اشتیاق سوزان برای موفقیت
موفقیت و انگیزشی

رمز موفقیت اندرو کارنگی که هر فرد مشتاق موفقیتی باید بداند

رمز موفقیت اندرو کارنگی همان چیزی است که همه افراد موفق جهان برای رسیدن به قله های رفیع موفقیت پیموده اند و از آن برای رسیذن به خواسته و اهدافشان سود برده اند. 

اندرو کارنگی با ثروتی بالغ بر 310 میلیارد دلار ثروتمندترین مرد روی زمین قلمداد می شود. وی از 13 سالگی شروع به کار کردن در کارخانه پنبه پیتسبورگ کرد و شخصی که او را در کسب ثروت کمک کرد، رئیسش در راه آهن با نام توماس اسکات بود. کارنگی در خلال کاری که انجام می داد درباره صنعت فولاد و کسب و کارها نیز مطالعات زیادی کرد و با کارهای طاقت فرسا در زمینه فولاد و پس اندازی که انجام می داد سرانجام در سال 1889 میلادی توانست کارخانه فولاد و آهن را در آمریکا تاسیس و برای هزاران جوان آمریکایی کارآفرینی کرد. کتاب صوتی در صدد است ، رمز موفقیت اندرو کارنگی را بازگو کند. 

رمز موفقیت اندرو کارنگی

درحقیقت رمز موفقیت اندرو کارنگی ، انتظار مثبتش از زندگی بود. وی عادت داشت که در هر مانع و اتفاق سوئی که برایش حادث می شود، سود وا متیاز آن را ببیند و منفعتی را از آن موقعیت به دست آورد. شما نیز باید از رمز موفقیت اندرو کارنگی تبعیت کنید و اگر شغلی را آغاز کردید ، با تمام وجود خود انتظار موفقیت در آن را داشته باشید. وقتی محصولی جدید را تولید می کنید ، با تمام اطمینان انتظار فروش آن را داشته باشید. همیشه انتظار رسیدن به هدف هایتان را داشته باشید و به تحقق رویاهای تجاری و شغلی خود اطمینان قلبی داشته باشید.

برای مطالعه بیشتر بخوانید : بیوگرافی اندرو کارنگی

اندرو کارنگی ، سرمایه دار اسکاتلندی تبار ، رمز موفقیت خود را در این جمله ذکر می کند : امید همیشه پیروز می شود و ترس شکست می خورد. وقتی وجود شما پر از امید می شود، شیطان پر از ترس می شود. هر کاری را با امید قوی به موفقیت باید شروع کرد. رمز موفقیت اندرو کارنگی در 5 قانون زیر خلاصه می شود. 

اگر به بیوگرافی افراد موفق علاقه مندید ، بخوانید ؛ بیوگرافی بیل گیتس، کسی که 16 بار ثروتمندترین مرد جهان شد.

 رمز موفقیت اندرو کارنگی در 5 قانون

1- باور و امید به موفقیت

اگر انسان ها پای عقیده خود بایستند و برای رسیدن به هدفشان مداومت داشته باشند به گونه ای که خواسته آن ها تبدیل به وسواسی دائمی شود و در برابر همه مشکلات و شداید مقاوم و استوار باشند ، چه اتفاق ها و فرصت هایی که برای افراد نمی افتد. فرصت هایی که می توان با اصول مشخص و شناخته شده ذهن ، به ثروت و موفقیت تبدیل کرد. تمام کسانی که ثروتی کلان را به دست آورده اند قبل از آن امید ، رویا ، تخیل و برنامه هایی را در سر داشتند و بعد به موفقیت دست یافتند.

باور داشته باشید که هیچ کس نمی تواند به ثروت و شهرت دست یابد مگر اینکه در سر شوق و اشتیاقی بی حد برای موفقیتش داشته باشد و در رسیدن به هدفش ایمان راسخی داشته باشد.

ما در دنیایی که در آن زندگی می کنیم برای رسیدن به ثروت و موفقیت باید نقطه نظرهای جدید ، روش های آموزشی جدید ، کتاب ها و ادبیات جهان ، روش های جدید بازاریابی آگاهی داشته باشیم و از همه این ها مهمتر داشتن و ترسیم یک هدف قطعی و مشخص است. در حقیقت اشخاصی که می خواهند در زندگی خود ثروتمند شوند و به کسب ثروت و سعادت می اندیشند باید بدانند که تمام رهبران ثروتمند و قدرتمند دنیا از نیروی فرصتی که برایشان پیشامد کرده بود به نحو احسن استفاده کردند و زندگی خود را تغییر دادند.

اسرار خود را با هر کس نگویید

توجه داشته باشید که به هیچ کسی اجازه ندهید که رویا و امید شما را برای ثروتمند شدن از بین ببرد. شما باید با افراد موفق روز خود و همچنین دوران گذشته آشنا شوید. باید با کسانی آشنا شوید و ارتباط برقرار کنید که رویای شما را ارزشمند و مهم بدانند و به شما این امکان و فرصت را بدهند که استعدادهای خود را آشکار کرده و از آن ها برای ثروتمند کردن خود بهره ببرید.

شروع به فعالیت را آغاز نمایید

اگر کاری را که می خواهید انجام دهید درست باشد و شما به آن باور داشته باشید، پس هرگز درنگ نکنید و به سوی کسب آن حرکت کنید و رویای خود را عملی کنید. توجه نکنید که اطرافیان درمورد هدف و برنامه های شما چه فکری می کند، شاید در مسیر تعیین شده برای رسیدن به هدفتان شکست بخورید اما مطمئن باشید که این شکست ها موقتی است و هر شکستی برای شما کوله باری از تجربه و امید دوباره را به همراه خواهد داشت.

تمام کسانی که در زندگی شان به ثروت و موفقیت رسیده اند ، بدون شک در آغاز مسیرشان با دشواری ها و سختی هایی روبه رو شده اند. ممکن است مجبور شده باشند که به تلاشی بی سابقه در زندگی شان دست بزنند ، باید مشکلات و مسائل ناامید کننده را در مسیر خود از بین ببرند و بحرانی که همیشه قبل از موفقیت برای همه اتفاق می افتد را پشت سر بگذارند تا به هدف خود نایل شوند.

باید بدانید که اگر شما خود را شکست خورده و ناتوان نپندارید، هرگز در شمار شکست خوردگان قرار نمی گیرید. توجه داشته باشید که میان خواستن شما و آماده دریافت آن بودن تفاوتی بسیار وجود دارد.

ایمان به موفقیت را در قود تقویت کنید

هیچ کسی برای رسیدن به موفقیت و خوشبختی آماده نیست، مگر اینکه باور و ایمان داشته باشد که می تواند به هر آنچه در ذهن و قلب خود تصور می کند دست یابد. ذهن شما باید به باور کسب ثروت رسیده باشد زیرا امید و رویا برای طی کردن این مسیر کافی نیست. بهره مندی از ذهنیتی باز و رویاپرداز شرط لازم و ضروری باور است و اشخاصی که ذهن خود را بر رویاپردازی و تخیل می بندند پس باور و حقیقت را از خود دور می کنند. درواقع شما هر قدر که از زندگی خود توقع داشته باشید و یا هر هدف و موفقیتی را که برای خود تعیین کرده باشید به همان اندازه بهره مند خواهید شد.

2-اشتیاق سوزان برای تغییر

 میل و اشتیاق شما به راحتی می تواند زندگی شما را تغییر دهد و شما را در مسیر خواسته شده تان قرار بدهد. قدرت اعجازانگیز اشتیاق شما به کسب موفقیت اگر توام با ایمان و باور باشد مطمئنا شما را از موقعیتی که اکنون هستید و برای تغییر آن تلاش می کنید به قدرت و ثروت می رساند. تجربه ثابت کرده است که چگونه افراد مختلف با همین رمزی که ذکر کردم در پی شکست هایی که برایشان اتفاق افتاده است به موفقیتی بی حد نایل شده اند.

درحقیقت میل و اشتیاق ، چنان ذهن شما را تحت تاثیر قرار می دهد که مفهوم غیرممکن را در زندگی خود بی اساس دانسته و چیزی را به عنوان شکست و ناامیدی قبول نمی کنید. هیچ محدودیتی برای ما ، اشرف مخلوقات وجود ندارد و فقر و ثروت، هر دو از ذهن و خیال ما نشات می گیرد.

اشتیاق سوزان برای موفقیت
اشتیاق سوزان برای موفقیت

ایمان و باور ما، مهمترین و اصلی ترین عنصر ذهن است. وقتی باور ما با اندیشه مان در هم آمیزد ، ذهن نیمه هوشیار بلافاصله به فراست آن را درک می کند و برای عملی ساختن آن به برنامه ریزی و هدایت عملی آن می پردازد. زمانی که ذهن نیمه هوشیار خود را به کسب چیزی که همیشه آرزوی آن را داشته اید متقاعد کنید، مطمئنا آن را به دست خواهید آورد.

با اراده عمل کنید

ذهن نیمه هوشیار به شما باور و ایمانی را می دهد که با انجام برنامه ریزی های شخصی و قطعی خود به آنچه که می خواهید دست می یابید. باور و ایمان حالتی از ذهن است که شما آن را با ارادۀ خود ایجاد می کنید زیرا ذهن نیمه هوشیار اندیشه های مخرب و یا منفی را درست به همان شکل اندیشه های سازنده و مثبت تبدیل می کند.

بسیاری از افراد احساس می کنند که نیرویی فوق اراده بر آنها مسلط شده است و مانع انجام هر کاری می شود. آنها فکر می کنند که در زندگی محکوم به شکست و فقر هستند و هیچ اراده ای برای تغییر زندگی شان ندارند.

آن ها اتفاقات زندگی خود را به بدشانسی خود نسبت می دهند زیرا تحت تاثیر باور منفی خود قرار گرفته اند و تلاشی برای تغییر آن انجام نمی دهند. گرچه همه ما می دانیم محکوم به شانس بد اصلا وجود خارجی نداشته و تمام اعمال و اتفاقات پیش آمده در زندگی ناشی از افکار مثبت و یا منفی ما می باشد.

باور و ایمان شما به سعادت و خوشبختی تان همان عنصر و عاملی است که اعمال ذهن نیمه هوشیار شما را مشخص و تعیین می کند. می توانید با تلقین به خود، ذهن نیمه هوشیارتان را آماده هر کاری بکنید.

موفقیت خود را به تصویر بکشید

هرکاری که شما را در مسیر موفقیت قرار دهد. برای رسیدن به این اصل مهم و برای عملی ساختن این نکته، خود را چنان تصور کنید که به خواسته و هدف خود رسیده اید. ذهن نیمه هوشیار شما این خواسته شما را محقق می سازد و با عمل کردن به آنچه که در جستجوی آن هستید به تغییر زندگی خود کمک می کنید. مطمئن باشید که عمل شرط لازم و حیاتی موفقیت شما است و ضروری است که احساسات مثبت و رویاهای ذهن خود را تشویق و احساسات منفی و مخرب را از بین ببرید.

ذهن شما اگر تحت تاثیر احساسات مثبت قرار گیرد در زندگی تان اعجازی به وجود می آورد و شما را به آن حد از موفقیت می رساند که همیشه طالب آن بودید. باور و ایمان به شما قدرت عمل می بخشد و در اصل وجود باور در ذهنتان نقطه شروع موفقیت شما است.

3- تعیین هدف

سومین قانون رمز موفقیت اندرو کارنگی ، تعیین هدف است. اندرو کارنگی همواره تاکید می کرد که ” هدف اصلی خود را مشخص کنید. ” شما حتما باید هدف اصلی خود را بنویسید و آن را با جزئیات کامل و کلمه به کلمه مشخص سازید و هر روز برای خود تکرار کنید تا صدایتان به ذهن نیمه هوشیار شما برسد. حتما عوامل ناخوشایند محیطی و شرایطی را که سد راه شما می شود را از ذهن خود دور سازید.

برای خود زندگی که مورد علاقه تان است و تصور آن را در ذهن تان ساخته اید را عملی کنید. مطمئنا در بین حرکت در مسیرتان ، نقطه ضعف های خود را می شناسید و می توانید بر آن ها چیره و مسلط شوید.

هدف
هدف

4-  اصل تلقین

 شما می توانید عدم اعتماد به نفس تان را به قدرتی بی حد و شجاعتی بی وصف تبدیل کنید. اصل اساسی کسب این قدرت ، اصل تلقین شما است. شما تنها کافی است که اندیشه مثبت تان را بر روی برگه کاغذی ثبت کنید و آن را آنقدر برای خودتان تکرار و تکرار کنید که بخشی از ذهن تان شود . اندیشه های غالب ذهن شما ، وسیله و ابزاری جهت عمل و اقدام شما است و به تدریج به یک واقعیت در زندگی تان تبدیل می شود. پس اصل تلقین چهارمین قانون رمز موفقیت اندرو کارنگی را در ابرای دست یابی به اهداف خود به کار ببرید. 

از این رو باید مراقب تکانش های فکری خود باشید و بدانید که تصویر ذهنی شما همان چیزی است که آیندۀ شما را می سازد و شخصیت شما را شکل می دهد. باید از احساسات مخرب شخصیت چون حسادت ، خودخواهی ، غرور ، تنفر و خودپرستی دوری کنید و به جای آن محبت و انسانیت را انتخاب کنید. همان گونه که در کمک به دیگران و اطرافیان تان پیش قدم می شوید ، از نیروی دیگران و دوستان تان بهره ببرید و از آنان کمک بخواهید. ذهنیت منفی نسبت به دیگران هرگز موجب پیروزی شما نمی شود. ذهنیت تان را تغییر دهید تا آینده تان عوض شود.

اصل تلقین در موفقیت
اصل تلقین در موفقیت

از جمله های تلقینی مثبت استفاده کنید

این رمز موفقیت اندرو کارنگی است که افراد مشتاق موفقیت باید بدانند و در زندگی خود آن را به کار ببرند. کافی است که از این رمز موفقیت در زندگی شخصی و کاری تان استفاده سازنده بکنید تا جهت و مسیر موفقیت شما را تعیین کند. این حقیقت و اصل مهم را هرگز از یاد نبرید که اندیشه شما به حقیقت تبدیل می شود.

پس کسانی که شکست می خورند و زندگی شان به بدبختی و فلاکت مبدل می شود کسانی هستند که نکته های منفی و مخرب را ناخواسته به خود تلقین کرده اند و به هراس و ترس خود اجازۀ عمل داده اند. و برعکس افرادی که به موفقیت رسیده اند و زندگی شان به سعادت و ثروت ختم شده است، اشخاصی هستند که احساسات مثبت و تاثیرگذار به خود تلقین کرده اند و همان تصوری را که در ذهن خود ایجاد کرده اند، در واقعیت عملی ساخته اند.

ذهن نیمه هوشیار شما تفاوتی بین اندیشه های مثبت و منفی قائل نیست. همه چیز بستگی به احساس شما دارد که چه اندیشه ای در سر می پرورانید. شما می توانید اندیشه و باور موفقیت در ذهن خود بسازید و یا شکست را در ذهن خود بپرورانید. قدرت تلقین شما می تواند به آرامش و سعادت شما منجر شود ولی اگر بی تفاوت باشید شکست و ناکامی را برای شما به وجود می آورد. همه چیز بستگی به ذهن و برداشت شما از زندگی دارد.

بر ترس های خود غلبه کنید

اگر ذهن خود را با ترس ، تردید و شکست بسازید قانون تلقین این ناباوری و ترس شما را جذب می کند و نتیجه ناخوشایندی را برای شما رقم می زند. اصل تلقین می تواند شما را به سمت تعالی و آرامش و یا شکست و ناکامی سوق دهد. همه چیز بستگی به این دارد که شما اندیشه و ذهن خود را چگونه شکل می دهید و درمورد آیندۀ خود چه برنامه و احساسی دارید.

مطمئنا موفقیت شما به میزان اراده تان در زندگی بستگی دارد. اگر خود را انسانی شکست خورده و عاجز می پندارید پس جز شکست و عجز چیزی عایدتان نمی شود. الزاما همیشه افراد قوی پیروز نمی شوند، بلکه فرد پیروز و ثروتمند کسی است که خود را پیروز و موفق می داند.

5-  ثروت شما با اندیشه شما ایجاد می شود.

ایجاد یک تشکیلات عظیم شرکت فولاد و آهن در ایالات متحده ، در ذهن و اندیشه یک شخص شکل گرفت. وی به برنامه ریزی برای عملی ساختن و تامین وجوه مالی مورد نیاز شرکت پرداخت. ایمان ، اشتیاق ، تصور و پایداری اندرو کارنگی به تاسیس بزرگترین شرکت فولاد آمریکا منتهی شد. شما نیز با استفاده از رمز موفقیت اندرو کارنگی اندیشه خود را فعال نمایید. 

در حقیقت رویا و هدفی که در ذهن کارنگی ایجاد شد سودی بیشتر از 450 هزار دلار برای وی برجای گذاشت. ایمان و باور او، شرکت فولاد آمریکا را به یکی از موفق ترین و عظیم ترین شرکت های آمریکا تبدیل کرد. وی بازارهای جدیدی را ایجاد و هزاران نفر را در شرکتش استخدام کرد و به میلیون ها نفر برای تغییر زندگی شان کمک کرد.

ثروت شما با اندیشیدن حاصل می شود. میزان ثروت شما را باوری که در ذهن دارید تعیین می کند. ایمان شما تمام محدودیت های شما را نابود می کند و آرزوی شما را به واقعیتی در زندگی تان تبدیل می کند. ایمان و باور شما به موفقیت خود، عاملی کنترل کننده است که شما می توانید به کمک آن ذهن خود را با افکاری مثبت و خلاق تطبیق دهید.

باورهای قوی در ذهن خود بیافرینید

در حقیقت ذهن نیمه هوشیار شما هر دستور و گفتۀ شما را اگر همراه با ایمان و باور باشد می پذیرد. اما لازم است که این گفته ها و دستورات بارها و بارها برای شما تکرار شود تا در ذهن نیمه هوشیارتان تثبیت شود. باید اعمالی انجام دهید که ذهن نیمه هوشیار شما باور کند که پول مورد نظرتان به دست می آورید و به انجام برنامه های عملی که برای کسب پول و قدرت لازم است اقدام کنید.

مطمئن باشید که ذهن نیمه هوشیار شما برنامه های مورد نیاز و لازم را طراحی خواهد کرد. درگیر انجام برنامه ها باشید و به چیزی جز موفقیت و پیروزی فکر نکنید. انسان خود سرنوشتش را تعیین می کند. او می تواند مسلط بر محیط شود زیرا می تواند ذهن نیمه هوشیار خود را تحت تاثیر قرار دهد. تغییر زندگی و رسیدن به ثروت و قدرت مستلزم تحت تاثیر قرار دادن ذهن نیمه هوشیار و استفاده از قدرت تلقین به خود است. مطمئن باشید که تلقین به خود ، اصل اساسی کسب موفقیت است و می تواند خواسته ها و آرزوهای شما را برآورده سازد.

آیا تا کنون از رمز موفقیت اندرو کارنگی ، برای دست یابی به اهداف بلند و کوتاه مدت خود استفاده کرده اید؟ نتیجه تلاش شما چه بوده است؟ تجربه های خود را همراه با نظرتان در رابطه با رمز موفقیت اندرو کارنگی  با کتاب صوتی به اشتراک بگذارید. 

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مقالات مشابه