فرایند تغییر و تحول و بیداری جهانی
موفقیت و انگیزشی

فرایند تغییر و تحول و بیداری جهانی

گذشته را فراموش کنیم. جهان در حال بیداری و خودآگاهی است. فرایند تغییر و تحول و بیداری جهانی را جشن بگیریم و هم صدا با آگاهان عالم در مسیر خودآگاهی قدم برداریم.

براستی تغییر و تحول چگونه است؟ چرا برخی ها مرگ را بر تغییر ترجیح می دهند؟ اگر تغییر کنیم ، چه وضعیتی پیدا خواهیم کرد؟ برای متحول شدن به چه چیزهایی نیاز داریم؟ بیداری جهانی و آگاهی کلی چگونه فراهم می شود؟ برای یافتن پاسخ این پرسش ها فرایند تغییر و تحول و بیداری جهانی را همراه با کتاب صوتی همراهی کنید.

تغییر چیست و چگونه انجام می شود؟

تغییر یعنی؛ رهایی از بند احتجار ، تنهایی ، ترس ، درد ، خشم  و انزجار و خلق زندگی ای تازه و پر از آرامش ، خلق محیطی که بتوان در آن آرمید و از زندگی لذت برد. تغییر یعنی جایی که زندگی در آن با برنامه پیش می رود.

استفاده از جمله های تلقینی مثبت برای تغییر و تحول در زندگی

در زندگی تغییر یافته من « زندگی فوق العاده است و همه چیز رو به سوت و سوی خوب بودن پیش می رود». «زندگیم هر گونه که تغییر کند ، خوشحالم و در آرامش به سر می برم ، چرا که می دانم ، همه چیز دست به دست هم داده اند تا زندگی ای بهتر و با امکانات بیشتر را برایم رقم بزنند». فرایند تغییر و تحول و بیداری جهانی را با تغییر در خود شروع کنیم.

تغییر را درون خود شروع کنیم

برای ایجاد تغییر در ابتدای کار لازم نیست خود را زیر فشار قرار دهیم. کافی است تصمیم بگیریم که تغییر کنیم. سپس در مواقع مختلف نسبت به محرک های موجود تا حدودی ، واکنش های خود را به کنترل خود درآوریم.

 به عنوان نمونه زمانی که دستمان به اجاق داغ برخورد می کند و می سوزد ، به جای تمرکز بر روی درد ، تمرکز خود را از سمت محل سوختگی دور کنیم و نسبت به درد ناشی از سوختگی بی تفاوت باشیم. با این کار فکر ما تا حدودی به تعویق می افتد و با تاخیر درد را احساس خواهید کرد. با دور کردن توجه خود از درد و تمرکز بر روی موضوعی دیگر دردی که احساس می کنیم به شدت  کاهش خواهد یافت.

برای رسیدن به ارامش روحی گوش فرا دهید به؛ کتاب صوتی پیامبر و دیوانه جبران خلیل جبران

تکرار و تمرین جمله های تلقینی مثبت  

همان کاری که در هنگام سوختگی و احساس  درد انجام می دهیم را می توانیم در سایر شرایط نامساعد زندگی تکرار کنیم و فشار ناشی از موقعیت های تنش زا را به کمترین مقدار خود برسانیم. کاهش سرعت واکنش و در مواردی افزایش سرعت واکنش به تغییر و بهبود وضعیت ما کمک می کند. با خانه تکانی درونی فرایند تغییر و تحول و بیداری جهانی را تسریع کنیم.

آیا می توانیم تغییر را خانه تکانی درونی بنامیم؟

برای ایجاد تغییر قدم اول را برداریم. سایر قدم ها برای ایجاد تغییر خود به خود از پی هم خواهند آمد. تغییر به تدریج صورت می گیرد. کم کم و یواش اما تاثیر آن سریع است. به سرعت می توانیم ، تفاوت ناشی از تغییر را در زندگی خود مشاهده نماییم. همان طور که هر چند وقت یک بار منزل خود را مرتب و گردگیری می کنیم ، درون ما نیز چنین است. هر از گاهی نیاز دارد ، در افکار ، عقاید ، باورهای و کنش و واکنش های خود تجدید نظر نماییم.

تصمیم بگیریم هر چند وقت یک بار ، افکار منفی گونه ، باورهای محدود کننده ، اعتقادهای متعصبانه ، کنش و واکنش های هیجانی و بی کنترل را از درون خود بیرون بریزیم. تنها راه ایجاد تغییر این است که تصمیم به تغییر بگیریم و قدم اول را شروع کنیم. سال نو ، نوروز و شروع تازه در طبیعت ما را متحول نمی کند ، تصمیم قاطع برای تغییر و مصمم بودن بر اجرای تصمیم است که تحول را در زندگی ما ممکن می کند.

 الگوبرداری از افراد موفق ، راهی مطمئن برای یادگیری و موفقیت در زندگیست. بخوانید؛ بیوگرافی افراد موفق  

استفاده نگرش مثبت را برای تغییر و تحول و بیداری جهانی

تا زمانی که فرایند تغییر را شروع کنیم ، از تحول خبری نیست. لازمه تحول داشتن نگرش مثبت است. با تفکر مثبت تحول آسان و در دسترس خواهد بود. برای تغییر افکار به خود دستور بدهیم و امر و نهی نکنیم. برای نمونه اگر من سیگار می کشم و تصمیم به ترک آن گرفته ام ، به خود نگویم «من دیگر سیگار نمی کشم».

به این شیوه صحبت کردن موجب القاء افکار منفی به ذهن ناخودآگاه می شود. می توانم چنین بگویم : « علاقه و میل به سیگار من را ترک کرده و من اکنون از دست آن  آزاد شده ام».

تفکیک افکار در خودآگاهی

همان گونه که برای خانه تکانی ابتدا ما همه اسباب و وسایل منزل را به صورت درهم و برهم بیرون میریزیم ، سپس شروع به تمیز کردن و مرتب کاری می کنیم. خانه تکانی درونی نیز به همان شیوه است. در ابتدای فرایند تغییر و تحول همه افکار به درد بخور و به درد نخود در هم می آمیزد.

نا هماهنگی و به هم ریختگی درونی ما به بالاترین حد ممکن می رسد. اوضاع از ابتدای آن نیز بدتر می شود. ناهماهنگی همه درون ما را دربر می گیرد. پستی و بلندی و آشفتگی درونی کم و زیاد می شود. این وضعیت نشان دهنده شروع فرایند تغییر و تحول است. کم کم اوضاع درونی ما آرام می شود و هماهنگی به تدریج افزایش می یابد.

فرایند تغییر و تحول

فرایند تغییر در ابتدا و در طول مسیر تغییر ممکن است با سختی ها و درهم ریختگی های فراوان همراه باشد. تضاد بین افکار تازه و قدیمی در مسیر بارها و بارها شک ، تردید و دودلی را در ما برمی انگیزاند. احتمالاً هر یک از ما فشارهای زیادی را متحمل می شود. اما تحمل این فشارها که برای اصلاح امور و ایجاد هماهنگی است ، مفرح و لذت بخش است.

در موارد زیادی ما علم و آگاهی لازم برای تغییر را داریم. بهتر است بدانیم که دانستن نیاز است اما به هیچ وجه کافی نیست. تا زمانی که دانش خود را به عمل در نیاوریم ، تغییر را تجربه نخواهیم کرد.

استفاده از اصل تایید و تصدیق خود و اصل تلقین مثبت

برای تغییر از اصل تایید و تصدیق خود و اصل تلقین مثبت به خود استفاده کنیم. خود و گذشته خود را با تمام کم و کاستی ها و لذت و شادی هایش بپذیریم و آن را در آغوش بگیریم. به خود احترام بگذاریم و خود را لایق بهترین ها بدانیم. استفاده از جمله های تلقینی مثبت را بار و بارها در زندگی تکرار و مرور کنیم.

در فرایند تغییر ممکن است دو گام به جلو و یک گام به عقب برداریم. این حالت طبیعی است. اجازه ندهیم گامی که ما را به عقب می کشاند ، از ادامه دادن راه دلسرد مان نمایید. تغییر و تحول فرایندی دنباله دار و همیشگی است. طی کردن این فرایند صبر و حوصله می خواهد. صبورانه فرایند را دنبال کنیم و تلاش مستمر و مداوم را برای ایجاد بهبودی ادامه دهیم.

تحلیل شخصیت و خویش یابی

آیا شما به تغییر و ایجاد تحول در زندگی تمایل دارید؟! یا می خواهید به شکایت و گلایه های زندگی کسالت بار خود ادامه دهید؟! اگر پاسخ شما مثبت است ، چه کیفیتی از تحول را می خواهید تجربه کنید؟ برای رسیده به آن میزان کیفیت از چه چیزهای خود می خواهید دست بکشید؟! انجام چه کارها و طرز فکری را می خواهید متوقف کنید و یا به تاخیر اندازید؟!

دستیابی به آرامش درونی هدفی ایده آل و مناسب برای تلاش در فرایند تحول است. برای انجام این امر مهم و ارزنده چقدر از خود مایه می گذارید؟! چقدر از سود آنی خود در زندگی برای رسیدن به سود آتی و آرامش درونی می خواهید دست بکشید؟!

خودآگاهی جمعی و تکامل بیداری جهانی

آن گاه که همه ما فرایند تغییر را طی کنیم و متحول شویم ، بیداری جهانی تحقق خواهد یافت. خوشبختانه و در کمال خوشحالی فرایند تغییر در جهان ، چند سال از عمر خود را گذرانده و تشکل های بزرگ خودآگاهی و رشد فردی در سراسر جهان گسترش یافته است.

بیداری جهانی در حال وقوع کامل است. هر یک از ما که متحول می شویم و به آگاهی و بیداری دست پیدا می کنیم ، گامی مهم در جهت جریان بیداری جهانی برمی داریم. آن گاه که متحول می شویم و با نگرشی مثبت دنیا را نظاره می کنیم با همه آگاهان عالم هماهنگ و هم صدا می شویم و به دریای خروشان آگاهان عالم می پیوندیم.

تغییر و تحول و بیداری جهانی را جشن بگیریم

بیایید ، تغییر و تحول و بیداری جهانی را جشن بگیریم. این بیداری درونی و خود آگاهی را به خودم و همه آگاهان جهان تبریک می گویم و از این بابت بسیار خوشحال و مسرورم. زندگی من و همه هم کیشان من پر از شادی و آرامش درونی است.

 ما همه با هم با دیدی مثبت واقعیت های درون و بیرون را تغییر می دهیم و به سمت تحول جهانی پیش می رویم. این تلاش ارزنده جهانی را به همه دوستداران ، صلح و صفا و آشتی در سراسر جهان تبریک می گوییم.

در رابطه با همه پرسش های داخل متن و تغییر و تحول و بیداری جهانی نظر و عقیده خود را با کتاب صوتی به اشتراک بگذارید.

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مقالات مشابه