فرمول ثروتمند شدن اندرو کارنگی که وضعیت مالی شما را دگرگون می کند
موفقیت و انگیزشی

فرمول ثروتمند شدن اندرو کارنگی که وضعیت مالی شما را دگرگون می کند

در این مقاله قصد داریم فلسفه و فرمول ثروتمند شدن اندرو کارنگی که برای تمام کسانی که خواهان موفقیت و ثروت در زندگی هستند و برای اشخاصی که به غنای روانی  و روحی خود اهمیت می دهند بیان کنیم. 

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که آرزوی بچه پولدار بودن داشته باشید و دوست دارید که پدرتان ثروتمند باشد ، اما مطمئن باشید که این طرز تفکر شما اصلا درست نمی باشد و اگر تنها نگاهی به فهرست اشخاص ثروتمند و میلیاردر در جهان بکنید متوجه می شوید بیشتر و شاید باید بگوییم که همۀ آنها زندگی معمولی داشته و حتی در فقر و تنگدستی بزرگ شدند اما با تکیه بر توان شخصی خود توانستند زندگی خود را تغییر دهند و ادامه زندگی شان را طبق خواسته و امیال خود رقم بزنند. اندرو کارنگی یکی از همان اشخاص ثروتمندی است که خود مسیر زندگی اش را تغییر داد. کارنگی در فقر مطلق بزرگ شد و وجود این شرایط سخت، باعث تصمیم وی برای کسب ثروت شد. گرداب جذب را با مطالعه فرمول ثروتمند شدن اندرو کارنگی همراهی نمایید. 

فرمول ثروتمند شدن اندرو کارنگی

زمانی که اندرو کارنگی در سال 1848 وارد کشور آمریکا شد ، پولی کمتر از یک دلار در جیبش داشت. اما بعد از مدتی کار و تلاش به ثروتمندترین انسان روی زمین تبدیل شد. او شرکت فولاد وآهن را در ایالات متحده تاسیس کرد و از طریق روابط تجاری دوستانه خود توانست سرمایه گذاری هایی در شرکت ها و بورس داشته باشد. در فرمول ثروتمند شدن اندرو کارنگی دوستان و همکاران جایگاه ویژه ی داشتند. 

ارتباطات گسترده  وی با افراد و دوستان مختلف ، در ایجاد فرصت های تجاری بسیار موثر بود به گونه ای که خود کارنگی همیشه می گفت : موفقیت نصیب انسان های تنها نمی شود.

اندرو کارنگی، رئیس فولاد آمریک ا، از ثروتمندترین تاجران آمریکا می باشد. شرکت فولاد  وی، فناوری و تکنولوژی روز دنیا را به کار گرفت و انقلابی را در صنعت فولاد و آهن به پا کرد. اخلاق کاری منحصربه فرد و حرفه ای او، تلاش بی وقفه اش در زندگی، مسئولیت پذیری، علاقه و اشتیاقش به آینده موجب ارتقای روزافزون او در زندگی و کارش شد.

تاثیر فرمول ثروتمند شدن اندرو کارنگی در جهان

کارنگی نه تنها یک فرد میلیاردر بود بلکه با افشای رمز ثروتمند شدن خود به موفقیت و میلیونر شدن بسیاری از افراد کمک کرد. رمز موفقیت او زمان و مکان نمی شناسد و اعتبارش ماندگار و همیشگی است.فرمول ثروتمند شدن اندرو کارنگی در ادامه آمده است. 

در فرمول ثروتمند شدن اندرو کارنگی ، با اعجاز هدایت خویشتن، برنامه ریزی ساختارمند ، ذهن نیمه هوشیار ، تصمیمات هوشمندانه و نقش اطرافیان بر زندگی روزمره آشنا خواهید شد و سرانجام توصیه های بزرگترین و موفق ترین کارآفرین جهان، اندرو کارنگی را خواهید شنید.

کارنگی معتقد است که باید فرمول ثروتمند شدن اندرو کارنگی  را که باعث ثروت و سعادت وی شده است به اطلاع جهانیان برساند و کسانی را که در زمینه کسب تجربه توانایی های لازم را ندارند ، آموزش داده شوند. اگر شما از زندگی خود مایوس شده اید؛ یا تحت تاثیر مشکلات روح و روانتان آزار دیده است ، اگر تلاش خود را کرده اید اما شکست خورده اید ، استفاده از فرمول خاص و موثر کارنگی دقیقا همان چیزی است که شما باید آن را درک کرده و در زندگی شخصی و کاری خود استفاده کنید.

مطمئن باشید که اگر ویژگی ها و عوامل موجود در فرمول ثروتمند شدن اندرو کارنگی را دقیقا درک کنید و آن را به کار گیرید خود را در مسیر رسیدن به موفقیت و ثروت خواهید دید.

تاثیر فرمول ثروتمند شدن اندرو کارنگی در جها

تلاش برای رسیدن به پیروزی

البته توجه داشته باشید که موفقیت هرگز بدون تلاش و زحمت عاید نمی شود؛ بلکه باید برای رسیدن به موفقیت و ثروت بهای آن را بپردازید و بدانید که این هزینه ای که می کنید در مقایسه با چیزی که به دست می آورید ناچیز است. پس کسانی که خواستار موفقیت در زندگی خود هستند و آمادگی لازم را دارند، از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

ثروت ، شهرت ، شناخت ، خوشبختی و سعادت از آن کسانی است که با عزمی راسخ برای رسیدن به اهداف زندگی خود تلاش می کنند و به آن دست می یابند. شروع همۀ موفقیت ها و خوشبختی های به دست آمده در جهان، یک ایده آل بوده است. اگر شما برای موفقیت آماده باشید، بدانید که نیمی از راه را پیموده اید و بنابراین نیمه دیگر به میزان تلاش وروحیۀ خستگی ناپذیری شما بستگی دارد.

5 فرمول ثروتمند شدن اندرو کارنگی

شور و اشتیاق، نقطه شروع موفقیت

ناپلئون بناپارت ، پادشاه و جنگجوی فرانسوی ، در یک موقعیتی قرار گرفت که حتما می بایست در آن جبهۀ نبرد موفق شود. تعداد سربازان وی از تعداد سربازان دشمن بسیار کمتر بود. بنابراین او اندیشه کرد که باید اشتیاق سربازان خود را برای پیروزی در جبهه افزایش دهد. این رهبر به سربازانش دستور داد که کشتی ها را آتش بزنند و گفت : کشتی ها را ببینید که در آتش می سوزند. ما راهی جز پیروزی و موفقیت در جبهه نداریم. پس خودتان باید انتخاب کنید یا از میدان جنگ پیروز در می آئیم و یا همه مان کشته می شویم.”

هر کس که طالب موفقیت و پیروزی باشد باید کشتی ها و پل های پشت سرش را در آتش بسوزاند و تنها به مسیر موفقیت پیش روی خود نگاه کند. شما باید هدف خود را دقیق و با جزئیات کامل مشخص کنید. اگر بگویید ” من پول میخواهم ” این عبارت کافی نیست. باید رقم، زمان و روش دستیابی به آن مشخص باشد و بدانید که برای رسیدن به هر چیز در زندگی باید چیزی را فدا کنید.

درباره فداکاری و ازخودگذشتگی خود تصمیم بگیرید و سپس برنامه ای را که برای رسیدن به این پول باید انجام دهید را در نظر بگیرید. برگه یادداشت خود را همیشه به همراه داشته باشید و یادداشت های خود را با صدای بلند صبح و شب برای خود بخوانید و باور کنید که شما صاحب این پول و دارایی شده اید. برای تحقق فرمول ثروتمند شدن اندرو کارنگی در زندگیتان به رسیدن به هدفتان اشتیاق و شور وافر داشته باشید. 

برای کسب موفقیت الگو بگیرید از : بیوگرافی بیل گیتس ، کسی که 16 بار ثروتمندترین مرد جهان شد.

 فکر و اندیشه، ثروت اصلی شما است

حتما تاکنون عبارت ” آنچه را مغز انسان تصور و باور کند ، به آن می رسد ” را شنیده اید. باید صراحتا به شما بگوییم که ذهن شما اصلی ترین عامل موفقیت و پیروزی شما در زندگی تان محسوب می شود. تمام افراد نام آور و موفق که به ثروت و مکنت رسیده اند ، ابتدا برای خود هدف مشخصی در نظر گرفته و سپس تمام توان ، نیرو و تلاش خود را برای رسیدن به آن هدف صرف کرده اند. توجه داشته باشید که همیشه باید برای رسیدن به هدفتان برنامه ای را تدوین کنید.

موفقیت شما با ذهنیتی وسواس گونه، برنامه ریزی دقیق و حساب شده و تدارک راههای نیل به هدف و در کنار همه این ها مدامت و پایداری در برابر مشکلات و سختی حتمی خواهد بود. پس با استفاده از نیروی تفکر و اندیشه فرمول ثروتمند شدن اندرو کارنگی را به کار بگیرید. 

 فکر و اندیشه، ثروت اصلی شما است

برخورداری از دانش تخصصی

همانطور که می دانید با دو نوع دانش ، دانش عمومی و دانش تخصصی روبرو هستیم. دانش عمومی نقش چندانی در کسب ثروت برای شما ندارد و در حقیقت همان دانشی است که در دانشگاه ها و مراکز علمی آموزش داده می شود. اما دانش تخصصی در نیل به اهداف شخصی و کاری به شما کمک می کند. برای نحقق روییاهایتات دانش تخصصی را یاد بگیرید و از فرمول ثروتمند شدن اندرو کارنگی برای رسیدن به هدف استفاده کنید. 

دانش تخصصی ، برنامه های عملی لازم برای نیل به هدف قطعی را برای شما مشخص می کند. در اصل بی توجهی به این حقیقت باعث سردرگمی میلیون ها نفر شده است که گمان می کنند ” دانش قدرت است “.  دانش در اصل یک قدرت بالقوه است و تنها زمانی که به شکل برنامه ای قطعی در راستای نیل به هدف تنظیم شود ، به یک قدرت بالفعل تبدیل می شود.

شما باید برای انجام برنامه ریزی های آیندۀ خود، اطلاعات تخصصی کافی داشته باشید. کسب ثروت مستلزم قدرت است و قدرت از دانش تخصصی حاصل می شود.

توجه به اطرافیان و همکاران

بررسی های انجام شده گویای این مطلب است که هرگز یک شخص تنها با اتکا به تلاش های خود به موفقیت نمی رسد. بنابراین برای جامعیت دادن و گسترده کردن ابعاد برنامه های خود، از اطرافیان و همکاران خود کمک بگیرید.

گروه همکاران اندرو کارنگی، حدود 50 نفر بودند. کارنگی برنامه تهیه و تولید فولاد و بازاریابی آن را با کمک همکاران خود انجام می داد. کارنگی معتقد بود که همه قدرت او در نیروی جمع همکارانش خلاصه شده است.

همچنین با مطالعه فعالیت های اشخاص معروف و ثروتمند متوجه خواهید شد که آنها نیز از اصل همکاری و کمک از اطرافیان سود برده اند. پس برای کسب ثروت ، از این اصل حیاتی غافل نشوید.

توجه به اطرافیان و همکاران

دوری از ترس و دودلی

3 دشمن و عنصر منفی وجود شما : تردید، شک و ترس است و زمانی که یکی از آن ها در شما شدت یابد دو مورد دیگر نیز شدید می شود و این سه عنصر با هم در ارتباطی نزدیک هستند. تردید و شک به ناکامی و شکست شما می انجامد. پس این 3 دشمن برای آیندۀ شما بسیار خطرناک هستند و بی آنکه متوجه باشیم در وجود ما شکل می گیرند و ناگهان ظاهر می شود.

قبل از موفقیت باید راه های شکست را بدانید. ویژگی های شخصیتی خود را به دقت تحلیل کنید و ببینید که کدام یک از این ترس ها، شکست شما را ایجاد می کند. البته شناسایی این عادات نیز بسیار دشوار است و گاهی در ذهن نیمه هوشیار پنهان می شود. برای عملی کردن فرمول ثروتمند شدن اندرو کارنگی بر ترس های شش گانه درون خود غلبه کنید. 

6 ترس اصلی که مانع از موفقیت افراد می شوند

  • ترس از فقر و تنگدستی
  • ترس از بیماری و کسالت
  • ترس از دست دادن فرد محبوب خود
  • ترس از انتقاد و تمسخر
  • ترس از پیری
  • ترس از مرگ

ترس یک حالت و احساس ذهنی می باشد، اما توجه داشته باشید که ذهن را می توان هدایت و کنترل کرد. پس تکانش های فکری شما شرایط مالی ، شغلی، حرفه ای و حتی سرنوشت اجتماعی شما را مشخص می کند.

ما در این مطلب به (فرمول ثروتمند شدن اندرو کارنگی) حقیقت بسیار ارزشمند و مهمی اشاره داریم که به اشخاصی که آموزش و یا توانایی بیشتری دارند اما با مشکلات و نگون بختی مواجه می شوند توضیح کافی ارائه می کند. می توان نتیجه گرفت که هر کس می تواند ذهن خود را کنترل کند و تحت تاثیر تکانش های فکری دیگران قرار نگیرد. همگی بستگی به اتخاب شما دارد زیرا هر چه انسان خلق می کند در ابتدا به شکل یک اندیشه است. بنابراین شما می توانید بر هراس خود غلبه کرده و راهی جز موفقیت برای خود تصور نکنید.

مسیرهای منتهی به ثروت و فقر در دو جهت مخالف هم هستند. اگر شما خواستار ثروت هستید پس نباید موقعیت و شرایطی را که به فقر ختم می شود بپذیرید. ترس از فقر یک حالت ذهنی است که می تواند به راحتی موفقیت شما را مسدود کند. این ترس  ذهن استدلالی ، تصور و تخیل ، اعتماد به نفس ، ابتکار ، اشتیاق و دلگرمی شما را نابود می کند؛ هدف و مقصد شما را نامطمئن جلوه داده و تنبلی و مسامحه کاری را تشویق می کند.

ترس از فقر را به زانو درآورید

هیچ چیزی به اندازه فقر انسان را رنج نمی دهد و او را تحقیر نمی کند. تنها کسانی که فقر را در زندگی شان تجربه کرده اند معنای آن را می دانند. در این میان تعجبی ندارد که انسان از فقر و تنگدستی بهراسد. انسان به تجربه آموخته است که وقتی موضوع پول و ثروت مطرح می شود نمی توان به راحتی اعتماد کرد.

انسان ها به قدری مشتاق ثروت و موفقیت هستند که می خواهند هر طور شده به آن برسند. تحلیل ویژگی های شخصیتی می تواند نقاط ضعف شما را آشکار و با حقایق روبه رو سازد. تنها همین تحلیل زیرکانه حضور ترس و تردید را در وجود شما ثابت می کند و شما می توانید با این بررسی ها به راه حل های مفیدی برای دستیابی به هر آنچه در ذهن و قلب شماست نایل شوید.

نتیجه گیری

در آخر باید مشخص کنید که چه مقدار از مفاهیم و عناوینی که در این مقاله مطرح شد را درک و استفاده می کنید. اگر پس از خواندن این مقاله خواهان ثروت و موفقیت هستید باید نوع ، شکل و اندازۀ آن را مشخص کنید. شما مسیر دستیابی به ثروت را شناخته اید و نقشه راهنمایی دارید که اگر از آن به درستی استفاده کنید تنها و تنها در مسیر ثروت و پیروزی در حرکت خواهید بود. اگر شروع درستی نداشته باشید و یا اگر قبل از رسیدن به هدف و مقصد مورد نظر خود متوقف شوید کسی جز خودتان سزاوار ملامت و سرزنش نیست.

شما مسئول اعمال خودتان هستید، بنابراین برای رسیدن به ثروت باید ذهن خود را آماده کنید. توجه داشته باشید که ذهن آماده خریدنی نیست بلکه باید خودتان آن را ایجاد کنید.

امیدوارم 5 راهکار گفته شده، انگیزه و تلاش شما برای موفقیت و ثروتمند شدن را افزایش داده باشد و تغییر عادت های مخرب روزانۀ شما را ایجاد کرده باشد. برای درک راز مهم ثروتمند شدن، باید خودتان را دقیق بشناسید و با عزم راسخ و تلاشی بی وقفه، به پیمودن مسیر درست ثروتمند شدن خود ادامه دهید. اگر این مطلب برای شما مفید بود یا تجربه ای در مورد آنها داشتید، می توانید در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی

مقالات مشابه

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مقالات مشابه