بیوگرافی وارن بافت یکی از ثروتمندترین مردان جهان
بیوگرافی و زندگینامه افراد موفق جهان

بیوگرافی وارن بافت یکی از ثروتمندترین مردان جهان

نام فارسیوارن بافت
نام انگلیسیWarren Buffett
تاریخ تولد۳۰ اوت ۱۹۳۰
محل زندگیاوماها، ایالات متحده آمریکا
نام همسر سوزان بافت (۱۹۵۲–۲۰۰۴) استرید مینکس (۲۰۰۶–تاکنون)
شغلمدیرعامل برکشر هاتاوی

وارن بافِت درسی‌ام آوریل سال ۱۹۳۰ در اوماهای ایالت متحده آمریکا دنیا آمد، او دومین فرزند و تنها فرزند پسر خانوادة ۵ نفره خود است. پدرش هاوارد بافت از تجار، سرمایه‌گذاران و سیاستمداران آمریکایی بود. بیوگرافی وارن بافت در گرداب جذب بخوانید.

وارن بافت کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌گذار و نیکوکار و به‌نوعی ادامه‌دهنده ی شغل پدری است که به‌عنوان موفق‌ترین سرمایه‌گذار قرن بیستم و با عنوان دانشمند اوماها شناخته می‌شود. او تحصیلات خود را در دانشگاه‌های نبراسکا در لینکلن، دانشگاه پنسیلوانیا و کلمبیا به اتمام رساند و دارای لیسانس مدیریت بازرگانی و فوق‌لیسانس اقتصاد است.

وارن بافت در سال ۱۹۵۲ با همسر اول خود سوزان بافت ازدواج کرد و با درگذشت ایشان در سال ۲۰۰۶ دو سال پس از مرگ همسر اول خود با استرید مینکس پیمان زناشویی بست. حاصل زندگی مشترک بافت با همسران خود سه فرزند به نام‌های سوزان آلیس، هاوارد گراهام و پیتر است. هاوارد مدیر ارشد اجرایی در شرکت‌های برکشایر هاتاوی، شرکت کوکاکولا و آرچر دانیلز میدلند فعالیت است؛ ولی فعالیت اصلی‌اش در زمینه کشاورزی است. بافت علی‌رغم وجود ثروت زیاد، زندگی فروتنانه‌ای در پیش گرفته او کماکان در خانه‌ای در مرکز داندی در همسایگی اوماها، نبراسکا که در سال ۱۹۸۵ خریداری کرده‌، زندگی می‌کند.

دوران جوانی وارن بافت

یکی از نکات مهمی که در زندگینامة وارن بافت موردتوجه است این نکته است که او با دست‌فروشی و رفتن به درب خانه‌ها و فروش اقلامی مانند آدامس، نوشابه کوکاکولا و مجلات هفتگی به‌صورت خرده‌فروشی شروع به کار کرد. او همچنین برای مدتی نیز در مغازه پدربزرگش مشغول بود. در ۱۱ سالگی سه سهم شرکت citesservice را خرید و با ۲ دلار سود، هر سهم را 4۰ دلار فروخت؛ اما خیلی زود پشیمان شد، چون پس از مدت کوتاهی ارزش سهام به ۲۰۰ دلار رسید. این تجربه سبب شد تا یکی از اصول مهم سرمایه‌گذاری،  یعنی صبر و شکیبایی را بیاموزد.

او پس از پایان تحصیلاتش در وال‌استریت به‌عنوان دلال سهام کار خود را آغاز کرد؛ ولی آن‌چنان که انتظار داشت نتوانست به درآمد خوبی دست پیدا کند. او پمپ‌بنزین سینکلایر را خرید؛ اما پمپ‌بنزین بازدهی نداشت. بافت مجبور شد به خانه‌اش در اوماها برگردد و در بنگاه پدرش مشغول به كار شود . وارن بافت از سال ۱۹۵۱ تا ۱۹۵4 در شرکت بافت فالک به‌عنوان فروشنده، از سال ۱۹۵4 تا 56 به‌عنوان تحلیلگر اوراق بهادار در شرکت گراهام نیومن و  از ۱۹۵۶ تا ۶۹ به‌عنوان شریک عمومی با شرکت بافت همکاری داشت.

دوران جوانی وارن بافت

بیوگرافی وارن بافت و تدریس در دانشگاه

پس از ازدواج با سوزان در سال ۱۹۵۲ سرمایه‌گذاری‌های وارن تنها به ایستگاه Texaco و چند مشاور املاك محدود می‌شد كه البته هیچ‌کدام موفقیتی در پی نداشت. در این دوران برای کسب درآمد، در دانشگاه اوماها تدریس اصول سرمایه‌گذاری را برای دانشجویانی که میانگین سنی آنها دوبرابر سن خودش شروع كرد.

در سال ۱۹۵4؛ بن گراهام یکی از اساتید دانشگاه کلمبیا و استاد موردعلاقة بافت و سرمایه‌گذار مشهور، از او دعوت كرد تا برایش با حقوق سالانه ۱۲۰۰۰ دلار كار كند. بافت به تحلیل و تحقیق در رابطه با زمینه‌های موفقیت در سرمایه‌گذاری می‌پرداخت، او می‌خواست بداند علت برتری یک شرکت در بین سایر رقبا چیست؟ وارن عامل اصلی و اساسی در سرمایه‌گذاری را مدیریت شرکت می‌دانست.

دوران شکوفایی وارن بافت

وارن بافت در سال ۱۹۵۶ به اوماها برگشت و مؤسسة سرمایه‌گذاری بافت موسوم به Buffet Association Ltd را با توجه به تجاربی که در این مدت در کنار استاد خود گراهام کسب کرده بود و با تمام سرمایة خود و شراکت خواهرش دور ریز، تأسیس و تا پایان سال سه برابر سرمایة اولیه‌اش سود کرد. در سال ۱۹۵۷ مؤسسة سرمایه‌گذاری بافت مالك سه شركت، در سال ۱۹۵8 صاحب ۷ شركت شد. در ۱۹۶۲ وارن بافت تبدیل به یک میلیونر شد. چون شرکتش توانست به سرمایه ۷ میلیون دلاری برسد که یک میلیون آن به بافت ‌رسید.

او در سال ۱۹۶۶ تمامی شركت‌ها را در يك شركت به نام برکشایر هاتاوی تلفیق كرد. بافت در سال ۱۹۶۷ رئیس هیئت‌مدیره فروشگاه خرده‌فروشی خصوصی برکشایر هاتاوی در بالتیمور شد و در سال ۱۹۷۰ برای اولین‌بار رئیس برکشایر هاتاوی شد. بعد از چندین سرمایه‌گذاری در سال‌های ۱۹۶۵ تا ۱۹۷5 ارزش هر سهم برکشایر، از ۲۰ دلار به ۹5 دلار رسید که سبب شد دارایی خالص او افزایش پیدا کند. در طول این دوره بافت  سهام خود و همسرش را از 3۲ درصد به 4۶ درصد رساند.

The-richest-men-in-the-world

کتاب صوتی بیوگرافی ثروتمندترین مردان جهان

بیوگرافی ثروتمندترین مردان جهان تهیه شده در گروه گرداب جذب گوینده: میلاد مشعشع همچنین می توانید دانلود کنید: کتاب صوتی ثروتمندترین زنان جهان

بیوگرافی وارن بافت و دارایی خالص

با مطالعة بیوگرافی وارن بافت به سادگی مشهود است که دهة 1970  میلادی از نقاط عطف زندگی ایشان محسوب می‌شود. بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری برکشایر هاتاوی در دهة ۱۹۷۰ رخ داد. وارن شرکتی به نام see’s candy و سهام شرکت واشنگتن پست و در اواخر دهه سهام شرکت  ABC را خرید. بافت با سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف حیطة کاری شرکت برکشایر هاتاوی را توسعه داد و در سال ۱۹۷۹ با دارایی ۱4۰ میلیون دلاری سهام ABC را خرید. او هر سهم ۲۹۰ دلاری را  پس از مدت كوتاهی، به  ۷۷۵ دلار رساند و با 3۱۰ , ۱ دلار به کارش در ABC پایان داد. با این سرمایه‌گذاری ثروت خالص بافت، به ۶۲۰ میلیون دلار رسید و نامش در مجلة فوربس به‌عنوان یکی از 4۰۰ ثروتمند دنیا ثبت شد.

استراتژی دوگانه در شرکت وارن بافت

یکی از دلایل مهمی که سبب شد تا شركت بافت به پیشرفت جهانی برسد و خسارت مهم قابل‌توجهی به این شركت وارد نشود، استراتژی دوگانه و متضاد بافت است. او برای خرید به زمان خرید بسیار توجه دارد بدین معنا که او منتظر رکود بازار می‌ماند تا سهام شرکت‌های مطمئن و با قیمت پایین را خریداری کند. او معتقد است کسادی و رکود بازار سهام فرصت خرید ایجاد می‌کند؛ بنابراین زمانی که سایرین نگران سرمایه‌گذاری هستند و محافظه‌کار می‌شوند؛ بافت پرتکاپو می‌شود و زمانی که جنبش و تکاپو در بازار حکم‌فرما باشد بافت محافظه‌كار می‌شود.

وارن بافت چون به دلار بدبین است و معتقد است که ارزش دلار آمریکا برای مدت طولانی سقوط خواهد کرد، برای نخستین‌بار در سال ۲۰۰۲ وارد بازار پول خارجی شد. او به دنبال شركت‌هایی است كه در خارج ایالات متحده سرمایه‌گذاری کرده‌اند. از جملة این شرکت‌ها، شركت پتروچین است و در وب‌سایت بركشایر هاتاوی این موضوع را مورد بحث قرار داد كه چرا از آن چشم‌پوشی نمی‌كند. او همچنین در همان سال، ۲  میلیارد دلار از طریق سرمایه‌گذاری در شركت‌هایی كه سهام آنها به ارزش واقعی خود نرسیده‌اند، ثروت خود را افزایش دهد و همچنین دلار آمریكا را در برابر دیگر پول‌های در گردش نجات دهد.

استراتژی دوگانه در شرکت وارن بافت

پولت را نسوزان

او هم‌اکنون به‌عنوان مدیرعامل اجرایی و رئیس هیئت‌مدیره شرکت برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway)  در کنار چارلی مانگر فعالیت می‌کند. او دو قانون را سرلوحة فعالیت‌های خودش قرار داده است «اول پول سهام‌داران را نسوزان و دوم قانون اول را فراموش نکن». وارن بافت از طریق شرکت برکشایر هاتاوی و استراتژی قوی خود، کنترل و مدیریت شرکت‌های فراوانی را بر عهده دارد. به‌عنوان نمونه می‌توان به گایکو، دیری کوئین، هاینز و مارس اینکورپوریتد اشاره نمود. وی همچنین سهام‌دار شمار زیادی از شرکت‌ها از: جمله  ولز فارگو، شرکت کوکاکولا، امریکن اکسپرس و آی‌بی‌ام است. وی سومین میلیاردر جهان در سال ۲۰۱۷ است. 

اپل (NASDAQ:AAPL) 907,559,761 131.6 میلیارد دلار
بانک آمریکا (NYSE:BAC) 1,010,100,606 37.5 میلیارد دلار
شورون (NYSE:CVX) 165,359,318 29.9 میلیارد دلار
کوکاکولا (NYSE:KO) 400,000,000 25.2 میلیارد دلار

این شرکت فاش کرد که حقوق سالانه بافت «بیش از 25 سال گذشته» 100000 دلار بوده است و او هیچ پاداش یا هیچ گونه غرامت مبتنی بر سهام دریافت نمی کند.

زندگینامه های مشابه

3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • حسین مولایی
    مهر 13, 1399 12:42 ب.ظ

    متوجه نشدم بعد اتمام تحصیلات تدریسو شروع نکرده رفته دنبال کار بعد کارا که جواب نداده باز برگشته به درس
    گیج شدم که?

    پاسخ
  • خیلی این زندگی وارن عالی بود بالاخره یه فرد موفق و ثروتمند پیدا کردم که هم در زمینه مالی و هم شخصی موفق بوده باشد.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

زندگینامه های مشابه