بیوگرافی ری کراک ، مالک شرکت مک دونالد
بیوگرافی و زندگینامه افراد موفق جهان

بیوگرافی ری کراک ، مالک شرکت مک دونالد

بیوگرافی ری کراک، مالک و مدیر شرکت بزرگ آمریکایی مک دونالد، رمز و راز چگونگی به قدرت رسیدن امراتوری بزرگ مک دونالد را یادآور می شود.

ری کراک در سال 1954 به عضو شرکت مک دونالد درآمد و توانست در عرض چند سال کل این مجموعه بزرگ را صاحب شود. روزنامه تایم نیوز “ری کراک” را جزو 100 نفر برتر قرن بیستم به شمارمی آورد و عنوان می کند که این فرد توانسته است از کسب و کارهای کوچک کارش را شروع کند و به موفقیت های بزرگ مالی دست یابد. سپس، بر امپراتوری مک دونالد که روزانه یک درصد از افراد کل جهان را تغذیه می کند، احاطه یابد. در ادامه با ما در سایت گرداب جذب همراه باشید و  بیوگرافی ری کراک را مطالعه کنید تا با راز و رمزهای موفقیت این شخص بیشتر آشنا شوید.

 آشنایی با بیوگرافی ری کراک

ریموند آلبرت ری کراک ( Raymond Albert “Ray” Kroc) مالک و صاحب شرکت غذایی مک دونالد است. وی در سال 1902 در اوک پارک ایلینوی شیکاگو چشم به جهان گشود و پس از 81 عمر پر ثمر در سال  1984 به سبب نارسایی قلبی دار فانی را وداع گفت.

خواندن این بیوگرافی هم می تواند برای شما جذاب باشد: بیوگرافی کمال سرابندی شاخص ترین چهره برتر جهان

بیوگرافی ری کراک و زندگی خانوادگی وی

لوئس و رز پدر و مادر ری کراک بودند که علاوه بر ” ری” دو فرزند ( پسر و دختر) دیگر به اسم های رابرت و لورن داشتند. پدر ری در شرکت تلگراف وسترن یونیون فعالیت داشت و مادرش خانه دار بود که گه گاهی به کودکان و بزرگسالان پیانو آموزش می داد.

روایات حاکی از آن است که ری در زمان کودکی یک روز همراه پدرش به نزد فردی پیشگویی می رود. پیشگو از آینده ری سخن می گوید که وی در آینده در صنعت خوراک فعالیت خواهد داشت. همان طور که پیشگو،  پیش بینی کرده بود،  ری در آینده نه تنها وارد صنعت غذایی شد بلکه به یکی از پیشگامان تحول در این صنعت درآمد و توانست انقلابی جهانی در صنعت خوراک به وجود آورد.

بیوگرافی ری کراک و زندگی خانوادگی وی

شروع فعالیت های حرفه ای ری کراک

کراک تا سن 14 سالگی به تحصیل ادامه داد. وی از همان دوران نوجوانی با فنون و تکنیک های مناظره آشنا شد و توانست در مدرسه در مسابقه مناظر شرکت کند و پیروز میدان مسابقات گردد. در آن مناظره ها او دریافت که قدرت متقاعد کردن دیگران را دارد و می تواند در کمترین زمان ممکن نظر دیگران را به خود جلب نماید.

اما در آن هنگام درس و مدرسه را ترک گفت و وارد بازار کار شد. ری از همان اوایل نوجوانی با فروش لیموناد به همسایه ها فعالیت های حرفه ای خود را آغاز کرد. سخت کوشی، تعهد کاری و هوش سرشار، به او کمک کرد که در فروش، به موفقیت هایی زیادی دست یابد.

ری سپس در اوایل سالهای جوانی وارد مغازه خرازی شد و به عنوان دستیار مشغول به کار شد. سپس آن مغازه را ترک کرد و وارد شرکت معتبر تولید لیوان و فنجان شد و به عنوان بازار یاب فعالیت خود را آغاز کرد. سماجت، پشتکار، نظم و انظباط عواملی بود که ری در انجام کار از خود نشان داد. با استفاده از این چند فاکتور وی توانست استحکام و توانایی لازم برای موفقیت های آینده را اندوخته نماید.

کتاب بیوگرافی زنان و مردان موفق در جهان

بیوگرافی ری کراک و رسیدن به استقلال مالی وی

اگر چه کراک در دوران نوجوانی همچون سایر همسن و سلانش در مسابقه بیسبال و یادگیری پیانو شرکت داشت. اما تمایل او به شرکت در فعالیت های مربوط به خوراک و غذا و رستوران داری از دوران نوجوانی او آغاز شد.

ری کراک هر روز 7 صبح از خانه بیرون می رفت و تا 5 بعد از ظهر با جدیت تمام و سخت کوشی کار می کرد و سعی داشت تا مشتریان را برای خرید لیوان های کاغذی متقاعد کند. پس از آن به تمرین پیانو می پرداخت و تا 2 بامداد مشغول تمرین می شد.

شروع موفقیت های حرفه این ری کراک

پس از جنگ جهانی در سال 1937 ری کراک، نمایندگی انحصاری مخلوط کن های شش کاره را دنبال کرد. در حدود بیست سال فعالیت در این حرفه موفقیت چشمگیری نداشت تا این که از سان برناندینو کالیفرنیا سفارش هشت دستگاه مخلوط کن را دریافت کرد. پس از دریافت سفارش کراک خودش همراه دستگاه های مخلوط کن به کالیفرنیا رفت و از نزدیک با برادران مک دونالد، فعالیت های آنها و مشتریانشان آشنا شد. 

با مشاهده سرعت سرویس دهی شرکت مک دونالد به مشتریان کراک به این فکر افتاد که می تواند؛ چنین سرویس دهی را وی در سایر نقاط گسترش دهد. به این شیوه با برادران مک دونالد برای گسترش مکدونالد قرار داد بست. با عقد این قرارداد فروش دستگاه های مخلوط کن وی نیز سرعت گرفت.

کراک به مدت 10 سال با برادران مک دونالد در ترویج رستوران های آنها شراکت داشت و 1.9 درآمد رستوران ها به چیب کراک می رفت. وی نیز 5% این مبلغ را به برادران مکدونالد می داد. تا این که در سال 1955 ری توانست در غرب آمریکا نخستین رستوران خود را راه اندازی نماید. در سال بعد وی توانست 8 رستوران بعدی در در سایر نقاط راه اندازی نماید و به سود کلانی دست یابد.

!!! برای خرید کتاب صوتی بیوگرافی ثروتمندترین مردان جهان همین حالا اقدام کنید!!!

عوامل موثر در موفقیت روزافزون کراک

انتخاب کادر متخصص( وکلای دعاوی و مشاوران مالی، حسابداران، کادر سرویس دهی و …) از جمله عواملی بود که در موفقیت روزافزون رستوران های کراک دخالت داشت.

اجاره کردن زمین های مالکانی که ملکشان در گرو بانک بود از دیگر عوامل موفقیت او به شمار می آید. 

در سال 1977 ری کراک 4177 رستوران در داخل آمریکا و 21 رستوران در خارج از کشور داشت. مک دونالد، رستوران ها و سرمایه گذارن مک دونالد سه رکن اصلی بودن که ری توانست بر پایه آنها رویاهای خود را عملی نماید. 

عوامل موثر در موفقیت روزافزون کراک

قوانین موجود در مکدونالد        

کیفیت، خدمات، نظافت و ارزش قوانینی بود که در همه رستوران ها رعایت آن ها الزامی بود.

الزامات مک دونالد در همه رستوران ها به اجرا درمی آمد و استانداردها به خوبی رعایت می شد.

استانداردهای موجود در این شرکت در سایر شرکت های مربوط به صنایع غذایی به اجرا  درآمد.

دانشگاه مک دونالد تاسیس شد و روش های عملی و کاربردی ایجاد مک دونالد موفق آموزش داده شد. به گونه ای که تا کنون 80 هزار نفر از این دوره ها فارغ التحصیل شده اند.

الگوبرداری از بیوگرافی ری کراک

مطالعه بیوگرافی ری کراک بی شک سخت کوشی، جدیت و مقاومت و قانونمودی را به ما آموزش می دهد. برای کارآفرین شدن داشتن روابط حرفه ای تخصصی و قدرت بیان لازم است. ری با پشتکار، استقامت و توانمندیهای شخصی توانست پله های ترقی را بپیماید و علاوه بر ثروت هنگفت عده زیادی را نیز به کار مشغول دارد. اگر به خواندن زندگینامه افراد موفق علاقمند هستید می توانید به بخش زندگینامه افراد موفق در سایت کتاب صوتی مراجعه کنید. در این بخش بیش از 80 بیگوگرافی افراد موفق گردآوری شده است و شما می توانید با خواندن این بیوگرافی ها با راز و رمزهای موفقیت افراد موفق بیشتر آشنا شوید.

زندگینامه های مشابه

3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • یعنیی چی واقعااا از یه کارمند ساده شروع کرده بعد از چند سال صاحب شرکت مک دونالد شده مگه حقوق و درامدش چقدر بوده واقعااا???

    پاسخ
  • تو دانشگاه مک دونالد چی تدریس میشه در مورد رستوران داری و دستور تهیه غذا ها و دونالد تدریس میشه یا چی بیشتر توضبح بدید لطفا

    پاسخ
  • من فیلم این آقای ری کراک رو دیدم و خیلی عالی و فوق العاده بود برام به شما هم پیشنهاد میکنم که این فیلم رو ببنید.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

زندگینامه های مشابه