اندرو گارنگی
موفقیت و انگیزشی

ایده موفقیت اندروکارنگی و تحول در قرن 21 | کتاب صوتی

تحول جهانی با ایده موفقیت اندروکارنگی در قرن 21 از شگفت انگیزترین رویدادهای تاریخی این قرن است. این مرد بزرگ و ایده موفقیت او را بیشتر بشناسید.

اندرو کارنگی مهاجر فقیر اسکاتلندی بود که در جریان انقلاب صنعتی به یکی از بزرگترین کارآفرینان آمریکا تبدیل شد. وی پس از تاسیس کارخانه فولاد و آهن، به ثروتی عظیم دست یافت و در شمار اغنیای آمریکا قرار گرفت. کارنگی بیشتر ثروت خود را صرف فعالیت های خیرخواهانه و بشردوستانه چون تاسیس موسسات آموزشی و علمی، تاسیس کتابخانه ها و سازمان های خیریه جهت کمک به افراد فقیر و بی خانمان کرد. هم اکنون بسیاری از این موسسات و سازمان هایی که کارنکی موسس آنها بود ، در حال فعالیت هستند. کتاب صوتی این بار اندروکارنگی و تحول جهان توسط این مرد بزرگ را معرفی می کند. 

ایده موفقیت اندروکارنگی

کارخانه فولاد و آهن کارنگی در دهه 1800 میلادی از فناوری و تکنولوژی روز دنیا بهره گرفت و انقلابی را در صنعت فولاد و آهن برپا کرد. کارنگی تمام خط تولید کارخانه را از وسایل حمل و نقل مواد خام تا میدان های زغال سنگ به تصرف و تملک خود درآورد و همین روش ، ادغام عمومی سبب عرضه فولاد با کمترین قیمت شد. همین امر باعث موفقیت و ثروتمند شدن کارنگی شد. تلاش بی وقفه کارنگی و مهارت بالای او در صنعت فولاد سبب پیشرفت وی در تجارت فولاد و آهن شد و وی را به ثروتمندترین فرد آمریکا تبدیل کرد. با ایده موفقیت اندروکارنگی آشنا شوید.

برای مطالعه بیشتر بخوانید : بیوگرافی اندرو کارنگی

 

اندرو کارنگی کارآفرینی که ایدۀ خود را عملی ساخت ، با کاربرد چند قانون دنیا را متحول ساخت. این قوانین برای راهنمای موفقیت شما در زندگی تان در ادامه آمده است. 

مطالعه بیشتر و دریافت ایده های بهتر با مطالعه : بیوگرافی بیل گیتس، کسی که 16 بار ثروتمندترین مرد جهان شد.

شکست آغاز راه موفقیت

یکی از علل عمده ناکامی و شکست شما این است که در برخورد با مشکلات و سختی های موقتی ، به راحتی متوقف می شوید و دست از تلاش و مدامت برداشته و دلسرد می شوید. هر کس  این موقعیت را تجربه کرده است اما اشخاص ثروتمند و موفق هرگز دست از تلاش خود برای زندگی برنمی دارند و به چیزی جز تغییر در زندگی و کسب ثروت و قدرت نمی اندیشند. افراد نامدار پیروزی خود را بعد از شکستی می دانند  که قبل از پیروزی شان متحمل می شوند. آنها می دانند که قبل از موفقیت باید شکست ها و ناکامی های موقتی را بپذیرند.

افراد ثروتمند همیشه در سخنان خود اظهار می دارند که بزرگترین موفقیت آن ها یک قدم فراتر از جایی که شکست خورده اند ، نصیبشان شده است. پس هر وقت اگر شکست و ناکامی در مسیرتان حادث شد بدانید که به موفقیت تان نزدیک شده اید. موفقیت و پیروزی نصیب اشخاصی می شود که سخت کوشند و از مداومت لازم برای نیل به اهداف خود برخوردارند. با ایده موفقیت اندروکارنگی تصور خلاق داشته باشید. 

قوه تخیل شما ، عنصر اصلی تغییر زندگی

اگر شما دارای قوه تصور و تخیل هستید،  این قدرت به شما نقطه نظری می دهد که برای کسب ثروت کافی است. اعمال ما براساس قوۀ تخیل ذهن حاصل می شود. انسان ها به کمک قوۀ تخیل شان، از نیروی طبیعت بهره مند شده اند و به سود خود تغییر داده اند. شما همیشه در موقعیت ها و شرایطی قرار می گیرید که به قوه تخیل خود احتیاج دارید. شما برای تبدیل کردن قوه تخیل خود به یک واقعیت ملموس احتیاج به داشتن برنامه دارید. این برنامه باید به کمک تخیل و تصور شما ایجاد شود.

شما باید برای کسب ثروت و قدرت ، دستور العمل هایی دقیق داشته باشید. دستور العمل که نیاز شما را عملی می سازد را انتخاب و سپس برنامه خود را روی برگه کاغذی یادداشت کنید. شما با انجام عمل یادداشت برداری،  به رویا و تخیل خود شکلی حقیقی و واقعی بخشیده اید. اینک جمله ی نوشته شدۀ خود را با صدای بلند برای خود بخوانید.

مطمئنا هنگامی که شما خواسته و هدف خود را روی کاغذ می نویسد،  تخیل خود را ثبت می کنید و شکلی حقیقی به آن می دهید، طرح و برنامه ای را برای تحقق بخشیدن به آن انجام می دهید، شما قدم های نخست را برداشته اید و به هدف خود نایل می شوید. پس ایده موفقیت اندروکارنگی را برای موفقیت خود به کار ببرید و ایده های موفقیت امیز خود را یادداشت نمایید. 

چگونه اندرو کارنگی در جهان تغییر ایجاد کرد؟

چگونه اندرو کارنگی در جهان تغییر ایجاد کرد؟

تصور خلاق داشته باشید

قوه تصور شما یک انگیزه فکری است. انگیزه های فکری شما، انرژی و امید نیل به هدف را می سازند. وقتی شما با انگیزه فکری به کسب ثروت می پردازید از قوانین لازم برای نیل به موفقیت سود می برید.

همواره عبارت “اگر اراده ای باشد راهی وجود دارد. ” را در ذهن خود ثبت کنید. اندرو کارنگی و تمام کسانی که در زندگی خود موفق و ثروتمند شده اند ، هدف خود را مشخص و قطعی کرده اند و آنگاه با عزم و اراده ای راسخ آن را تبدیل به واقعیت زندگی خود کرده اند. در حقیقت کسانی هم مانند کارنگی نیز به ثروتمند شدن فکر می کنند اما احتمالا آنچه که کارنگی را از دیگران متمایز ساخت ایمان و باور به اندیشه خود بود. وی هدف خود را با جزئیات کامل تشریح کرد و سپس برنامه ای را برای نیل به آن طرح کرد. در حقیقت اندرو کارنگی تخیل خود درمورد آینده اش را با عزمی راسخ ، هدف مشخص و یک برنامه معین و خاص خود به واقعیت تبدیل کرد و ثروتمندترین مرد تاریخ شد.

به تلاشتان ادامه دهید

اگر شما معتقدید که کار و تلاش شدید به تنهایی شما را به موفقیت می رساند، باید بگویم که سخت در اشتباه هستید. ثروت و قدرت ، هرگز تنها از طریق سعی و تلاش حاصل نمی شود. اگر می خواهید به ثروت برسید ، این ثروت و قدرت ، حاصل تعیین خواسته مشخص براساس کاربرد اصول معین می باشد و هرگز بخت و شانس در آن دخالتی ندارد.

 زندگی تمام افراد موفق زمانی تغییر پیدا کرد که آنها قوه تصور و تخیل خود را به کار انداخته و خود را از دیگران متمایز کردند. کارنگی نظریه اصول موفقیت را ارائه داد و تغییری را در جهان ایجاد کرد. میلیون ها نفر در جهان از اصول موفقیت کارنگی بهره برده و به موفقیت های مالی بزرگی نایل شدند. عزم و اراده اندرو کارنگی و ابرام و پافشاری که برای رسیدن به هدف مشخص خود داشت، در میان مردم جهان اشتیاقی را به وجود آورد که هرگز مانند آن را در جهان نخواهید یافت. کارنگی به ایدۀ خود نیرو و توان داد و آن را هدایت کرد و همه ناراحتی ها و ناملایمات را که در مسیرش روی داد را کنار زد.

همکاری منفعت طلبانه

افرادی که می توانند خالق ایده و نظر باشند، ایده ها را به عمل تبدیل کنند و خود وهمکاران خود را به ثروت و موفقیت برسانند؛ افرادی بس سزاوار ستایش و احترام هستند. کارنگی خود در کمک گرفتن و کمک کردن به دیگران پیشقدم بود. وی همیشه کارهایی را که قادر به انجام آن ها نبود را به همکاران و کارمندان خود تفویض و از آنان کمک می گرفت و همچنین در مقابل از هیچ کمکی به دیگران فروگذار نمی کرد. از ایده موفقیت اندروکارنگی برای تشکیل گروه همکاران کمک بگیرید. 

قبل از تشکیل گروه ببینید که متقابلا در ازای همکاری افراد، شما چه امتیازاتی را می توانید برای آن ها در  نظر گیرید. افراد بدون دریافت اجر و پاداش برای شما کاری نمی کنند پس به ازای همکاری و کمک آنها، پاداش و منفعتی را برایشان درنظر گیرید.

کتاب صوتی پیشنهادی ما برای شما: دانلود کتاب صوتی افسانه خودباوری

اگر هدف شما برایتان از اهمیت فراوانی برخوردار است، پس باید برنامه های دقیقی داشته باشید و از تجربه ، آموزش ، توانایی ، تلاش و راهنمایی های دیگران برخوردار باشید. همه افراد ثروتمند و موفق از این اصل اساسی استفاده کرده اند. هیچ کس به تنهایی تجربه ، توانایی و دانش کافی را ندارد؛ بدون راهنمایی و همکاری دیگران این هدف امکان پذیر نخواهد بود.

هر برنامه ای که برای کسب ثروت طراحی می کنید باید حاصل قوه تصور و اندیشه شما باشد و کمک و راهنمایی های دیگران شما را به مقصد و هدف اصلی تان برساند.

برنامه ریزی مجدد داشته باشید

اگر اولین برنامه ریزی شما با شکست مواجه شد، به سرعت برنامۀ بعدی را تعیین و اجرا کنید. دقیقا در همین شکست ها است که اغلب اشخاص ناامید شده و مسیر و هدف خود را رها می کنند. حتی باهوش ترین و قوی ترین اشخاص نیز بدون داشتن برنامه مشخص و عملی نمی توانند به موفقیت برسند. این اصل مهم و حقیقی را به ذهن خود بسپارید که وقتی برنامۀ شما به شکست منتهی می شود، این خودتان هستید که شکست موقتی تان را به ناکامی دایمی تبدیل می کنید.

تنها معنی که می توان از این اتفاق فهمید این است که برنامۀ تعیین شده شما در این موقعیت کارایی خود را ندارد و شما باید برنامۀ درست و حساب شدۀ دیگری را طراحی کنید و دوباره شروع کنید. میلیون ها نفر در فقر و تنگدستی زندگی می کنند زیرا یا برنامۀ مناسب و کاملی ندارند که آن ها را به ثروت و قدرت برساند و یا اینکه با اولین شکست ناامید شده و مسیر و هدف خود را رها می کنند. ایده موفقیت اندروکارنگی را برای غلبه بر شگست و ناکامی به کار ببرید. 

از شکست های احتمالی نترسید و تسلیم آنها نشوید

تمام انسان ها وقتی با شخصی ثروتمند مواجه می شوند تنها ثروت و موفقیت آن را می بینند. اما به شکست ها و ناکامی هایی که حتما قبل از پیروزی با آن ها مواجه شده است دقت نمی کنند. دستیابی به موفقیت بدون پشت سر گذاشتن شکست ها و ناکامی های موقتی امکان پذیر نخواهد بود. اگر قبل از رسیدن به هدف خود تسلیم شوید، از عزم و اراده ای سست برخوردار بوده اید که با اولین اتفاق ناخوشایند متوقف شده اید. بنابراین شخصی با این ویژگی ها هرگز در زمره و گروه برندگان و ثروتمندان قرار نمی گیرد. یک انسان هدف دار هرگز متوقف نمی شود و شکست ها و ناکامی های خود را جدی و واقعی نمی بیند. او تنها چیزی را که مهم و حیاتی می داند کسب موفقیت و ثروت است. پس برای رسیدن به موفقیت ایده موفقیت اندروکارنگی را در زندگی خود عملی می کند. 

رهبر یا پیرو؟

ما در دنیا با 2 دسته اشخاص روبه رو هستیم : رهبران ، پیروان. هیچ کس جز خودتان نمی تواند تصمیم بگیرد که در زمره کدام گروه قرار بگیرید. تفاوت بیم 2 گروه نام برده بسیار زیاد است. اگر شما جزء افراد پیرو هستید پس مطلقا نباید انتظار کسب درآمد بالا را داشته باشید. البته پیرو بودن هرگز به معنای کوچکی و تحقیر نیست. چه بسا بسیاری از رهبرانی که اکنون لقب ثروتمندترین و قدرتمندترین اشخاص جهان را به خود اختصاص داده اند ، زمانی جزء پیروان بوده اند.

اندرو کارنگی با تغییر دادن زندگی خود، جهان را تغییر داد. او زمانی که تنها 13 سال داشت با حقوقی به میزان 2/1 دلار زندگی می کرد. او با هوش و فراست خود زندگی اش را تغییر داده و در گروه رهبران قرار گرفت. او یک پیرو با هوش بالا بود که این امتیاز او را در کسب دانش از رهبر خود یاری داد. هیچ پیرو باهوشی مدت طولانی تحت تاثیر رهبرش قرار نمی گیرد. همیشه به یاد داشته باشید که دنیا به اشخاص به خاطر ترغیب و اشتیاقشان به موفقیت، پاداش می دهد. پس از ایده موفقیت اندروکارنگی نیرو بگیرید . به تلاش ادامه دهید. 

سازگار بودن روحیه با موقعیت انتخابی

اندرو کارنگی همواره این نکته را در نظر داشت که رفتار باید با موقعیت انتخابی اشخاص مطابقت داشته باشد. وی براین واقعیت تاکید می کرد که اشخاصی که در شرایط و فرصت مناسبی قرار می گیرند اما روحیۀ سازگاری را ندارند ، با شکست و ناکامی مواجه می شوند. اگر کسی این ویژگی اخلاقی را دارا باشد، می تواند نقطه ضعف ها و کاستی های خود را جبران کند.   

در رابطه با ایده موفقیت اندروکارنگی نظر و عقیده خود را با کتاب صوتی به اشتراک بگذارید. 

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مقالات مشابه