بیوگرافی پریسا تبریز موفق ترین بانو ایرانی درحوزه فناوری
بیوگرافی و زندگینامه افراد موفق جهان

بیوگرافی پریسا تبریز موفق ترین بانو ایرانی درحوزه فناوری

نام فارسیپریسا تبریز
نام انگلیسیParisa Tabriz
تاریخ تولدسال 1983
محل زندگی ایالات متحده آمریکا
شغلامنیت رایانه

بیوگرافی پریسا تبریز می‌تواند امیدبخش تمام زنانی باشد که ذهنشان پر از دغدغه‌های بزرگ و دلشان پر از امید و آرزوست. اما بنا بر ذهنیتی که دارند این را غیرممکن می‌دانند. در جامعه امروزی یک زن بتواند جایگاه بزرگی را به دست آورد و آن‌گونه باشد که بتواند برای درصد زیادی از افراد جامعه مفید واقع شود. در بیوگرافی پریسا تبریز شاهزاده امنیت گوگل  هرآنچه را که نیاز است، مسیر را برای زنان کشورمان هموار کند و امیدبخش به آنها باشد تا بتوانند جایگاه والایی را در جامعه به دست آورند، قابل استناد و بررسی است.

امید است با دنبال‌کردن بیوگرافی پریسا تبریز بانوی موفق ایرانی در زمینه هک و امنیت ذهنتان از تمام تردیدها و ناممکن‌ها خالی و دلتان پر از امید و شجاعتی وافر شود که بتوانیم در آینده نه‌چندان دور شاهد موفقیت هرچه‌تمام‌تر زنان لایق سرزمینمان باشیم.

تولد و خانواده پریسا تبریز

پریسا تبریز در سال 1983 (1361) در ایلینوی شیکاگو متولد شد. پدرخانم  تبریز یک پزشک ایرانی – تبریزی است و مادرش پرستاری اهل لهستان است. پریسا تبریز دو برادر کوچک‌تر از خود دارد که در حال حاضر اهل ایالات متحده هستند. این بانوی موفق؛ متخصص و مهندس امنیت در شرکت گوگل است که توسط این شرکت به او لقب شاهزاده امنیت داده شد. همچنین به انتخاب پریسا تبریز بر روی کارت ویزیتش به‌جای کلمه مهندس، لقبش «شاهزاده امنیت» حک شده است.

خانم تبریز جوانی ۳۵ساله است که از سال 2007 در شرکت گوگل مشغول به کار شد. از همان ابتدا مدیریت بخش امنیت این شرکت به پریسا تبریز واگذار شد. متخصصین تیم امنیتی شرکت گوگل تا سال 2011 تحت نظارت پریسا تبریز به بیش از 250 نفر رسید که شامل هکرهای اروپایی و آمریکایی است. این تیم وظیفه حفاظت از موتورهای جستجوی گوگل و همچنین مرورگر گوگل کروم را در برابر تهدیدات امنیتی بر عهده دارد . اکنون ریاست مرورگر گوگل کروم در بخش مهندسی آن به عهده پریسا تبریز است.

دوران کودکی و جوانی پریسا تبریز

 پریسا تبریز و موفقیت های وی

 از 30 چهره معرفی شده در زمینه تکنولوژی توسط مجله فوربس می‌توان نام پریسا تبریز شاهزاده امنیت گوگل را در کنار افرادی چون مارک زاکربرگ مؤسس فیس‌بوک و دیگر افراد موفق ایرانی به‌خوبی مشاهده کرد.

پریسا تبریز در کنار تیم امنیتی‌اش به‌عنوان یک هکر کلاه سفید سرویس‌ها و سیستم‌های گوگل را هک می‌کند و به مبارزه سایبری با هکران کلاه‌سیاه که سوءاستفاده‌گر هستند می‌پردازد. مرورگر گوگل کروم با داشتن بیش از یک میلیارد کاربر جز آن دسته از مرورگرهایی است که با داشتن مخاطب‌های بسیار می‌تواند مورد حمله هکرهای کلاه‌سیاه قرار بگیرد. پریسا تبریز و تیم همراه،  امنیت کامل برای کاربران در هنگام استفاده از این مرورگر لحاظ می‌شود.

قطعاً زنان هر جامعه‌ای در حوزه‌های مختلف نقش پررنگی داشته‌اند. اما در دنیای فناوری تعداد محدودی از زنان درگذشته مشغول به فعالیت بوده‌اند. اکنون شاهد حضور فوق‌العاده مؤثر؛ زنان در این حوزه هستیم به‌گونه‌ای که پریسا تبریز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین سلاح‌های گوگل و  یک برند ارزشمند فناوری در کل جهان شناخته شده است.

کار و حرفه پریسا تبریز

پریسا تبریز در شرکت گوگل  به آموزش کارمندان در زمینه امنیت اینترنت می‌پردازد. همچنین حضور سایر مهندسین در بخش امنیت شرکت گوگل با مجوز خانم تبریز صورت می‌گیرد. چرا که با زیر نظر داشتن فعالیت‌های هکرهای مجرم در زمینه ازکارانداختن ایمیل و دسترسی به‌حساب بانکی افراد و همچنین نفوذ به ذهن این هکرها هوش و توانایی بالایی دارد.

پریسا تبریز با درنظرگرفتن آزمونی در سمینارهایش برای مخاطبان این سمینارها به توانایی ذاتی افراد در زمینه هک و امنیت پی می‌برد.

کتاب صوتی بیوگرافی ثروتمندترین زنان جهان

کتاب صوتی بیوگرافی ثروتمندترین زنان جهان

بیوگرافی ثروتمندترین زنان جهان تهیه شده در گروه گرداب جذب گوینده : میلاد مشعشع

مصاحبه با پریسا تبریز

در مصاحبه‌ای پریسا تبریز با بیان اینکه تا قبل از ورود به دانشگاه و تحصیل در رشتة مهندسی کامپیوتر؛ به کامپیوتر دست نزده بود.  آنچه باعث گرایش او به سمت دنیای تکنولوژی شده و از آن الهام گرفته است چیزی جز داستان زندگی «جان دراپر» که یکی از معروف‌ترین هکرهای معاصر ملقب به کاپیتان کرانچ است، نبوده است.

پریسا تبریز می‌گوید ابتدا هیچ هدف خاصی نداشته و نمی‌دانسته باید مشغول چه کاری شود. ازاین‌رو طی انجام چندین آزمون در مدرسه متوجه می‌شود که باید افسر پلیس شود. این موضوع مورد تمسخر خانم تبریز قرار می‌گیرد. اما با قرارگرفتن در این مسیر و فعالیت در عرصة امنیت متوجه می‌شود کارش به‌نوعی حفاظت از افراد است و نتیجة آزمون‌های مدرسه به‌دوراز واقعیت نبوده است.

مصاحبه با پریسا تبریز

 بیوگرافی پریسا تبریز و زندگی شخصی وی

خانم تبریز دو برادر کوچک‌تر از خود دارد. در مورد آن‌ها این‌گونه می‌گوید: «به دلیل بزرگ‌تر بودن به‌نوعی بر آن‌ها برتری داشتم و دربازی‌های دوران کودکی‌مان  آن‌ها را شکست می‌دادم. این تا زمانی بود که آن‌ها توانی برای شکست دادن من نداشتند. وقتی که بزرگ‌تر شدند فهمیدم باید راه تازه‌ای برای برتری بر آن‌ها پیدا کنم تا بتوانم از آن‌ها جلو بزنم».

پریسا تبریز، در این مصاحبه علاقة خود را  به هنر و ورزش صخره‌نوردی بیان کرد. ازآنجاکه استعداد خوبی در زمینة ریاضی داشته است، مبحث امنیت اطلاعات را بعد از ورود به دانشگاه به‌صورت جدی دنبال کرده است. به گفتة خودش هر یک از متخصصین امنیت باید توانایی لازم جهت پیداکردن کدهای مخرب لابه‌لای اطلاعات نامحدودی که در اختیارشان قرار می‌گیرد را داشته باشند. این همان فعالیتی است که پریسا تبریز در حال حاضر آن را انجام می‌دهد.

در خصوص سؤال پیشنهاد رشوه در زمینه فعالیتش؛ خانم تبریز این‌گونه پاسخ داد. افرادی که به‌عنوان هکرهای کلاه سفید شناخته می‌شوند و در این زمینه فعالیت دارند. دائماً با چنین پیشنهادهای وسوسه‌انگیزی روبه‌رو می‌شوند که باید بتوانند مقاومت کنند و از بین دو مسیر پیش رویشان یکی را انتخاب کنند. یا به‌صورت یک هکر مستقل فعالیت کنند یا یک کارمند در شرکت‌های بزرگ باشند که شرکت گوگل برای چنین افرادی پاداش خوبی را در نظر می‌گیرد.

کتاب صوتی بیوگرافی ثروتمندترین زنان جهان

کتاب صوتی بیوگرافی ثروتمندترین زنان جهان

بیوگرافی ثروتمندترین زنان جهان تهیه شده در گروه گرداب جذب گوینده : میلاد مشعشع

ثروت پریسا تبریز

در بیوگرافی پریسا تبریز جا دارد به ثروت میلیاردی‌اش اشاره کنیم. ازآنجاکه پریسا تبریز مدیر تیم امنیتی شرکت گوگل و بخش مهندسی مرورگر گوگل کروم و دیگر محصولات گوگل جهت بهبود آن‌ها است. با سن کم تا کنون توانسته است میلیاردها تومان درآمد داشته باشد و در رده ثروتمندترین دختران موفق ایرانی قرار بگیرد.

تحصیلات پریسا

پریسا تبریز در دانشگاه اِربانا شمپین که از معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا است مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس مهندسی کامپیوتر را دریافت کرد. همچنین  مطالعاتی در زمینه حمله به حریم شخصی کاربران و امنیت شبکه‌های بی‌سیم انجام داده است. او با گذراندن دوره پیشنهادی کارآموزی در دوران تحصیلش توسط شرکت گوگل توانست به استخدام این شرکت در بیاید.

ثروت پریسا تبریز

الگوبرداری از زندگی افراد موفق

مسلماً موفقیت آنی و لحظه‌ای برای هیچ‌کس اتفاق نمی‌افتد. تمام کسانی که امروز موفق هستند، مسیر موفقیت را با تمام مشکلات و سختی‌هایش پیموده‌اند و توانسته‌اند، بر مسائل و مشکلات مسیر موفقیت پیروز شوند و پله‌های موفقیت را یکی‌یکی طی کنند. با مطالعه زندگی نامه افراد موفق و الگوبرداری از آنها شما نیز مسیر موفقیت را بپیمایید و موفقیت را تجربه نمایید. 

زندگینامه های مشابه

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • کاری بسیار زیبا و عالی رو انجام دادین که زن های موفق دنیا رو معرفی می کنید چرا که در اکثر و نقاط دنیا به زن ها و نقش اونا در جامعه اشاره ای نمی شه و اگه هم بشه بسیار کم.
    امیدوارم موفق باشید و باز هم این کار رو انجام بدین.

    پاسخ
  • آیا پدر او اهل شهر تبریز بوده است به خاطر نام خانوادگی میگم

    پاسخ
  • واقعااا سایت گرداب جذب عالیه که این بیوگرافی این افراد موفق رو میزاده و ما رو بیشتر با زن های موفق در ایران و جهان آشنا میکند.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

زندگینامه های مشابه