Paving every street of gold
کسب و کارهای موفق جهان

معرفی کتاب سنگ فرش هر خیابان از طلاست اثر کیم وو چونگ

آیا کتاب سنگ فرش هر خیابان از طلاست ، را خوانده اید؟ آیا می دانید که در این کتاب راز پولدار شدن چگونه بیان شده است؟ آیا می دانید سنگفرش خیابان شما نیز طلاست؟

سنگ فرش هر خیابان از طلاست ، کتابی پر از پیام های جهانی و ایده های نو از کیم وو چونگ است که یکی از موفق ترین کتاب های جهان نیز نام گرفته است. این کتاب نوشته ی موسس و بنیان گذار شرکت بزرگ دوو است. کیم وو چونگ جز موفق ترین افراد کشور کره در زمینه ی کسب و کار و تجارت است. سیاست خوبی که کیم دارد این است که در طول سال به نقاط مختلف دنیا سفر می کند تا تمامی فرصت ها را کشف کند. به جای انحصار طلبی ثروت خود ، با استخدام بیش از نود هزار کارمند باعث شده که روحیه ی جسورانه ی خود را به آن ها القا کند و در نتیجه ی آن کارایی سیستم خود را بالا ببرد. کتاب صوتی شما را به مطالعه کتابسنگ فرش هر خیابان از طلاست ، دعوت می کند. 

برای موفقیت بیشتر در کسب و کار گوش بسپارید به : کتاب صوتی قدرت برنامه ریزی طرح پرواز اثر برایان ترسی

سنگ فرش هر خیابان از طلاست

کیم وو چونگ ، در این کتاب به نقاط ضعف خود اشاره کرده است و می گوید که ” من از نقاشی یا موزیک اطلاعی ندارم. تصور می کنم این نوعی عدم تعادل است. ولی تمام توجه من به کسب و کار است”. او می گوید روزی به شوخی گفتم که سنگ فرش هر خیابان از طلاست ، که بدون تلاش مقدار هنگفتی از آن را به دست می آورم. علی رغم اینکه در جاهایی در دنیا پول درآوردن به این راحتی نیست و سختی و مشقت فراوان دارد. ولی کیم وو چونگ این شوخی را می کند تا نشان دهد که علایق واقعی او در کجاست.

برای رسیدن به هدف و موفقیت مطالعه این مطلب نیز پیشنهاد می شود ؛ استفاده از تمام توان برای دست یابی به هدف از برایان تریسی

کتاب سنگ فرش هر خیابان از طلاست ، نوشته ی کیم وو چونگ در پنجاه و دو فصل گردآوری شده است که ما در اینجا به تفصیل تعدادی از فصل ها و زیربخش های هر فصل را به صورت خلاصه بیان می کنیم.

برای کسب آگاهی بیشتر در زمینه موفقیت شخصی بشنوید ؛ کتاب صوتی رایگان و موثر : کتاب صوتی تمرین نیروی حال اثر اکهارت توله

فصل اول: رویاها نیروهای لازم برای تغییر جهان هستند

تاریخ متعلق به کسانی است که رویاهای بزرگ در سر دارند. کیم وو چونگ می گوید من در دوران کودکی کسی بودم که هیچ سکه ای در جیبم نداشتم و فقیر بودم. اما با این حال داشتن رویاهای بزرگ کیم قطعأ اورا به این جا رسانده است. بهترین دستاورد جوانی، رویاها هستند.

هنگامی که کیم با پنج نفر اقدام به راه اندازی شرکت نمود هدفش چیزی جز توسعه ی اجتماعی با فعالیت دسته جمعی نبود. به سرعت رشد کرد و در طی ده سال توانست بزرگترین ساختمان کره را تاسیس نماید جایی که مرکز کنونی شرکت دوو است. اما رویاپردازی کیم وو چونگ تمامی نداشت. هدف بعدی او این بود که همین ساختمان بزرگ را پراز کارمند کند، سپس بهترین و با کیفیت ترین کالاهای ممکن را تولید کنند که عرضه ی جهانی داشته باشند. او می گوید آرزو دارم که به عنوان یک کارآفرین موفق به همگان معرفی شوم و برایم ارزش قایل باشند. همچنین جامعه و فضایی بسازم که در آن به کارآفرینان احترام گذارند.

فصل دوم: فلسفه ی من در زندگی : آنقدر کار و تلاش می کنم تا به تمام اهدافم برسم.

چرا یک خوش بین مادرزاد هستم؟

روال کار در تجارت کمی متفاوت است ما نمی توانیم یک را روی یک گذاریم و دو را به دست آوریم. ما باید یک را تبدیل به ده و ده را تبدیل به پنجاه کنیم. حتی اگر یک درصد شانس موفقیت در یک پروژه وجود دارد باید از همان به عنوان جرقه ای استفاده کنیم و از نو برخیزیم. کیم وو چونگ می گوید وجه تمایز من با سایر صاحبان سرمایه و تجارت در این است که اقدام به خرید شرکت های ورشکسته نمودم و آن ها را راه اندازی کردم. پس حتی در شرایط سخت و بحرانی نباید انگیزه و اشتیاق و خوش بینی خود را از دست داد.

فصل سوم: جرقه برای ایده های خلاق از زیاد کار کردن و زیاد فکرکردن سرچشمه می گیرد.

چگونه رویاهای خلاق داشته باشیم؟

زمانی که از مغزمان استفاده کنیم رشد می کند و با سخت کارکردن و فکر کردن، باعث به وجود آمدن جرقه هایی برای ایده های خلاق هستیم. که هرچه ورود اطلاعاتمان به مغز بیش تر باشد، فکرهای خلاقانه نیز بیش تر به سراغمان می آیند.

مغز انسان بیش تر نیروهای بالقوه را پردازش می کند. هرچه بیش تر کار کنیم. شب ها نیروهای واقع گرایانه ی بیش تری به سراغمان می آیند.

مدیریت هدفمند کافی نیست. تصمیم گیری در محل

کسب و کار چیزی فراتر از به دست آوردن پول است. کیم وو چونگ در این کتاب می نویسد: مدیریت هدفمند شش مرحله دارد. برنامه ریزی ، سازماندهی ، رهبری ، کنترل ، انعطاف پذیری ، تصمیم گیری سریع.

یک سازمان بزرگ باید انعطاف پذیر باشد و با موقعیت های جدید و متغیر خود را هماهنگ کند و هم چنین تصمیم گیری سریع داشته باشد. همان طور که در بالا شرح دادیم کیم وو چونگ در طول سال به نقاط مختلفی سفر می کند و می گوید علت این کار این است که مثلأ در کشورهای درحال توسعه که شرکت های بسیاری در آن جا دارم ، قوانین به سرعت در حال تغییر هستند. پس برای موفقیت باید روحیه ی انعطاف پذیری را داشته باشم. گاهی اوقات باید در لحظات سخت تصمیم گیری درستی را اتخاذ کرد و جلوی ضرر را گرفت حتی اگر منفعت و پولی در آن نباشد.

در پایان کتاب، کیم وو چونگ هشت گام موفقیت که جز تجربه های شخصی خودش و دیگر افراد موفق است را به جوانان جهان نشان می دهد.

هشت گام برای یک زندگی کامل – کلام پایانی با جوانان جهان

  1. نیروی بالقوه ی خود را شکوفا کنید: جوانی تنها مرحله ای گذرا از کودکی به بلوغ نیست، اغراق نیست اگر بگوییم که این زمان از زندگی شما کیفیت و جهت بقیه ی زندگی شما را تعیین می کند.
  2. آرزوهای بزرگ داشته باشید: تاریخ متعلق به کسانی است که آرزوهای بزرگ داشته باشند.
  3. خلاق فکر کنید: تاریخ توسط متفکران و افراد خلاق هدایت می شود. جامعه ای که قدرت خلاقیت و تفکر را تحسین کند، شکست نمی خورد.
  4. چالش طلبی: تاریخ با چالش طلبی و شجاعت پیشرفت می کند. مردمی که اهل چالش هستند موفق می شوند.
  5. فداکاری: تاریخ با فداکاری رشد می کند. یک نسل باید برای رفاه نسل بعدی فداکاری کند.
  6. از خود گذشته باشید: انسان ها برای زندگی با یکدیگر به دنیا می آیند، هیچ کس تنها زندگی نمی کند. قبل از خود به جمع فکر کنید و نفع عموم را به نفع شخصی مقدم بدارید.
  7. با خودتان روراست باشید: فکر کنید که کدام راه بهترین روش برای روراستی با خودتان است، به دنبال آن بروید.
  8. فروتن باشید: رشد و توسعه از یادگیری سرچشمه می گیرد. وقتی که فکر کنید که چیزی را می دانید، در همان لحظه که فکر می کنید واقعأ مهم هستید، رشد متوقف می شود.

مطالعه کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست

با خواندن  کتاب ارزشمند سنگ فرش هر خیابان از طلاست که توسط یکی از موفق ترین افراد جهان ، کیم وو چونگ ، نوشته شده است می توانیم راز و رمز موفقیت در کسب و کار و تجارت را کسب کنیم و در این راه پیروز شویم. در این متن خلاصه ای مختصر از کتاب معرفی حضور علاقه مندان شاید. شاید جرقه ای باشد برای خواندن کل کتاب و یادگرفتن ایده های خلاقته و ثروت آفرین و کاربران گرامی بتوانند ، راه موفقیت خود را پیدا کنند و انگیزه کافی برای طی طریق را به دست آورند. بنابراین همه ی شما عزیزان را به خواندن این کتاب مفید دعوت می کنم. پس از مطالعه نظر خود را با کتاب صوتی به اشتراک بگذارید. 

زندگینامه های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

زندگینامه های مشابه