لف
موفقیت و انگیزشی

فلسفه زندگی چیست؟ از کجا آمده ایم؟ به کجا می رویم؟

فلسفه زندگی چیست؟ از کجا آمده ام به کجا می روم؟ این سوال ذهن اندیشمندان بسیاری را در جهان به خود مشغول کرده است. نطر شمادر رابطه با فلسفه زندگی  چیست؟

 از ابتدای خلقت انسان با این سوال که از کجا آمده است و مقصد نهایی او کجاست؟ روبرو بوده است. این سوال ذهن اندیشمندان زیادی را به خود مشغول کرده است. مکتب های فکری گوناوگون پاسخ های متفاوتی را به این سوال داده اند. هر مکتب از دیدگاه تفکر غالب خود به آن پاسخ داده است. حق گرایان  آفرینش را هدف دار می دانند. مکتب های فکری پوچ گرا آفرینش را خود به خودی و تصادفی می پندارند. در رابطه با فلسفه زندگی با کتاب صوتی همراه باشید. 

نظر شما در رابطه با فلسفه زندگی چیست؟

به نظر شما طبیعت خود به خود حیات پیدا کرده و تکامل یافته است. یا نه دست قدرتی مقتدر و توانا در کار بوده و با هدف و منظور مشخص جهان را آفریده است. عقل شما کدام یک از این دو فلسفه را باور دارد؟

به نظر شما جهان خود به خود قادر است که زاد و ولد کند. تکثیر یابد و تکامل پیدا کند؟ آیا جهان خودش قادر به تولید بو باز تولید خودش هست؟ این توان و قدرت را از کجا به دست آورده است؟ آیا تصادف می تواند، مجموعه ای بی نهایت منظم و سازمان یافته و مرتبط با هم را ایجاد کند؟ آیا عقل سلیم این گفته را باور می کند؟

برای مطالعه بیشتر ، دانلود کنید ؛  کتاب صوتی عشق را بجویید تا بیابید. از باربارا دی انجلیس

عقل چه می گوید؟

عقل سلیم می گوید که قوانین تغییر ناپذیر و ناملموس در جهان وجود دارد. که کار تعادل و حفظ و نگهداری جهان را به عهده دارند. آیا این امکان وجود دارد که این نیروها و قوانین خود به خود و به صورت تصادفی در کنار هم قرار گرفته باشند و مجموعه ای چنین منظم را برپا کرده باشند؟

برای مطالعه بیشتر از این صفحه دیدن کنید؛ زندگی نامه دکتر محمود حسابی استاد عشق

قوانین تغییر ناپذیر در جهان وجود دارد که پایه و اساس دنیا بر روی آن ها پایه گذاری شده است. این قوانین ازلی و ابدی هستند. هیچ چیز و هیچ کس قادر به تغییر این قوانین ثابت نیست. بزرگان  در عرصه علم ، وجود این قوانین را به اثبات رسانیده اند. آن ها وجود این قوانین تغییر ناپذیر را پذیرفته اند. یکی از این قوانین، قانون نظم است.

12

قانون نظم چه می گوید؟

بر اساس قانون نظم ، اگر در نظم جهان دخالت نشود ، بی نظمی در جهان افزایش می یابد.  نیروهای تصادفی در جهتی فعالیت می کنند که بی نظمی را افزایش دهند و نظم و ترتیب را از بین ببرند. اما در عمل شاهد پایداری مجموعه جهان در طی میلیون ها سال هستیم. در کلِ مجموعه جهان ، انرژی و نیروها به صورت هدفدار تنظیم شده اند. طوری که فعالیت کلی آن ها در  مجموعه عالم، نظم و تعادل برقرار کرده است. به نظر شما این قوانین و نیروهای بزرگ تصادفی در کنار هم قرار گرفته اند؟

قانون های ثابت و بدون تغییر مسئولیت خطیر نظم جهان را به عهده دارند. آن ها شب و روز در حال انجام وظیفه هستند. تا نظم جهان به هم نریزد. مگر ممکن است این همه ظرافت و دقت ، کار تصادف باشد؟ نه به هیچ وجه عقل من این حکم را قبول نمی کند. این همه نظم و ترتیب از عملی شدن برنامه ای نظاممند و سازمان یافته حکایت دارد.

آیا جهان دارای خالق است؟

مسلماً در خلق این جهان، دست کسی یا چیزی بزرگ تر از مجموعه عظیم عالم در کار بوده است. مطمئناً جهان خالقی دارد. خالق قدرت فکر و اندیشه داشته است. او توانسته است ، فکرش را عملی کند. او توانمند بوده است. چرا که توازن و تعادل در چنین مجموعه ای کار دشواری است و توان زیادی می خواهد.

مجموعه عالم ایجاد شده است. پس خالق اراده به خلق آن کرده است. خوب خالق چرا این مجموعه به این بزرگی را با چنین نظمی آفریده است؟ چرا او اراده به این کار کرده است؟ آیا همین طوری دلش خواسته و چنین اقدامی کرده است؟ یا هدفی برتر و بزرگ تر داشته است؟

فیلسوفان عقیده دارند که خداوند، از هر نظر کامل و بی عیب است. او مجموعه ای کامل، از کل صفات که در تمام جهان وجود دارد. را به طور کامل و بی کم و کاست در خود دارد. کمال خداوند بی هدف و تصادفی بوnن جهان را لغو می کند. یکی از صفات خداوند هدف مند بودن اوست. کمال خداوند اقتضا می کند که کار بی هوده و بی هدف انجام ندهد. پس خالق هدفی از خلق جهان داشته است.

هدف از خلقت چی بوده است؟

اما آن هدف چه  بوده است؟ هدف باید معنی دار و سودمند باشد. پس هدفش سرگرم کردن خود نبوده است. آیا او خواسته است که قدرتش را نشان دهد و قردت خود را به رخ مخلوقات بکشد؟ پس عدالت و انصافش و بزرگ واریش چی می شود؟ مگر خداوند کامل نیست؟ او قصد آزار مخلوقاتش را دارد؟ عقل من این را نمی پذیرد.

فیلسوفان براین باورند که خداوند دارای کمال صفات است. ازلی و ابدی بودن جزو صفات کمال خداوندی است. خداوند با تمام صفات کاملش وجود داشته است. خودش بوده و خودش. کس دیگری نبوده که قدرت بی منتهای او را درک کند. مخلوقات را خلق می کند. تا شاهد قدرت بی منتها وهمه صفات کمال او باشند. پس رسالت ما معلوم شد. ما به این جهان آمده ایم تا بازتابی از قدرت لایزال الهی باشیم. آمده ایم که قدرت بی انتهای خداوند را درک و متجلی کنیم.

چگونه مخلوق قادر به مشاهده صفات کمال خداوندی می شود؟

ش

مخلوقات برای مشاهده صفات کمال خداوند باید آن صفات را بشناسند. در درون خود آن صفات را پرورش دهند. هرموجود ، صفتی از صفات خداوند در خود نمایان می کند. از جمع آوری آن صفات در کل مخلوقات به صفات خداوند پی میبریم.

فلسفه زندگی چیست؟

پس فلسفه زندگی  معلوم شد. فلسفه خلقت ما این است بدانیم. جهان خالقی داشته است که هدف دار آن را ایجاد کرده است. هدف ازخلقت انسان این بوده است که انسان به قدرت و صفات خداوند پی ببرد. برای این کار لازم است که صفات خداوند را بشناسیم. آن ها را در خود پرورش دهیم. با این کار هم به قدرت و توان بی اتنهای خالق پی میبریم. هم از خلقت  جهان که کار خداوند است ، سپاسگزاری می کنیم. با شناسایی صفات کمال خداوند و پرورش آن در خود صفات خداوند را متجلی می کنیم. دیگران که این صفات را ببینند. به صفات خالق آن پی میبرند. خوب به این شیوه رسالت مان را به انجام می رسانیم.

صفاتی که در خداوند وجود داشته و شنا به نوعی ان را در وجود خود یا در وجود سایر مخلوقات و موجودات درک کرده اید را با کتاب صوتی به اشتراک بگذارید. نظر شما را رابطه با فلسفه زندگی چیست؟ نظر و عقیده خود را نیز با ما به اشتراک بگذارید.

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مقالات مشابه