44
موفقیت و انگیزشی

نگرش مثبت و راه های استفاده از آن برای رسیدن به موفقیت

نگرش مثبت و راه های استفاده از آن برای رسیدن به موفقیت رابیاموزید و با تفکر مثبت ، قله های موفقیت و افتخار را طی کنید و پیروزمندانه زندگی کنید. 

قدرت اختیار و انتخاب از بزرگترین نعمت هایی است که خداوند خلق کرده است. خداوند به ما قدرت اختیار داده است. تا خود راه مان را انتخاب کنیم. جهان ما مجموعه ای از متضادها ( خوبی و بدی ، زشتی و زیبایی ، مثبت و منفی) است. این عوامل عین تضاد مکمل هم هستند. تا زشتی نباشد ، زیبایی معنا پیدا نمی کند. تا بدی نبینیم ، معنی خوبی را درک نخواهیم کرد. نگرش مثبت و نگرش منفی جزئی از این مجموعه کامل جهان هستند که انتخاب هریک از آن ها ما را به نتیجه ای خواهد رساند. نگرش منفی ما را به یاس و ناامیدی و نگرش مثبت ما را به قله های بلند موفقیت هدایت می کند.

کتاب صوتی پیشنهادی ما: کتاب صوتی چگونه از قدرت کلاممان به نفع خود استفاده کنیم نوشته جول اوستین

33

نگرش مثبت چیست؟

نگرش مثبت شیوه ای از تفکر است که به ما کمک می کند ، نسبت به احساس ، رفتار ، نگرش ، علایق و استعداد های خود و دیگران ، برداشت بهتر و مناسب تری داشته باشیم و با حفظ خونسردی و آرامش خود بهترین و عاقلانه ترین تصمیم ها را بگیریم. مثبت اندیشی به ما کمک می کند تا ارتباط های بهتر و مفیدتری داشته باشند. همچنین مثبت اندیشی کمک می کند افکار و دیگاه و رضایتمان و … را به پله های بالاارتقا دهیم. تفکر مثبت به ما کمک می کند ، کارهای روزانه را به شکل هموار و بدون مشکل انجام دهیم و آینده بهتری برای خود بسازیم.

اگر به بیوگرافی افراد موفق علاقه دارید ؛ ببینید : بیوگرافی شهرزاد رفیعی، بانوی ایرانی تبار که در دنیا حرفی برای گفتن دارد

همه ما در زندگی با موارد زیادی برخورد می کنیم که اگر تصمیم درست و به موقع اتخاذ نکنیم ، شکستمان حتمی است و زیان می بینیم. نگرش مثبت به ما در گرفتن تصمیم به موقع و درست کمک می کند.

تفکر مثبت به این معنی نیست که مثل کبک سرمان را زیر برف کنیم و واقعیت های کمتر لذت بخش زندگی را نادیده بگیریم. تفکر مثبت به این معنی است که در برابر شرایط نامطبوع ، شیوه درست و سازنده را در پیش بگیریم و به بهترین نتیجه بیندیشیم نه این که بدترین حالت ممکن را به تصویر بکشیم.

برای داشتن نگرش مثبت چه کار باید کرد؟

برای داشتن تفکر مثبت اولین قدم این است که با خود شروع به صحبت مثبت کردن کنیم. جریانی بی پایان از افکاری که هر روزه از مغز ما می گذرد که بر زبان نیامده اند را با صحبت کردن با خود ، بر زبان می آوریم. این افکار ممکن است مثبت یا منفی باشند. در موقعی که با خود صحبت می کنیم ، بهتر است که صحبت های مثبت را انتخاب کنیم و افکار و صحبت های منفی را آگاهانه به کمترین مقدار ممکن برسانیم.

اگر چه تفکر مثبت،  همه آن چیزی که برای موفقیت نیاز داریم نیست. دست کم ، اولین و مهمترین پیش نیاز برای رسیدن به موفقیت است. مثبت اندیشی کلیدی است که استارت موفقیت را با آن روشن می کنیم. با داشتن تفکر مثبت قادر خواهیم بود ،  سایر پله های موفقیت را یکی یکی پشت سر بگذاریم.

88

چطور با نگرش مثبت به موفقیت برسیم؟

برای رسیدن به موفقیت ، مثبت اندیشی لازم است ولی به هیچ وجه کافی نیست. با نگرش مثبت می توانیم قدم در راه کسب سایر عوامل موفقیت بگذاریم.

اعتماد به نفس ، استقامت و پایداری ، انعطاف پذیری ، تندرستی و سلامت ، شجاعت ، تشویق و ترغیب دیگران و از همه مهمتر شکرگزاری از مهمترین عواملی هستند که برای موفقیت لازمند و برای داشتن همه این صفات باید تفکر مثبت داشت. 

اعتماد به نفس:

پیش نیاز رسیدن به اعتماد به نفس ، داشتن تفکر مثبت است. زمانی که به توانایی خود باور نداشته باشیم ، به نظرتان می توانیم دیگران را در رابطه با توانمدی هایمان متقاعد کنیم. شک و تردید یا همان تفکر منفی نمی گذارد که خود را به دیگران ثابت کنیم.

استقامت و پایداری

بعد از نگرش مثبت و اعتماد به نفس ، تلاش مستمر و پیاپی لازم است تا بتوانیم ، موانع سر راه موفقیت را برداریم. برای رسیدن به هدف باید باور کنیم که موفق می شویم. اگر این باور را نداشته باشیم ، نمی توانیم تلاش مکرر و مستمر داشته باشیم. باور به موفقیت ، نگرش مثبتی است که پیش شرط موفقیت است. افراد منفی نگر با اولین نشانه های گرفتاری و سختی از تلاش و کوشش دست بر می دارند. چرا که به موفقیت امیدی ندارند. پس با برخورد با موانع سر راه دست از سعی و تلاش بر می دارند و شکست را می پذیرند.

انعطاف پذیری

برای رسیدن به هدف باید انعطاف پذیر بود. بی شک یکی از مهمترین اصول برای رسیدن به پیروزی ، زمین خوردن و دوباره روی پا ایستادن است. افراد بد بین با پیش نرفتن کار طبق برنامه قبلی ، دلسرد شده و دست از تلاش برمی دارند. اما افراد خوش بین بعد از شکست اولیه کمی دلسرد می شوند. بعدش خود را جمع و جور کرده و به تلاش ادامه می دهند. افراد خوش بین ، هر اتفاقی که مانع پیشرفت شان شود را حکمتی می دانند که نفعی در آن موجود است.

شجاعت

5

بدون شجاعت هیچ موفقیت پایداری شکل نمی گیرد. زمانی که در ما این باور به وجود آید  که موفق می شویم ، شجاعت انجام آن کا را پیدا می کنیم. ترس افراد منفی نگر از شکوفا شدن استعدادهایشان جلو گیری می کند.

اشتیاق و انرژی

فرد پرانرژی برای انجام کارش سر و دست می شکند اما فرد با نگرش منفی انرژی برای انجام کارندارد. اشتیاق نیروی لازم برای شروع کار و ادامه دادن آن را فراهم می کند. اگر فرد به کاری که مشغول انجام دادن آن است ، علاقهمند باشد ، عشق و علاقه او توان ادامه کار را برایش فراهم می کند. 

تندرستی و سلامت

عقل سالم در بدن سالم است. داشتن افکار منفی خود به خود آدم را مریض و بد حال می کند. در عوض با نگرش مثبت می توان افراد بیمار را شفا داد.

ترغیب و تشویق دیگران

زمانی که انجام کار را آغازمی کنیم و بیشتر و بیشتر از توانایی هایمان استفاده می کنیم ، عظمتی که در درون دیگران است را می توانیم ببینیم. با مشاهده توانایی دیگران و تشویق و ترغیب آن ها به استفاده از آن ، آن ها هم دل و جرات پیدا خواهند کرد و در جهت به کارگیری توانمدی هایشان تلاش خواهند کرد. همچنین افراد مثبت نگر می توانند رهبران خوبی باشند. آدم ها خود به خود از رهبران با نگرش مثبت پیروی می کنند.

شکر گزاری

افراد منفی نگر اغلب نیمه خالی لیوان را می بینند. آن ها از وضع شان ناراضی هستند و دایم در حال گلایه و شکایت هستند. همه را مقصر می دانند و به زمین و زمان گیر می دهند. در عوض افراد مثبت اندیش غالباً زیبایی ها را می بینند و از آن لذت می برند. قدر نعمت هایشان را می دانند و به خاطر داشتن آن ها شکرگزار هستند. به جای گلایه و شکایت دنبال راه حل برای مشکل هستند نه این که مقصر را پیدا کنند.

صمیمت و نزدیکی

افراد مثبت اندیش ، اغلب اوقات شاد و خوشحالند و دیگران را به سمت خود جذب می کنند. اما افراد منفی نگر اخمو و ناراحت هستند. کسی دوست ندارد دور و بر افراد اخمو باشد.

رشد معنوی

زمانی که از احساس و نگرش مثبت سرشار باشیم ، به خود و دیگران بیشتر ارج می نهیم. این احساس در ما شکل می گیرد که در پشت هر اتفاقی ، هدفی وجود دارد و ما جزئی از هدف بزرگتر در جهان هستیم.

همان طور که ملاحضه کردید؛ برای رسیدن به موفقیت عوامل زیادی نیاز است که چند تا از این عوامل را در این مقاله با هم مرور کردیم. با مطالعه این مطب متوجه شدیم که پیش شرط همه عوامل دخیل در موفقیت ، نگرش مثبت است. افراد خوش بین عوامل موثر در موفقیت را با استفاده از تفکر مثبت کسب می کنند و موانع سر راه موفقیت را یکی پس از دیگری برمی دارند و به قله های بالا موفقیت در اهدافشان می رسند.

نتیجه گیری

در این متن در رابطه با نگرش مثبت و نگرش منفی صحبت کردیم. گفتیم که تفکر مثبت نیرو و انگیزه ادامه کار را به ما می دهد و بر عکس تفکر منفی مانع از ادامه تلاش ما می شود. در ادامه گفتیم که با افزایش اعتماد به نفس ، افزایش قدرت انعطافپذیری ، تلاش مستمر و مداوم و شکرگذاری می توانیم به موفقیت برسیم. زملنی که موفق شدیم در دیگران تاثیر مثبت خواهیم گذاشت و انها را در مسیر موفقیت تشویق و ترغیب خواهیم کرد. 

در رابطه با نگرش مثبت و اثرات آن در زندگی تجربه و دانش خود را با کتاب صوتی به اشتراک بگذارید. 

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مقالات مشابه