عادت هایی که از شما فردی موفق می سازد
موفقیت و انگیزشی

عادت هایی که از شما فردی موفق می سازد

عادت هایی که از شما فردی موفق می سازد ، را یادبگیری و قله های رفیع موفقیت و پیروزی را با الگوبرداری از سایر افراد موفق در جهان با سرعت و دقت بی نهایت فتح نمایید. 

اگر به دنبال کسب موفقیت هستید؛ با پیروی از عادت هایی که از شما فردی موفق می سازد ، می توانید خیلی راحت اهداف خود را پیش ببرید. چرا که افراد موفق منهای مهارت های خاصی که در زمینه مختلف دارند ، از یک سری عادات و خصوصیات و الگوهای مشترکی پیروی می کنند که آن ها را به مقصد و مسیر موفقیت و پیشرفت هدایت می کند. موفقیت به هیچ عنوان ذاتی نیست و نمی توان گفت کسی آن را از گذشتگان به ارث برده یا استعداد رسیدن به موفقیت را داشته است. موفقیت نتیجه چیزی جز تلاش نیست. تلاشی که براساس الگو های خاصی انجام شده تا در نهایت به موفقیت بدل شده است.

افراد موفق زیبا فکر می کنند. هدف گذاری می کنند و با روحیه ای امیدوارانه  برای رسیدن به اهدافشان قدم برمی دارند. بررسی عادات و الگو های مورد استفاده افراد موفق، ما را به مجموعه الگو های مشترکی رسانده که در ادامه آمده است. 

کتاب پیشنهادی ما به شما: کتاب صوتی تمرین نیروی حال اکهارت توله

عادت هایی که از شما فردی موفق می سازد

  • ابراز شجاعت
  • افزایش بهره وری
  • تعیین اولویت ها و الزامات
  • افزایش ارتباطات
  • در جست و جوی وضوح
  • مراقبت از انرژی جسمی و روحی

از مجموعه عادت هایی که از شما فردی موفق می سازد به توضیح 6 مورد از آن ها در این بخش از مقاله می پردازیم.

برای الگوبرداری از افراد موفق بخوانید : بیوگرافی نیک ویجیک کسی که محدودیت های فیزیکی را باور نکرد 

شجاعت اولین هادت افراد موفق

اولین نقطه ی اشتراک افراد موفق شجاعت و نترس بودن آن هاست؛ افراد موفق در مقابل اضطراب ، شک و ترس مقاوت نشان می دهند و از خود و دیگران در برابر احساسات منفی حفاظت می کنند. ترس از شکست برای افراد موفق بی معنی می باشد و تا می توانند با وجود تمام مشکلات برای رسیدن به اهدافشان تلاش می کنند.

پس اگر خواستار موفقیت هستید شجاعت را در خود به عادتی همیشگی تبدیل کنید چرا که ترس باعث باز ماندن شما از مسیر موفقیت می شود. هرچند که شکستی برای شما وجود نداشته باشد؛ دست نیافتن به پیروزی از شما سلب می شود.

افزایش بهره وری دومین الگوی رفتاری افراد موفق

از جمله عادت هایی که از شما فردی موفق می سازد ، افزایش بهره وری است. که این عمل با حذف کار های غیر ضروری از برنامه افراد موفق صورت می گیرد. چیزی که افراد را به موفقیت می رساند؛ تمرکز بر اهداف مهم می باشد و وقتشان را بر روی آن ها سرمایه گذاری می کنند تا چیزی باعث حواس پرتی آن ها نشود از این رو بهره وری کارهایشان بالا می رود که در نهایت  به موفقیت می رسند.

تعیین اولویت ها سومین الگوی افراد رفتاری موفق

تعیین اولویت ها و الزامات؛ سومین الگوی رفتاری  افراد موفق می باشد. همه ما می دانیم اولویت گذاری کارها؛ افراد را زود تر به نتیجه می رساند چرا که در اولویت بندی ارزش کار مشخص و باعث استفاده ی بهینه از زمان می شود.

ارتباطات چهارمین عادت افراد موفق

چهارمین الگو و عادت افراد موفق افزایش ارتباطات می باشد؛ بار ها و بارها برایمان پیش آمده است که کاری را به نحو احسن انجام داده باشیم و مورد تحسین و تشویق اطرافیانمان قرار گرفته باشیم؛ حس نابی که آن لحظه به ما دست می دهد باعث بالا رفتن قدرت و توان ما در انجام کارهایی از آن دسته می شود.

پس اینکه در تنهایی و خفا بخواهیم به موفقیت برسیم فکر و ذهنیتی کاملا غلط می باشد؛ چرا که ارتباطات قوی و موثر با دیگران انرژی مضاعف و حمایت و درک از طرف دیگران برای ما به همراه دارد.

وضوح و شفاف سازی پنجمین عادت افراد موفق

 پنجمین عادت ذدر جستجوی وضوح می باشد؛ خب معنی و مفهوم این جمله چیست؟ 

آنچه که افراد موفق دائما به آن می اندیشند به وضوح رساندن کارهایی است که در حال انجام آن ها هستند یا قصد انجام آن را دارند. آن ها اهداف خود را مشخص می کنند و برای روشن شدن مسیر با مطرح کردن سوالاتی از این قبیل که اکنون که هستم و قرار است به چه چیزی تبدیل شوم و یا اصلا چه می خواهند؟ برای پیش بردن کار هایش قرار است با چه کسانی تعامل داشته باشد و یا چه کسانی را در کنار خود قرار است نگه دارد؟

همه این پرسش ها در ذهن افراد موفق خطور می کند و تا به پاسخ روشن و دقیقی برای آن ها نرسند کاری را به اختیار خود از پیش نمی برند. به همین خاطر عادتی که باید برای رسیدن به موفقیت از آن پیروی کرد جستجو برای به وضوح رساندن افکار و خواسته هایتان می باشد.

آخرین عادت افراد موفق ، مراقبت از انرژی جسمی و روحی می باشد. اگر که افسردگی و خستگی قرار باشد بر افراد موفق غلبه کنند چیزی به اسم موفقیت به دست نخواهد آمد.

حفظ سلامتی جسمی و روحی ششمین عادت افراد موفق

افراد موفق به تقویت روح و جسم خود می پردازند چرا که مطمئنند با دشواری ها و سختی هایی روبه رو خواهند شد که ممکن است آنها را خسته و افسرده کند از این رو با انجام فعالیت هایی همچون ورزش کردن، مراقبت از سلامت جسمانی و داشتن رژیم غذایی در برنامه هایشان علاوه بر تمرکز و آرامشی که به دست می آورند جسم خود را از مواجهه با هرگونه فرسودگی کنترل می کنند.

پس نکته ی مهم در برنامه های افراد موفق حفظ سلامت روحی و جسمی است؛ اهمیت این دو به قدری زیاد است که نباید اجازه داد  احساسات منفی منابع انرژی روحی و جسمی تان را تخلیه کند.

تمامی عادت های ذکر شده به راحتی در وجود همه افراد قابل رشد و کشف می باشند. چرا که خواستار هرچیزی که باشید به سهولت می توانید آن  را به دست آورید. تلاش کنید و عادت های گفته شده را در وجود خود نهادینه کنید، آنگاه خواهید فهمید آرزو هایتان دست یافتنی تر از آنی هستند که به آن می اندیشید.

کرایگ هایپر 40 عادت افراد موفق را در جایگاه نویسنده، مقاله نویس ، سخنران و محقق برای افرادی که در پی موفقیت هستند ذکر کرده است. که به عنوان کردن تعدادی از آن ها در مقاله عادت هایی که از شما فردی موفق می سازد برای شما همراهان همیشگی کتاب صوتی پرداخته ایم.

عادت هایی که افراد موفق جهان داشته اند

  • افراد موفق برای وضعیت هایی که بر روی آن ها کنترلی ندارند وقت و انرژی صرف نمی کنند.
  • نشست و برخاست با افراد بد ذات را از ارتباطات خود خارج می کنند.
  • تنبلی نمی کنند، سخت کار می کنند چون موتور قدرتمند و بزرگی دارند.
  • به اینکه چطور به نظر می رسند و یا کجا زندگی می کنند توجهی ندارند چون به خودشان مطمئن هستند
  • از کمک کردن به دیگران خوشحال می شوند. مهربان و دست ودلباز هستند و افراد را برای رسیدن به اهدافشان یاری می کنند.
  • به رابطه ها بسیار توجه می کنند و در ارتباط گیری بسیار موفق هستند.
  • قبل از اینکه مجبور به انجام کاری شوند؛

  • عمل می کنند و این درست زمانی است که بیشتر مردم کاری نمی کنند و آن ها مشغول فعالیت هستند.
  • هیچ کاری را بدون برنامه ریزی انجام نمی دهند و تمامی برنامه های خود را عملی می کنند.
  • بر این باورند که قسمت و سرنوشت آینده آن ها را رقم نمی زند؛ بلکه تلاش و تعهد است که آن ها را به موفقیت می رساند.
  • مشکلات و چالش ها را مانع پیشرفت خود نمی دانند بلکه تاثیر گذارانه با آن ها روبه رو؛ و در پیشرفتشان از آن ها بهره مند می شوند.
  • نیمه خالی لیوان به چشمشان نمی آید و در پیدا کردن راه درست قدرتمند ظاهر می شوند.
  • خلق می کنند تا اینکه تقلید کنند.
  • دقیقا می دانند از زندگی چه انتطاراتی دارند؛ و به جای اینکه تماشا گر باشند بهترین ها را برای خود طراحی و مجسم می کنند.

عادت هایی که از شما فردی موفق می سازد ، کدامند؟ شما برای رسیدن به موفقیت های خود چه عادت هایی را در خود رشد و پرورش داده اید؟ و چه عادت هایی را برای همیشه ترک گفته اید؟ تجربه و نظر خود را با کتاب صوتی به اشتراک بگذارید. 

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی

مقالات مشابه

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مقالات مشابه