  هنگام گوش دادن وجود دارد. پس می­ توانیم بگویم که زنان شنونده­ های خوبی هستند.

 در ادامه راه­کار کاربردی برای این­که بتوان موارد ذکر شده را در خوب گوش دادن تمرین کنید ، آمده است.

تمرین خوب گوش کردن

تکنیک­های خوب گوش دادن ، مکث ، پرسش و بازگو کردن حرف طرف مقابل را باهم تمرین کنید. این کار را در منزل و محل کار انجام دهید. ضمن گوش دادن به چشم های طرف مقابلتان بنگرید. با به کارگیری این تکنیک­ها کنترل و هدایت گفتگو را در دست بگیرید. با این کار متوجه می­ شوید که ارتباطی عمیق و گسترده را با طرف مقابلتان خواهی داشت.

امیدوارم مطلب جادو خوب گوش دادن در افزایش جذابیت برای شما مفید بوده باشد. اگر تکنیک های این مقاله را در زندگی خود بکار ببرید قطعا رشد جذابیت خود را شاهد خواهید بود. اگر آموزش های این مطلب برای شما مفید بود می توانید نتایج خود را در بخش نظرات همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مقالات مشابه