Psychology of wealth
کسب و کارهای موفق جهان

روانشناسی ثروتمند شدن ؛ ذهن ثروتمند لازمه رسیدن به ثروت

کیست که دوست نداشته باشد که ثروتمند و توانگر شود؟! آیا روانشناسی ثروتمند شدن را می دانید؟ همراه با کتاب صوتی رمز و راز پولدار شدن را بیاموزید.

همه ما دوست داریم که ثروت و توانگری را تجربه کنیم. اما راه رسیدن به موفقیت را همه نمی دانند. برخی کتاب های معروف و موفق انتشار یافته اند که رمز و راز چگونه پولدار شدن را آموزش می دهند. روانشناسی ثروتمند شدن کتابی بسیار موفق است که از طریق ویژگی های روانشناسانه چگونگی ثروتمند شدن را آموزش می دهد. این بار کتاب صوتی قصد دارد که کتاب روانشناسی ثروتمند شدن به شما کاربران عزیز معرفی کند. شاید انگیزه ای باشد برای مطالعه کل کتاب و یادگیری رمز و راز موفقیت و توانگری و ثروتمند شدن شما. پس با ما همراه باشید. 

اگر دوست دارید که از نظر فردی و حرفه ای رشد کنید ، گوش جان بسپارید به : کتاب صوتی افسانه خودباوری نوشته آلبرت آلیس

روانشناسی ثروتمند شدن

روانشناسی ثروتمند شدن ، کتابی فوق العاده کارگشا در زمینه ی کسب پول و ثروتمند شدن است. این کتاب نوشته ی رضا فریدون نژاد است که در بهار سال هزار و سیصد و نود و هفت و در پنجاه و پنج صفحه گردآوری شده است. با نگاهی گذرا بر روی جلد کتاب به این جمله ی جذاب برمی خوریم که برای ثروتمند شدن اول باید ذهن ثروتمند داشت که همین آغاز راه است. ذهن ثروتمند راه گشای پولدار شدن ما است. باید برای رسیدن به این هدف قوانین آن را بدانند و اجرا کنند. 

مطالعه این متن نیز برای رسیدن به موفقیت برای شما کارگشا خواهد بود :  فرمول موفقیت برایان تریسی برگرفته از کتاب تمرکز روی هدف

باهم تعدادی از سرفصل های کتاب روانشناسی ثروتمندشدن را مرور می کنیم:

  1. حق ثروتمند شدن در زندگی
  2. دانشی به نام ثروت اندوزی
  3. آیا فرصت ها انحصاری هستند؟
  4. اولین اصل علم ثروت اندوزی
  5. خلاصی از فکری بی اساس
  6. ثروت این گونه به شما روی می آورد
  7. شکرگزاری، گامی اساسی
  8. به کارگیری قدرت اراده
  9. آغاز یک تجارت مناسب
  10. باورهایی که باعث ثروتمند شدن شما می شود.
  11. هوش مالی تان را تقویت کنید
  12. هنر کسب ثروت در چند مرحله

مروری کوتاه روی تعدادی از سرفصل های کتاب انجام می دهیم و با فهم جملات و یادگرفتن اصول ارایه شده در این کتاب ارزشمند و اجرایی کردن تمامی نکات و آموزش ها،  وارد مسیر ثروتمند شدن خواهیم شد و طعم شیرین آن را تجربه می کنیم.

حق ثروتمندشدن در زندگی

همه ی ما انسان ها بر این واقف هستیم که مسلمأ بدون داشتن حداقل پول نمی توان کار خاصی انجام داد. خلقت انسان به گونه ای است که باید از تمام امکانات موجود بهره گیرد و لذت های خاص خود را تجربه کند. قطعأ بدون داشتن ثروت نمی توان رشد کرد و محدود به استفاده از قسمت کمی از امکاناتی می شویم که خداوند برای ما در نظر گرفته است.

در واقع هدف خلقت ما چیزی جز این نیست و حق هر موجود زنده ای است که از تمام امکانات و قابلیت ها استفاده کند و لذت واقعی را لمس نماید و ثروتمند شدن را تجربه کند. پس باید اصول ثروتمندشدن را نیز یاد بگیریم و زندگی سرشار از رفاه ، آسایش و لذت را داشته باشیم. زندگی ما وابسته به جسم ، ذهن ، و روح ما است و ما تمام تلاش خود را می کنیم که هرسه را به حد اعلا و ایده ال ممکن برسانیم. در واقع ثروتمندشدن حق ما است و هیچ کس یا هیچ چیز نمی تواند ما را از این حق محروم کند مگر اینکه خودمان نخواهیم و همت نکنیم.

آیا فرصت ها انحصاری هستند؟

همه ی ما باید به این فهم رسیده باشیم که هیچ انسان ثروتمندی جای فرد فقیری را پرنکرده و از امکانات او استفاده نکرده است که به این جایگاه رسیده باشد. منابع ثروت به حدی پایان ناپذیرند که حتی بیش از نیاز همه ثروت وجود دارد و همه ی انسان ها توانایی ثروتمندتر شدن را دارند مگر این که خودشان غفلت و کوتاهی کنند.

Psychology of wealth
Psychology of wealth

این را بدانیم که در پیشگاه خداوند هیچ کمبودی وجود ندارد. در کتب تعالیم دینی خوانده ایم که ذات خداوند بی انتهاست. پس اگر در منابع طبیت کمبود فرض کنیم ، به تناقض در ذات الهی رسیده ایم.

اولین اصل علم ثروت اندوزی

گام ابتدایی برای ثروتمند شدن را اندیشیدن معرفی می کنیم. نویسنده در این کتاب می گوید که همیشه گفته ام که : انسان ها با انجام کارها به شیوه ای خاص ثروتمند می شوند و برای اینکه بتوان کارها را به شیوه ای خاص انجام داد ، در ابتدا باید به شیوه ای خاص اندیشید. برای عملی کردن خواسته هایمان باید به آن ها فکر کرد و در ذهنمان تجسمشان کنیم. این همان گام اول برای ثروتمندتر شدن است. با اطمینان خاطر به خواسته هایمان باید فکر کنیم و شک و تردید به ذهنمان راه ندهیم.

ثروت اینگونه به شما روی می آورد

در تمام زمینه ها و لحظات باید حواسمان به این نکته باشد که عادلانه و انسانی رفتار کنیم. مثلأ در تجارت وارد شویم نه اینکه دوری گزینیم. اما به صورت منصفانه آن را انجام دهیم تا انرژی مثبت این کار به خودمان برگردد و باعث افزایش ثروتمان شود. هرجایی که احساس کردید کالایی که به مشتری می فروشید سود و فایده ای برای او ندارد ، هرچه سریع تر آن را متوقف کنید. این اصل را در کسب و کار خودتان داشته باشید و پیوسته آن را تکرار کنید که به هرکس چیزی بهتر و فراتر از آن چه به شما پرداخت می کند بدهید. آنگاه نیروی مثبت این عمل به شما برمی گردد و روز به روز ثروتمندتر می شوید. پس منصفانه رفتار کنید.

تفکر به شیوه ای خاص

برای ثروتمندتر شدن ، قاعده ی کار این است که به صورت صریح و واضح خواسته ی خود را مشخص کرده و آن را تصویر سازی ذهنی کنید. تصاویر ذهنی مبهم و گیج کننده و نامشخص هیچگاه برآورده نمی شوند. یک مثال ساده و قابل فهم می زنیم. زمانی که خواسته ای از کسی و یا دوستی داریم و میخواهیم در قالب پیام نوشتاری آن را به او بگوییم هیچگاه کلمات را جدا جدا و ناپیوسته نمی نویسیم زیرا که مفهومی را نمی رسانند. پس در جملات واضح و پیوسته خواسته ی خود را تایپ می کنیم. در بحث رسیدن به آمال بزرگ تر و هیجانی تر، باید همین شیوه را طی کنیم.

این را به یاد داشته باشیم که ما با فرستادن تمایلات مبهم و شکل نگرفته ، هیچ گاه به خواسته هایمان نمی رسیم و مهم تر از آن ثروتمند نمی شویم. خواسته ی خود را همواره جلوی چشمانمان داشته باشیم و لحظه ای از آن غافل نشویم. پیوسته و قدرتمند و با تمام وجود به هدفمان فکر کنیم و تصویر آن را همواره در ذهنمان نگه داریم. در اوقات فراغت به آن فکر کنید و هنگام تمرکز، نگران زمان و تلاش خود نباشید. پس به ثروتمندتر شدن فکر کنید و در تمام لحظات آن را تجسم کنید، انگار که واقعأ ثروتمند شدید.

اسرار ویژه برای داشتن ذهن ثروتمند

افراد میلیارد کسی فراتر از شما نیستند یا اینکه از جایی دیگر نیامده اند ولی یک سری راه و روش دارند که به ثروتمند شدن آن ها کمک بزرگی می کند. اما شما نیز واقعأ با استفاده از این روش ها می توانید به سطح آن ها برسید. در این کتاب نویسنده بخشی از این راه ها را به ما معرفی می کند:

  1. رویاهای بزرگ در سر داشته باشید، افکار بزرگ زندگی شما را متحول می کند.
  2. یک تصویر خاص از مقصد مسیر خود ترسیم کنید. هراندازه این تصویر مشخص تر و واضح تر باشد امکان دستیابی به خواسته بیش تر است.
  3. به گونه ای رفتار کنید که مالک کسب و کار هستید ولو اینکه برای کسی دیگر کار می کنید.
  4. شغل خود را دوست داشته باشید و چنانچه آن را نمی خواهید فورأ رهایش کنید.
  5. همواره ضوابط اخلاق کاری را رعایت کنید.
  6. از تمام ریزه کاری ها و ویژگی های شغل خود آگاهی پیدا کنید.
  7. زندگی خود را اولویت بندی کنید. ابتدا کارهای مهم تر را به سرانجام برسانید.
  8. پیش از آنچه مشتری انتظار دارد به وی خدمت رسانی کنید. با این کار اعتماد آن ها را جلب می کنید.
  9. صداقت و درست کاری بهترین سیاست است.
  10. برخلاف جریان آب شنا کنید. هیچ گاه از ایده ها و عقاید نو نهراسید.
  11. حال شکار کردن فرصت ها باشید. ممکن است هرلحظه بر در شما بکوبد. آیا شما آماده هستید؟

ایده های موفقیت آمیز خود را عملی کنید و تجربه های خود را با کتاب صوتی به اشتراک بگذارید. 

زندگینامه های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

زندگینامه های مشابه