هدف از خلقت انسان از دیدگاه لوئیس ال هی
موفقیت و انگیزشی

هدف از خلقت انسان از دیدگاه لوئیس ال هی

با هدف از خلقت انسان از دیدگاه لوئیس ال هی آشنا شوید و هدفمندانه برای یافتن رسالت شخصی خویش و انجام مسئولیت ازلی خود تلاش کنید.

چرا به این جهان آمده ایم؟ مسئولیت و رسالت شخصی هر یک از ما در این جهان پهناور چیست؟ چرا ما هستیم؟ چرا زندگی می کنیم؟ چرا می رویم و این دیار را ترک می کنیم؟ چگونه به رسالت خود در این جهان پی ببریم؟ چه کارهایی لازم است انجام دهیم تا تاثیر مثبت بیشتری از خود به یادگار بگذاریم؟ کتاب صوتی شما را با هدف از خلقت انسان از دیدگاه لوئیس ال هی معلم معنوی و نویسنده کتاب قدرت در درون ماست ، آشنا می کند.

چرا به این جهان آمده ایم؟

این سوال به ظاهر ساده ذهن اندیشمندان بزرگ جهان و فیلسوفان را از ابتدای خلقت تا کنون به خود مشغول کرده است. هر کس در توان خود و به اندازه دانش خود در رابطه با این موضوع به آن پاسخ داده است.

هدف از خلقت انسان از دیدگاه های گوناگون

این گروه معتقدند که جهان در آفرینش خود نقشی نداشته و خالق هدفمند آن را ایجاد کرده است. افرا این گروه نظرهای مختلفی برای هدف خلقت ارائه داده اند. در ادامه به صورت مختصر به ان اشاره می کنیم.

کتاب صوتی پیشنهادی برای شما عزیزان؛ کتاب صوتی پیامبر و دیوانه جبران خلیل جبران

برخی معتقدند که ما برای به تکامل رساندن جهان به این جهان آمده ایم. برخی می گویند آمده ایم که شاد و خوشحال  چند صباحی باشیم و سپس برویم. برخی می گویند آمده ایم که درد و رنج بچشیم و در کوره جهان گداخته ، پخته و کارآزموده شویم.

 برخی می گویند که ما تجلی صفات خداوندیم و آمده ایم که صفات نا متجلی خداوند را به منصه ی ظهور درآوریم. برخی معتقدند که خلیفه و جانشین خداوند در زمین هستیم و آمده ایم به زمین تا جانشین و خلیفه خدا در زمین باشیم. برخی می گوید که برای عشق ورزی و محبت کردن به این جهان آمده ایم.

هدف از خلقت انسان از دیدگاه انسان و ماده گرایی

برخی هم معتقدند که جهان خود به خود ، توانمند شده و ما را یهویی و تصادفی به وجود آورده است و هدف خاصی در کار نیست. برخی هم بر این باورند که انسان اشرف مخلوقات است و کون و مکان و کائنات برای استفاده و خشنودی انسان آفریده شده است. هر گونه که راضیش می کند می تواند از جهان استفاده کند.. عده ای دیگر می گویند ما به این جهان آمده ایم که حکمروایی کنیم و حاکم زمین و زمان باشیم. اینان معتقدند ؛جهان زیر حکومت ماست و ما بر آن هرگونه دلمان بخواهد حکم می رانیم.

 عده ای باور دارند که روح ابدی ما از جایی دور به این جهان آمده و اسیر شده است و با مرگ به موطن و مأمن اصلی خود باز می گردد و در این سرا اسیری بیش نیست. نظر ها در رابطه با این که چرا به این جهان آمده ایم ؟ هدف ما از آمدن به این دیار چیست؟ فراوان است. هر کس بر اساس مکتب فکری و فلسفه زندگی خود ، نظری ویژه در رابطه با هدف خلقت دارد.

از این صفحه نیز دیدن نمائید؛ بیوگرافی مژگان روستایی پرورش دهنده کروکودیل 

از دیدگاه تفکر سیستمی هدف ما از آمدن به این دیار چیست؟

هدف زندگی از دیدگاه تفکر سیستمی این است که کل مجموعه به هم پیوسته جهان یک جزء واحد عظیم است و موجودات و ممکنات موجود در آن جزء های این مجموعه هستند. هز جزء هدف ویژه و مسئولیت ویژه ای برای بهبود کل مجموعه عالم دارد.

هز جزء به این مجموعه پیوسته است تا برای مجموعه کاری را به انجام برساند. تا اینجا در این تفکر مشخص شد که بی هدف و الکی به این جهان نیامده ایم. برای آمدن ما به این جهان هدفی داشته ایم.

هدف خلقت انسان از دیدگاه تفکر سیستمی

هر یک از ما و سایر موجودات و ممکنات موجود در عالم برای به انجام رساندن و تکامل مجموعه عالم اثر مثبتی داریم. هر یک از ما وظیفه داریم ، ناهماهنگی های موجود در کل سیستم را در جهتی خاص اصلاح نماییم. ما به زمین آمده ایم تا تهذیب نفس انجام دهیم و با نفس پاک خود ، انرژی پاک و ناب را به مجموعه عالم برای ادامه حیات بدهیم.

هدف از خلقت انسان از دیدگاه لوئیس ال هی 

دیدگاه لوئیس ال  معتقد است که جهان یکپارچه ما ، موجودی زنده و پویا است. موجودی که نفس می کشد و انرژی تولید و بازتولید می نماید. هماهنگی و هم گرائی ویژه ای در این مجموعه کامل وجود دارد. این مجموعه زنده و تپنده ، در درون خود موجودات ریز فراوانی دارد که انرژی لازم برای حیات آن ها را تولید می کند. موجودات ریز نیز انرژی لازم برای زنده ماندن مجموعه یکپارچه را برایش تولید می کنند. در واقع لوئیس ال هی از تفکر سیستمی برای خلقت استفاده می کند و می گوید ؛

مجموعه (جهان) و اجزاء آن (انسان ، موجودات ، اشیاء و …) از هم تاثیر می پذیرند و تاثیر می گذارند. مبادله ای پایا و دینامیک بین اجزاء و مجموعه کامل وجود دارد. در صورتی که یک جزء از مجموعه بخواهد در جهتی هماهنگی مجموعه را منحرف کند ، سیستم توسط جزئی دیگر مانع از ادامه کار جزء منحرف می شود و او را متوقف می کند. با ادامه تلاش فرد خطاکار مجموعه او را حذف خواهد کرد.

تاثیر متقابل افکار و کردار ما بر جهان هستی

هر یک از ما قادر است تاثیری سازنده یا مخرب بر جهان داشته باشد. تفکرات مثبت پیوند ما را با جهان هماهنگ و محکم می کند. پس شایسته است ، هر روز با عشق و محبت بیشتر به خود ، دیگران و جهان اطراف مهر بورزیم و انرژی های مثبت بیشتری به جهان هدیه کنیم.

هدف از خلقت انسان از دیدگاه لوئیس ال هی و رسالت شخصی هر یک از ما آمدن به این جهان و این است که با افکار ، گفتار ، رفتار و کردار خود اثری نیک بر جهان بگذاریم. آیا وظیفه و مسئولیت خود را به درستی انجام می دهیم؟

بر اساس تفکر سیستمی ما به این جهان آمده ایم تا با نیروی اندیشه ناب خود برای زنده ماندن و ادامه حیات سیستم تلاش کنیم و بخشی از انرژی مثبت مورد نیاز سیستم را تولید کنیم. آیا ما وظیفه و مسئولیت خود را به انجام رسانیده ایم؟ آیا ما با تفکرات مثبت خود ، در حال حیات بخشیدن به جهان هستیم؟ یا داریم نابودش می کنیم؟ نظر و تجربه خود را در این باره با کتاب صوتی به اشتراک بگذارید.

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مقالات مشابه