کسب و کار پرسود
کسب و کارهای موفق جهان

چگونه یک کسب و کار پر سود را بدون سرمایه شروع کنیم؟

آیا در شروع کارتان به مشکل برخورده اید و نمی دانید ؛ چگونه یک کسب و کار پر سود را بدون سرمایه شروع کنید؟ چم و خم این کار را از ما بخواهید.

در این مقاله می خواهیم به سوال “چگونه یک کسب و کار پر سود را بدون سرمایه شروع کنیم؟” جواب بدهیم زیرا یکی از مهمترین عواملی که سبب می شود که یک طرح قبل از رسیدن به مرحله ی اجرا ، شکست خورده محسوب شود ، عدم وجود سرمایه می باشد. نداشتن سرمایه اکثر جوان ها و مشتاقان کارآفرینی را از جرگه ی تولید و ارائه ی خدمات خارج کرده و همواره عدم وجود خود را به رخ می کشد. اما واقعیت امر چیز دیگری است. باید دانست که سرمایه تنها یکی از اصول شروع و راه اندازی یک کسب و کار به شمار می آید، نه همه ی آن. کتاب صوتی را با چگونگی راه اندازی یک کسب و کار پر سود همراهی نمایید. 

چگونگی راه اندازی یک کسب و کار پر سود

برای راه اندازی یک کسب کار حتماً لازم نیست که سرمایه کلان داشته باشید و کار خود را در مقیاس وسع راه اندازی کنید. از کم و کوچک شروع کنید. ابتدا کارتان را در مقیاس کوچک راه اندازی نمایید و به تدریج با روان شدن جریان کارها و بالا رفتن درآمدتان دامنه و وسعت کار خود را گسترش دهید. برای این کار اصول و قوانینی را باید رعایت کنید که در ادامه به آن می پردازیم. 

شروع کسب و کار پر سود
شروع کسب و کار پر سود

برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می کنیم: 21 روش عالی برای اینکه  کسب و کار موفق خودتان را به کار بیندازید

استراتژی های شروع کسب و کار پر سود بدون سرمایه

برای شروع کسب و کار پر سود بخصوص بدون سرمایه باید استراتژی و مراحل آن را بشناسید. همواره برای راه اندازی هر کاری علاوه بر وجود هر میزان از سرمایه اولیه باید ایده ی مناسب و نیروی کار متخصص را نیز در اختیار داشته باشید. این سه عامل یعنی ایده ، نیروی کار و سرمایه ، پایه های یک کسب و کار هستند. اما همیشه همه ی آنها یکجا در دسترس قرار ندارد. اگر تنها یکی از سه موردی که گفته شده را در اختیار دارید پس از یک جا نشینی دست بردارید و شروع کنی.  دو عامل دیگر در طول مسیر یافت می شوند و به شما خواهند پیوست.

راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه
راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه

برای راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه، متفاوت نگاه کنید

تفکرتان برای شروع یک کسب و کار پر سود ولی بدون سرمایه را عوض کنید و برای راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه متفاوت نگاه کنید. اگر فردی دارای ایده هستید در اولین مرحله ایده ی خود را مکتوب کنید و آن را به صورت یک طرح در بیاورید. وقتی طرحتان را بر روی یک کاغذ پیاده می کنید و مراحل مختلف آن را برای شروع بررسی می کنید ممکن است  به نکاتی برسید که گاهی با حذف آنها می توانید با سرمایه کمتری شروع کنید و یا می توانید طرح جامع و کامل خود را به چندین سرمایه گذار ارائه دهید.

برای موفقیت بیشتر در کسب و کار گوش بسپارید به : کتاب صوتی قدرت برنامه ریزی طرح پرواز اثر برایان تریسی

طرحی جامع داشته باشید

جامعیت طرح نشان از جدیت شما برای راه اندازی یک کسب و کار جدید است. همواره افرادی وجود دارند که از طرح های جدیدی که سودآوری آن برایشان مسجل شده باشد، استقبال می کنند، تنها باید آن افراد را بیابید.

اگر ایده ای به ذهنتان نمی رسد که آن را بر روی کاغذ بیاورید در سمینار ها و کارگاه های کارآفرینی شرکت کنید. با افراد موفق هم صحبت شوید نگاه شان به زندگی و کسب و کار را بشناسید زیرا اکثر آن ها از همین جایی که الان شما ایستاده اید ، کسب و کاری را راه اندازی کرده اند. به خودتان و ایده ای که در سر دارید ایمان داشته باشید. از قرض گرفتن نهراسید زیرا ممکن است همین امر انگیزه ای باشد تا در حین کار و در مواجهه با سختی ها و اتفاقات پیش بینی نشده ، دست از کار نکشید و به این فکر کنید که باید قرض خود را به وقت بپردازید.

راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه1
راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه1

برای راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه، خود را بشناسید

برای راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه خود را بشناسید، تمام امکاناتی که در اختیار دارید را یادداشت کنید، از دوستانی که می توانند به شما کمک کنند تا گوشی هوشمندی که در دستان است. تمام داشته های خود را شناسایی کنید و بررسی کنید که در چه مراحلی از کار می توانید از آنها استفاده کنید. قطعا با این نوع نگاه در ابتدا کسب و کار کوچکی خواهید داشت ولی از این کسب و کار کوچک نامید نشوید، زیرا این مقطع از مسیر تنها پلی است برای رسیدن به رویاهای بزرگی که برای آینده ی خود ترسیم کرده اید.

این نکته قابل ذکر است که در طرحی که برای خود یادداشت می کنید باید بدانید که تا دو یا سه سال اول از شروع کسب کارتان انتظار سود بسیار هنگفتی را نداشته باشید. شاید حتی باید سه سال از دریافت هر نوع سودی بگذرید تا بتوانید در بازار کار خود به یک فرد شناخته شده و قابل اعتماد تبدیل شوید. رشد سالانه ی 35 الی 45 درصدی نشانه ای از کسب و کار رو به رشد شماست و نشان از این دارد که شما مسیر درستی را در پیش گرفته اید.

اهداف کوتاه مدت و اهداف بلند مدت برای اندازی کسب و کار بدون سرمایه

وقتی صحبت از ارائه ی خدمات یا فروش محصولات با سود بسیار کم می شود این بدان معنی نیست که همیشه قرار است اینگونه عمل کنید. اینها اهداف کوتاه مدتی هستند که منجر به اهداف بلند مدت یعنی شناخته شدن  و کسب اعتماد در بین مشتریان است. ممکن است حتی در برهه ای از زمان مجبور شوید به کارهایی دست بزنید که اصلا هیچ ارتباطی با هدف غائی شما نداشته باشد. ولی برای مدت کوتاهی برای کسب سرمایه اندکی یا تجربه ای جدید ، آن را انجام می دهید. این  کار شما ، بخشی از مسیر حرکت شما با هدفی کوتاه مدت در راستای رسیدن به هدفی بلند مدت برای راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه می شود.

اهداف
اهداف

چند نمونه از کارهایی که نیاز به سرمایه اولیه ندارد

اما در این بین کسب و کارهایی وجود دارند که شاید در حد خرید یک کفش و یا لباس نیاز به سرمایه داشته باشند. کسب و کارهای تک نفره ای که تنها وابسته به مهارت شما و انگیزه ی شما برای شروع هستند. از جمله ی این کسب و کارها می توان به نویسندگی ، ترجمه ، بازاریابی شبکه ای ، مدیریت رسانه های اجتماعی، انجام خرید برای دیگران ، تکمیل انواع فرم ها و انجام بسیاری از کارهای اینترنتی و اگر وسیله ی نقلیه ای در اختیار دارید انجام انواع خدمات جا به جایی و پیک. اگر هر کدام از موارد بالا را بررسی کنید قطعا به این نتیجه می رسید که هیچ کدام از آنها نه تنها نیاز به سرمایه اولیه بسیار زیاد ندارد بلکه در طولانی مدت می توانند با ارائه ی خدماتی متفاوت به یک حرفه ی پولساز تبدیل شوند.

توسعه ی شغلی امری است که باید همواره در شروع هر کاری به آن توجه داشت. اگر سرمایه ی بسیاری هم در اختیار داشته باشید ولی انگیزه ی توسعه و گسترش کار را در خود نپرورید، قطعا از یک نقطه ای به بعد رشد به معنای واقعی کلمه را از دست خواهید داد و حتی ممکن است پس رفت را در زندگی و کار خود تجربه کنید.

زندگینامه های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

زندگینامه های مشابه