7
موفقیت و انگیزشی

راز جذابیت و اعتماد به نفس از برایان ترسی و ران آردن

برایان ترسی و ران آردن در کتاب قدرت جَذَبه  پرده از راز جذابیت و اعتماد به نفس بر می دارند و این راز را برای هزاران نفر در سراسر جهان بازگو می کنند.

هزاران نفر در سراسر جهان با استفاده از جذابیت به موفقیت های زیاد رسیده اند. جذابیت با اعتماد به نفس رابطه مثبت و مستقیم دارد. هر اندازه اعتماد به نفس فرد بیشتر باشد ، جذابیت او ببیشتر خواهد شد.  احتمالا شما هم می خواهید بدانید راز جذابیت و اعتماد به نفس در چیست ، در این مقاله آن را با شما خواهیم گفت. این مطلب را تا آخر بخوانید. تا به راز جذابیت و اعتماد به نفس پی ببرید. 

“وقتی جان اف. کندی لبخند می­زد می ­توانست،  پرنده­ای را از روی درخت به خود جذب کند” سیمور سنت جان

جَذَبه چیست؟

جذب5

 مطالب این صفحه هم می پسندید: بیوگرافی انوشه انصاری زنی که برای اولین بار به فضا رفت

 موقعی که درباره جذبه صحبت می­ کنیم روی سخن ما با آداب سخن گفتن ، غذا خوردن و یا شیک پوش بودن نیست. بلکه جذبه بسیار عمیق ­تر و فراتر از این حرف­ هاست. جذبه واقعی بسیار فراتر از ظاهر محض است. جذبه قابلیت و توانایی است که حس بی­ نظیر بودن را به  دارندگانش اعطا می کند. این افراد رابطه ه­ای دوستانه ­­تر و ساده­ تر با دیگران دارند. مهمترین ویژگی­های افراد با جذبه خصوصیتی ویژه است که موجب می­ شود شما در برابر آن­ها پاسخی شدید ، مبتنی بر احساس و تقریباً غریزی داشته باشید. فرهنگ لغت جذبه را این­ گونه تعریف کرده است، جذبه خصیص ه­ای است که نیروی مقاومت ناپذیری برای خشنود ساختن و جذب دیگران به کار می­ برد.

جَذَبه ارثی است یا آموختنی؟

براستی آیا جذبه در طبیعت افراد موجود است یا می­توان آن را از طریق آموزش و تمرین یاد گرفت؟ شاید شما هم جزو آن گروه افراد باشید که فکر می­ کنید ، جذبه ، طبیعی است و فقط کسانی از آن برخوردار می شوند که به طور ذاتی آن را داشته­ باشند و نمی­توان آن را از هیچ طریقی کسب کرد. در این که بعضی افراد ، ذاتاً با جذبه هستند ، شکی نیست. اما خبر خوب این است که این ویژگی و صفت خوش‌بختانه مهارتی آموختنی است و با به کار گیری یک سری تکنیک و روش و مداومت در تمرین آن می­توان آن را کسب کرد.

 ” جذبه گیراست درست مثل گل­برگ­ های گل که در برابر گرما و نور خورشید گشوده و باز می­ شوند ، ما هم در برابر گیرایی جذبه از خود رها و محسور می­ شویم. جذبه مثل یک آهنربای بزرگ ما را به سوی منبع مغناطیسی خود می­کشاند”. تاکوزا یک بانوی فرزانه در قرن بیستم  

جذبه حاصل یک سری مهارت است که خیلی از ما شاید چیزی در مورد آن ندانیم. اما ، این به این معنی نیست که نمی ­توانیم با جذبه باشیم. پس می توانیم بگویم که جذبه بیش از آن که ذاتی باشد ، اکتسابی است.

اگر شما از جمله افرادی هستید که دوست دارید این مهارت را بیاموزید این متن را تا پایان دنبال کنید. در ادامه خواهم گفت که چگونه می­ توانید با به کار گیری جاذبه­ های مغناطیسی ، دیگران را مجذوب خود کنیم و بر دیگران تاثیر بگذاریم. پس با ما همراه باشید و از راز جذابیت و اعتماد به نفس مطلع شوید. 

مطالب این صفحه نیز برایتان مفید است ؛ کتاب صوتی عشق را بجویی تا بیابید اثر باربارادی آنجلیس

راز جذابیت و اعتماد به نفس

ران آردن در کتاب قدرت جَذَبه  قدرت جذبه «ایوان» مردی که همسر ران آردن را ظاهراً به خود جذب کرده است ، تعریف می­ کند. او می­ گوید از همسرم پرسیدم که چه ویژگی در ایوان دیدی که چنین ذوق زده مجذوبش شدید؟ همسرش در پاسخ گفته که “ایوان زمانی که با کسی صحبت می­ کند، گویی که در پیله­ آن فرد قرار دارد. به نظر او کسی جز آن فرد در جهان وجود ندارد. وقتی به گفته­ های کسی گوش می دهد طوری رفتار می کند که هر کلمه او مهم است و به  توجه کامل نیاز دارد.

خوب گوش کردن

1

از داستان نقل شده چنین دریافت ­می شود  که با دقت گوش کردن به سخنان طرف مقابل و مهم دانستن هر کلمه از گفته­ های او ، از مهمترین ویژگی­ هایی است که به جذاب بودن ما کمک می­ کند. بنابراین برای کسب مهارت جذابیت ضروری است که در موقع گفتگو با دیگران توجه کامل به گفته های آنها داشته باشیم و با دل و جان به گفته های او گوش کنیم.

افراد با جذبه به خوبی گوش می­ دهند و همین صفت خوب گوش کردن خوش شانسی را برایشان به بار می آورد. این کار موجب می شود که در اغلب موارد فرصتهای مهمی را به دست بیاورند که دیگران از آن بی بهره­ اند. گاهی این افراد ممکن است به خاطر کارهایی که دیگران به خاطرش به دار آویخته می شوند بخشیده شوند. راز جذابیت و اعتماد به نفس در خوب گوش دادن است. 

ران آردن همچنین در این کتاب بیان می­ کند که دومین ویژگی افراد با جذبه را در این دیدم که تمام افراد جذاب، دوست دارند دیگران را شاد کنند و از این که لذت دیگران می بخشند، شاد می­ شوند. زمانی که شما هم یاد بگیرید که به دیگران احساس با ارزشمند بودن بدهید یکی از با ارزش­ترین عوامل موفقیت را به خدمت گرفته ­اید.

احساس ارزشمندی

احساس ارزشمندی ویژگی دیگری است که افراد با جذبه از آن برخوردار هستند. اگر به رفتار افراد با جذبه دقت کنید ، متوجه می شوید که آن­ ها هنگام ملاقات با شما طوری رفتار می کنند که به شما احساس با ارزش بودن و مهم بودن دست می دهد. آن­ها برای نظر شما ارزش قائلند و تمام توجشان را به شما و نه کس یا موضوع دیگر اختصاص می دهند.

با این کارشان شما احساس می کنید که کسی مهمتر و با ارزش تر از آن فرد وجود ندارد. همچنین خود را نیز با ارزش می شمارید. احساس با ارزش بودن را در کسی برانگیختن کار ساده ­ای نیست. قدرت و نیروی زیادی لازم است تا در کسی حس مهم و با ارزش بودن را ایجاد کنیم. این احساس ، بی­حد و مرز است. رهبران بزرگ سیاسی ، تاجران بزرگ و بازیگران مشهور از آن بهره مند هستند. هر کسی که می­ خواهد نردبان رشد و پیشرفت را طی کند ضرورت دارد که حس بارزش و جذاب بودن را درخود پرورش و تقویت کند. راز جذابیت و اعتماد به نفس را در احساس ارزشمندی جستجو نمایید. 

چه وقت و کجا؟ 

شما چه وقت و کجا توانسته اید حس با ارزش بودن را در دیگران برانگیزید؟ این حس در زندگی فردی و خانوادگی شما چقدر اهمیت دارد؟  در حقیقت نمی توان قیمتی بر روی این کار گذاشت، چرا که حس با ارزش بودن را در  دیگران ایجاد کردن بسیار با ارزش  و مهم است. نیکی که در حق دیگران انجام می دهید ، در زندگی شما بی جواب نمی ماند و اثر نیک آن به زندگی خود شما باز پس گردانده می شود.

اولین تمرین عملی برای با جذبه بودن

جذابت ترین فردی را که می شناسید را به یاد بیاورید ، رفتارش را مشاهده کرده و جزئیات را به خاطر آورید. دقت کنید ببینید وقتی با جذبه است چه کار می کند. به تاثیرش بر دیگران بنگرید و علت جذاب بودنش را بیابید و آن را برای جذاب تر شدن خودتان به کار بگیرید. زمانی که انگیزه کافی برای موفقیت را به دست آورید ، درست مثل الگویتان اما به روش خودتان ، با جذبه ، متقاعد کننده و قابل تحسین عمل کنید.

با مطالعه این متن اگر در شما این حس ایجاد شده است که بخواهید قدرت جذابیت خود را افزایش و تقویت دهید و آن را در ارتباط با دیگران به کار بگیرید این تصمیم شما موجب می­ شود دیگران را به سمت ارزشمند  و شگف ­انگیزتر بودن سوق دهید.

دومین تمرین عملی برای با جذبه بودن

نسبت جَذَبه ی که هم­ اکنون دارید را اندازه بگیرید. به خودتان از یک تا ده نمره بدهید. ببینید چه انداز جذاب هستید. از کسی که شما را کامل می شناسد بخواهید که به شما نمره بدهد، هر نمره ای که آن شخص به شما بدهد نمره واقعی شما است. حالا شما آماده­ اید که قدرت جذب خود را بالا ببرید.

رابطه جذابیت با اعتماد به نفس

در این متن سعی شد ، رابطه جذابیت و اعتماد به نفس بیان شود. گفتیم که برای این که بتوانید ، فرد ، شغل ، ثروت ، مقام و موقعیت داخواه خود را داشته باشید ، باید جذابیت تان بالا باشد. هر اندازه از اعتماد به نفس و بیشتر ی برخوردار باشید ، میزان جذابیت شما بیشتر خواهد شد و بهتر می توانید به خواسته ها و آرزوهای ناممکن و نامحتمل خود دست پیدا کنید. فرد با اعتماد به نفس ، خود و ویزگی های شخصیتیش را دوست دارد و به داشته های خود می بالد. چنین کسی از زندگی و وضعیتش رضایت کامل دارد و به خاطر بودن در آن موقعیت شاکر و شکر گذار است. 

آیا تا کنون برای افزایش قدرت جذابیت خود تلاشی آگاهانه انجام داده اید؟ نتیجه تلاش تان را با کتاب صوتی به اشتراک بگذارید و از تجربه های موفقیت آمیز و ناموفق خود با ما سخن بگویید. برای ما بنویسید راز جذابیت و اعتماد به نفس شما در چه چیزی بوده است؟

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مقالات مشابه