موفقیت و انگیزشی

بیست راز موفقیت از نگاه استیو جابز

به کارگیری بیست راز موفقیت از نگاه استیو جابز ؛ فردی که در دنیای تکنولوژی به عنوان مغزی متفکر شناخته شده است ، زندگی شما را متحول خواهد کرد. 

استیو جابز زمانی که با مشکلات زیادی روبه رو بوده، کار خود را آغاز کرده است و در حال حاضر در دنیای تجارت، صاحب سبک می باشد و با نامی قابل احترام شناخته شده است. اگر سر­گذشت تمامی افراد موفق را دنبال کنید، قطعا به نقطه­ اشتراکی در زندگی آن­ها خواهید رسید و آن هم چیزی جز دوران مشقت باری که آن­ها گذرانده‌اند نبوده است. همه ی آن­ها از دل سختی خود را به اوج موفقیت رسانده ­اند. پس گذاشتن پا در جای پایشان بی شک شما را به موفقیتی خواهند رساند که چشمگیر و قابل توجه خواهد بود. از بیست راز موفقیت از نگاه استیو جابز آگاهی یابید و در مسیر موفقیت خود از ان استفاده کنید. 

اصولی که بزرگان و افراد موفق در زندگی بکار گرفته اند در کتابی جمع شده است که می تواند راهنما شما هم باشد:کتاب صوتی چهار میثاق دون میگوئل روئیز

بیست راز موفقیت از نگاه استیو جابز

استیو جابز خالق استودیو انیمیشن پیکسار و مهم­تر از آن ، خالق شرکت اپل؛ فرزند خواندگی  را در دوران کودکی ­اش تجربه کرد و در دوران جوانی از کالج بعد از مدت 6 ماه تحصیل اخراج شد. این درست زمانی بود که او غذای روزانه ­اش را به سختی می توانست تامین کند. اما هیچ کدام این­ها نتوانست مانع رسیدن او به موفقیت شود. جابز با گذر از سختی­های بسیاری و تلاش و پشتکار خوبی که داشت، توانست در زمینه فن آوری­های دیجیتال و کامپیوتر یکی از شرکت های نوآور و خلاق را تاسیس کند.

اگر می خواهید دلیل شهرت جهانی استیو جابز و موفقیت های چشم گیرش را بدانید در ادامه مطلب؛ بیست راز موفقیت از نگاه استیو جابز از نگاه و بیان کتاب صوتی را دنبال کنید.

بیست راز موفقیت 

  • تمام تلاش خود را به کار بگیرید.
  • همواره به دنبال آموختن نکات جدید باشید.
  • روحیه تجارت داشته باشید.
  • کاری را که از آن لذت می برید انجام دهید.
  • آینده نگر و دور اندیش باشید.
  • متفاوت باشید و متفاوت فکر کنید.
  • همیشه به دنبال بهترین ها باشید و هیچگاه از خواسته خود کوتاه نیایید.
  • از نفوذ خود استفاده کنید.
  • تا تنور داغ است نان را با تمام قدرت بچسبانید.
  • از سیاست بی توجهی استفاده کنید.
  • برای اصلاح مشکلات صبر نکنید؛ همین الان دست به کار شوید.
  • با استفاده از صداقت، دیگران را با خود همراه کنید.
  • تصمیم های آنی و قطعی اتخاذ کنید؛ معمولا می توان بعضی موارد را بعد­ها تغییر داد.
  • ادعا کنید تمام ایده های خوب زاده­ی ذهن شماست.
  • کاربران را با اغوا کردن و خوش زبانی خلع سلاح کنید.
  • با اشتیاق تعریف کنید؛ مردم با دیدن شور و اشتیاق شما تحت تاثیر قرار می گیرند.
  • سخت کار کنید تا دیگران به شما احترام بگذارند.
  • استفاده از دور از ذهن ترین استعداد ها
  • اگر ایده ای ندارید بیخیال شوید.
  • بازار یابی کنید.

از بیست راز موفقیت از نگاه استیو جابز به شرح و توضیح برخی از آن ها پرداخته ایم که به گونه ای مهم ترین توصیه ها و راز­های  او در کسب موفقیت می باشند.

 

[av_image src=’https://gerdabjazb.com/wp-content/uploads/2019/10/bio-1030×233.png’ attachment=’7631′ attachment_size=’large’ align=’center’ styling=” hover=” link=’product,6993′ target=’_blank’ caption=’yes’ font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ copyright=” animation=’no-animation’ av_uid=’av-5frsif’ custom_class=” admin_preview_bg=”] دانلود کتاب زندگینامه افراد موفق
[/av_image]

تمام تلاش خود را به کار بگیرید

 فرقی ندارد در چه زمینه­ای مشغول به فعالیت هستید، چرا که در دنیای تجارت برای بهتر انجام شدن کار؛ فقط به کارگیری هر چه در توانتان است حائز اهمیت می باشد. چون استیو جابز معتقد است چیزی که مسیر را برای موفقیت و پیروزی شما هموار میسازد ، کسب موفقیت است نه زمینه ای که در آن مشغول به فعالیت هستید.

همواره به دنبال آموختن نکات جدید باشید

استیو جابز اعتقاد دارد در این جهان همیشه چیز­های جدید­­ی برای آموختن وجود دارند. به طور مثال می­ توان با توجه به نکاتی که از گفتگو با مشتری­ها به دست می­آید؛ ایده­های جدید­­ی را خلق کرد و از آن طریق یاد گرفت ، چطور به همکاران و شرکای خودتان شبیه شوید. او می گوید شما هستید که می توانید از آن­ها چیز های بیشتری را یاد بگیرید.  به نظر او در دنیا­ی تجارت ، یادگیر­ی نحوه انتقاد بی طرفانه و درست از رقبای تجاری دارای اهمیت بسیاری است.

روحیه تجارت داشته باشید

ایده­های  بزرگ و جدید را کشف کنید؛ سعی کنید ایده­هایی داشته باشید که در دنیای تجارت و در کوتاه ترین زمان قابلیت تبدیل شدن به واقعیت را داشته باشند. سخت­ ترین کار ممکن؛ برداشتن اولین گام می باشد اما کافی است شجاعت پیروی از روح و قلب خود را داشته باشید؛ تا در دنیای تجارت به موفقیت برسید.

کاری را که از آن لذت می برید انجام دهید                    

قبل از شروع فعالیت هایتان در صورت امکان ابتدا علایق و احساساتتان را در نظر بگیرید؛ سپس به انجام کارهایی که دوست دارید بپردازید. جابز می گوید عشق ورزیدن به کاری که انجام می دهید تنها راه دستیابی به مسیر موفقیت می باشد.

آینده نگر و دور اندیش باشید

استیو جابز معتقد است که فعالیت و کار در چند حوزه برای کسب در آمد؛ به صورت همزمان کار اشتباهی است. و کار درست این است با کار­های پاره وقت و ساده، فعالیت­های خود را آغاز کنید. سپس با به دست آوردن تجربیات لازم اقدام به گسترش حوزه کاریتان کنید. نکته­ی قابل توجه ای که جابز به آن اشاره دارد، در نظر داشتن دور­­­­­­­ نما کلی فعالیت های تجاری است نه برنامه کاری روز آینده.

 

[av_button_big label=’دانلود کتاب صوتی قدرت برنامه ریزی ، طرح پرواز برایان تریسی’ description_pos=’below’ link=’product,3816′ link_target=’_blank’ icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ custom_font=’#ffffff’ color=’custom’ custom_bg=’#fe3534′ color_hover=’theme-color’ custom_bg_hover=’#444444′ av_uid=’av-d7fkn’ custom_class=” admin_preview_bg=”][/av_button_big]

متفاوت باشید و متفاوت فکر کنید

استیو جابز می گوید از اینکه یک دزد دریایی خوب باشید بیشتر به نفعتان است، تا یک افسر نیرویی دریایی و پرداختن به فعالیت­های یکنواخت و روزمره. به همین خاطر مهم­ترین توصیه او به افرادی که میخواهند وارد دنیای تجارت شوند متفاوت بودن و متفاوت فکر کردن است؛ و از آن ها میخواهد که این توصیه­اش را سرلوحه کارشان قرار دهند.

با استفاده از صداقت ، دیگران را با خود همراه کنید

جابز می گوید هیچ وقت به دیگران بی اعتنایی نکرده است و همیشه در بیان کردن مشکلاتی که مشاهده کرده، رک بوده و در رابطه­ها همیشه به دنبال، پیروی کردن از صداقت بوده است و از آنچه را که به زبان آورده مطمئن بوده است.

تصمیم های آنی و قطعی اتخاذ کنید

 تصمیم گیری هایی که نیازمند زمانی چند ماهه بودند؛ جابز می توانست در بازه ی زمانی یک ساعت، در مورد آن ها تصمیم بگیرد.

ادعا کنید تمام ایده های خوب زاده ی ذهن شماست.

جابز تبحر بالایی در متقاعد کردن دیگران داشت. او زمان هایی که نظر دیگران را در مورد موضوعی بهتر از نظر خود میدانست سعی می کرد طوری رفتار کند که انگار او از همان ابتدا این نظر را داشته است.

کاربران را با اغوا کردن و خوش زبانی خلع سلاح کنید.

کاری که جابز همیشه به آن پرداخته است، تحسین کردن دیگران از روی علاقه بوده است. تا از این طریق بتواند دیگران را تحت تاثیر قرار دهد و آن­ها را به سمت خود جذب کند. مثلا افرادی مثل اسکالی و آملیو که مدیران اپل بودند تحسین های جابز را باور کرده بودند؛ چرا که اعتقاد داشتند که جابز از روی علاقه و احترام گذاشتن به آن ها این کار­ها را انجام می دهد.

همچنین بخوانید: بیوگرافی آنتونی رابینز

او به راحتی به تحسین افرادی که از آن ها متنفر بود می پرداخت و برعکس به افرادی که علاقه داشت توهین می کرد و آن ها را به باد انتقاد می گرفت.

با اشتیاق تعریف کنید؛ مردم با دیدن شور و اشتیاق شما تحت تاثیر قرار می گیرند

یکی از ویژگی­های کاری استیو جابز ارائه اطلاعات، با حرارت هرچه تمام تر و با شور و شوق سخن گفتن بود. از این رو برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطب برای خرید محصول و سرویس شما، شور و اشتیاق فراوان در ارائه اطلاعات در مورد محصول موثر می­باشد.

سخت کار کنید تا دیگران به شما احترام بگذارند

برای رسیدن به اهدافتان اولین قدم سخت کار کردن می باشد. منظور از سخت کار کردن این نیست که روز و شب را بر خود حرام کنید، شما باید بتوانید در هر موقعیت با بیشترین تلاشی که از خود نشان می دهید هم برنامه های خود را مدیریت نمایید و هم بتوانید مسولیت پذیری و نظم شخصی را در امور خود نشان دهید تا بقیه افرادی که با شما کار می کنند از شما ایده گرفته و به سبک مدیریتی شما احترام بگذارند.

اگر ایده ای ندارید بیخیال شوید

جابز می گوید اگر ایده­ای در سر ندارید؛ بهتر است در جایی مثل یک رستوران مشغول به کار شوید تا اینکه به دنبال چیزی بروید که به آن علاقه دارید. ایده شاید تنها عامل موفقیت نباشد، اما برای شروع کاری که می خواهید خودتان خالق آن باشید لازم است که خلاقیت بخرج داده و نوآوری نمایید.

بیست راز موفقیت از نگاه استیو جابز عواملی است که دیگران نیز برای رسیدن به موفقیت از ان استفاده کرده اند و هر فرد کار آفرین نیز در آینده و اکنون می تواند از آن برای رسیدن به موفقیت استفاده کند. نگاهی به زندگی افراد موفق و عواملی که این افراد برای دست یابی به اهداف خود به کار برده اند ، نشان می دهد که قوانین و عوامل موثر در موفقیت ثابت و بدون تغییر هستند. موقعیت و شرایط و سلایق افراد گاه یکی تاثیر یک عامل را در جایی برای فردی خاص بیشتر یا کمتر کند. 

اما در کل عوامل موثر در موفقیت تقریباً برای همه یکسان است. هر کس که خواهان موفقیت و توانگری است ، می تواند با الگوبرداری از مسیر موفقیت سایرین ، مسیر و کلیات موفقیت خود را پیش بینی و فراهم نماید. 

در رابطه با بیست راز موفقیت از نگاه استیو جابز و قوانین و عوامل موثر در موفقیت و میزان موفقیت یا شکست خود در زندگی تجربه و نظر خود را با کتاب صوتی به اشتراک بگذارید. 

 


[av_productslider categories=’173,174′ columns=’3′ items=’3′ wc_prod_visible=” wc_prod_hidden=” wc_prod_featured=” wc_prod_additional_filter=” offset=’0′ sort=’0′ prod_order=” autoplay=’no’ interval=’5′ av_uid=’av-30msev’ custom_class=”]
دسته بندی : موفقیت و انگیزشی

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مقالات مشابه