21
موفقیت و انگیزشی

تاثیر شگفت انگیز اشتیاق در کسب ثروت و موفقیت از ناپلئون هیل

تاثیر شگفت انگیز اشتیاق در کسب ثروت و موفقیت را با ناپلئون هیل تجربه کنید. با شور و اشتیاق در رسیدن موفقیت ، مصمم و مسر باشید و به موفقیتتان ایمان بیاورید.

کتاب بیاندیشید و ثروتمند شوید پر از رمز و رازهایی است که می تواند هر فردی را در جهان به موفقیت و ثروت بی کران برساند. نتیجه سالها زحمت ، تحقیق و تلاش ناپلئون هیل کتابی شد که خط به خط آن می تواند زندگی هر فردی را و مسیر حرکت وی را به کلی تغییر دهد. در این بخش از مقالات سایت کتاب صوتی به بررسی نکاتی از این کتاب ارزشمند می پردازیم و سعی کرده ایم همه کتاب را برای شما خلاصه کنیم. امیدوارم از خواندن این مطلب لذت ببرید. پس گام نخست مسیر موفقیت و ثروت را با تاثیر شگفت انگیز اشتیاق در کسب ثروت و موفقیت آغاز نماید. 

گام نخست به سوی ثروت و موفقیت

هنگامی که ادوین بارنس دیارش را ترک کرد ، تا نزد ادیسون برود ، به خانه بدوش ها بیشتر شبیه بود. اما افکار سلطان ها را در سر می پروراند. او زمانی که در قطار به سوی خانه ادیسون می رفت، صدای خود را که با ادیسون در رابطه با شراکت صحبت می کرد می شنید. اشتیاق او امید و آرزو نبود.بلکه میلی بود معین و مشخص ، میل او به کار با ادیسون همه امیال دیگرش را خاموش و سرد کرده بود. بارنس موفق شد چون از تمام توانش برای رسیدن به هدف بهره گرفت.

از این صفه نیز دیدن کنید:  تاثیر شگفت انگیز زبان بدن در افزایش جذابیت

مردی که پل های پشت سرش را ویران کرد.

پنج سال طول کشید تا بارنس موفق شد. همه او را پیچ و مهره ای بیش در دفتر ادیسون نمی دانستند. اما او به کارش علاقه و اشتیاق داشت. او برای رسیدن به هدفش ، طرح و نقشه چید، همه پل های پشت سرش را خراب کرد و با شور و هیجان وافر به کارش ادامه داد. آن را در نیمه راه قطع نکرد، که دنبال کار دیگری برود. برای خودش امیدی دیگر ، نیاندیشیدکه اگر این یکی نشد آن یکی کار را بکند. رمز موفقیتش دقیقاً این بود. او برای خودش راه چاره دیگری پیدا نکرد. گفت یا موفقیت و پیروزی یا شکست و نابودی ، راه سومی برای خودش قرار نداد.

مطالب این صفحه نیز  مفید است: کتاب صوتی عشق را بجویید تا بیابید

راه کسب ثروت و موفقیت

کسی که خواهان پیروزی است باید همه پل های پشت سرش را خراب کند. تا امیدی به برگشت نداشته باشد، کارش را نیمه کاره نگذارد. این طوری  مجبورمی شود تا آخر مسیر را طی کند.

شش قدم برای تبدیل اشتیاق به طلا

  • مبلغ مورد نیاز خود را دقیقاَ مشخص کنی.  تنها گفتن این که من پول می خواهم کافی نیست. باید دقیق مشخص کنید چقدر می خواهید.
  • دقیقاً مشخص کنید برای رسیدن به این مقدار پول چقدر سرمایه گذاری می کنید. توجه کنید، برای به دست آوردن هر چیز باید چیزی از دست بدهید.
  • تاریخ مشخصی برای رسیدن به آن هدف مشخص کنید.
  • برای اجرای برنامه خود طرحی قطعی طرح ریزی کنید و بیدرنگ شروع کنید.
  • رقم پول مورد نیاز را بنویسید و زمان رسیدن به آن را مشخص نمایید. در رتبطه با از خودگذشتگی خود تصمیم بگیرید. آن گاه برنامه رسیدن به آن مقدار پول را مشخص کنید.
  • یاداشن خود را روزی دو بار قبل از خواب و بعد از بیدار شدن با صدای بلند بخوانید، در هنگام خواندن ببینید و باور کنید که صاحب این مقدار پول شده اید. 

شرط لازم برای عملی کردن شش قدم بالا

شرط لازم برای به کاربردن این شش اصل، نه تحصیلات عالی ، نه کار طاقت فرسا و نه از خودگذشتی زیاد است. تصویر سازی ذهنی  و مثبت اندیشی برای به عمل درآوردن این اصول کافی است. با عملی کردن این اصول، تاثیرشگفت انگیز شور اشتیاق در کسب موفقیت و ثروت را تجربه کنید.

29

تاثیرشگفت انگیز اشتیاق در کسب موفقیت و ثروت

شش راه ارئه شده در بخش قبلی، فرمولی است که از ایده و فکر اندرو کارنگی اقتباس شده است. اندرو کارنگی در یک کارگاه فولاد سازی با همین اصول میلیاردها دلار به جیب زد. توماس ادیسون این شش اصل را نه تنها برای رسیدن به ثروت، بلکه برای رسیدن به هر هدفی لازم و ضروری می داند.

قدرت رویاهای بزرگ ، تاثیر اشتیاق در کسب ثروت

در دنیای که زندگی می کنیم ، به نقطه نظرهای جدید ، روش های نو ، رهبران و مخترعان با روش های جدید ، روش بازاریابی عالی، ادبیات جدید و برنامه های تلوزیونی پر محتوا نیازمندیم. اما مهم تر از همه این عوامل، برای رسیدن به موفقیت ، به شور و اشتیاق وافر برای پیش بردن اهداف نیاز داریم. اشتیاق وسواس گونه ما را به اهداف مان می رساند. تاثیر شگفت انگیز اشتیاق در کسب ثروت و موفقیت شاه کلید همه قفل ها و گره های بازنشدنی است. 

26

تاثیر شگفت انگیز اشتیاق در کسب ثروت و موفقیت

داشتن روئیا نقطه آغاز موفقیت است. بی تفاوتی ، تنبلی و نداشتن الهام و آرزو ، روییاها را قبل از این که به ذهنمان خطور کنند ، از بین می برند. لازم است بدانید بیشتر افراد موفق اهدافشان را در محیطی پیش می برندکه با ایده و فکرشان هماهنگ و سازگار نبوده است. برای رسیدن به هدف باید بر ناملایمات و ناسازگاری ها پیروز شویم. باید با شور و اشتیاق به موفقیت بر مشکلات و مسائل فایق آیم و در نیمه راه کار را رها نکنیم.

تاثیر شگفت انگیز اشتیاق در کسب ثروت و موفقیت از هر چیز دیگری برای رسیدن به هدف موثرتر است. برای روشن شدن موضوع داستان ناشنوایی پسر ناپلئون هیل را بشنوید.

حادثه ای که یک زندگی را متحول کرد.

ناپلئون هیل صاحب پسری می شود که از بیرون فاقد هر دو گوش می باشد. دکتر به ناپلئون می گوید که پسر شما هیچ وقت قادر به شنیدن نخواهد شد و برای همیشه کر و لال باقی می ماند. پدر از شنیدن این حرف ناراحت می شود و آن را نمی پذیرد. از صمیم قلب آرزو می کند، کاش پسرم، بتواند، بشنود. میل و اشتیاق فراوان به این که پسرش بتواند بشنود پیدا می کند. هر چه سعی می کند این اشتیاق را به پسرش منتقل کند راهی نمی یابد.

 تا این که روزی متوجه می شود پسرش جلو ضبط صوتی که موسیقی پخش می کرد به وجد آمده است. پسر نواری را به تکرار گوش می داد. در برابر ضبط صوت ایستاده و دندان هایش را روی لبه ضبط صوت نگه داشته بود. علت این کار پسر را پدرش درک نمی کند. سال ها می گذرد تا پدر می فهمد که استخان ها قادرند صداها را به گونه ای به انسان انتقال دهند.

نتیجه فداکاری

پدر یاد می گیرد ، با لبهایش پشت گوش فرزندش را مالش دهد و حرف هایش را پشت گوش پسر تکرار کند. به این شیوه او شور و اشتیاق فراوان برای شنیدن را به پسرش منتقل می کند. شبها برایش داستان سرایی می کند و به این ترتیب اعتماد به نفس پسر با تصور میل به شنیدن افزایش می یابد و به این گونه تاثیر شگفت انگیز اشتیاق در کسب ثروت و موفقیت در پسر ناپلئون هیل خود را نشان می دهد. 

پیروزی بزرگ با شش سِنت

ناپلئون می گوید؛ که ایمان پسرم به من ، نتایج حیرت انگیزی در پی داشت. من به پسرم گفتم که بدون گوش بودن ، برای تو امتیاز زیادی دارد. یک امتیاز این است که چون گوش نداری ، آموزگارانت بیشتر به تو توجه می کنند. اگر بخواهی روزنامه بفروشی ، مردم با دیدن ظاهرت بیشتر به تو پول می دهند. برادر بزرگ تر او ، در بچگی روزنامه می فروخت، اما مادرش اجازه نمی داد این یکی پسر ، روزنامه فروشی کند.

شروع به کار و تلاش

پسرم یک روز از همسایه مان شش سِنت قرض می گیرد. می رود روزنامه می خرد و می فروشد. در پایان روز او شش سنت را پس می دهد و 42 سنت دیگر برایش می ماند. با پولی که به دست آورد ، آن شب در رخت خوابش خوابش می برد. مادرش از دیدن این وضعیت به گریه می افتد ، اما من می خندم. برای موفقیت پسرمان از صمیم قلبم خوش حال می شوم.

 تاثیر شگفت انگیز اشتیاق در کسب ثروت و موفقیت را با ناپلئون هیل و ماجراهای کتاب بیاندیشید و ثروتمند شوید ، تجربه کنید. 

کودک ناشنوایی که شنیدن را آموخت

پسر ناشنوا بدون این که صدای آموزگارانش را بشنود بزرگ می شود. فقط وقتی خیلی نزدیک به او با صدای بلند صحبت می کردند، قادر بود صدای آن ها را بشنود. ما اجازه ندادیم پسرمان به مدرسه ناشنوایان برود. مصصم بودیم که پسرمان زندگی عادی داشته باشد. این حق او بود که با بچه های سالم رفت و آمد داشته باشد.

هر نوع صمعکی که در بازار بود ، پسرم امتحان کرد، اما نتیجه نگرفت. یک روز سمعکی آزمایشی را برایش فرستادند ، چون از این نوع سمعک ها زیاد امتحان کرده بود، با اکراه و بی میلی آن را امتحان کرد. اتفاق جالبی افتاد. او قادر به شنیدن شد. با شور و هیجان فراوان گوشی را برداشت و موضوع را به مادرش گفت. صدای مادرش را به طور کامل شنید. برای اولین بار او قادر بود صدای دیگران را بدون این که فریاد بزنند ، بشنود. او می شنید اما این نیمی از موفقیت او بود.

اعجاز اندیشه در کسب ثروت و موفقیت از بیان ناپالئون هیل

پسرم با توجه به موفقیت بزرگی که نصیبش می شود به تولید کننده سمعک نامه ای با شور و اشتیاق فراوان می نویسد و جریان را برایش تعریف می کند. نکته ای در نامه اش بود که موجب می شود، او را به نیویورک دعوت کنند. در ضمن گفتگو با مهندسان نکته ای به فکرش رسید ، این ذهنیت برایش موفقیت و پول فراوان به ارمغان آورد. به ذهنش رسید که باید تجربه خود را به میلیون ها ناشنوا در جهان برساند و به آن ها کمک کند.

با اقدامی سازنده در زمینه بازاریابی و تجزیه تحلیل شرایط، یک ماه بعد راه ها و وسایلی را به دست می آورد تا زندگی جدیدش را به دیگران نشان دهد. وقتی طرحش را به شرکت نشان داد ، آن ها بی درنگ شغلی به او  دادند تا به روئیای خود جامه عمل بپوشاند. وقتی سر کار رفت مصصم بود تا امید و آسایش فکری را به هزاران ناشنوا در سراسر جهان برساند.

تاثیر تربیت ناپلئون هیل در موفقیت پسرش

وقتی او پسر کوچکی بود ، پدر در او این باور را ایجاد کرد که معلولیت او برایش دارایی بزرگی است و می تواند روی آن سرمایه گذاری کند. ما نیز می توانیم برای رسیدن به موفقیت و ثروت در خود باور قوی و نیرومند ایجاد کنیم. باید به این باور برسیم که ما نیز می توانیم ، پله های موفقیت و ثروت را بپیماییم و تاثیر شگفت انگیز اشتیاق در کسب ثروت و موفقیت را تجربه کنیم. توجه همراه با اشتیاق چیزی است که همه آن را دارند و می توانند به سود خود از آن استفاده کنند. پس برای رسیدن به موفیت اشتیاق خود را فزونی دهیم و با تمرکز و توجه بر روی اهداف خود ، با اشتیاق برای رسیدن به آن تلاش کنیم. 

پس ما هم می توانیم از داستان ناپلئون هیل و پسرش درس بگیریم. در زندگی برای خود اهدافی مشخص کنیم. برای رسیدن به آن شور و اشتیاق وسواس گونه داشته باشیم ، برای رسیدن به هدف از هیچ تلاشی دست نکشیم. مصصم و با اراده در راه پیش بردن اهدافمان قدم برداریم و از تاثیرشگفت انگیز اشتیاق در کسب موفقیت و ثروت استفاده کنیم.

آیا شما برای خود هدف یا اهدافی را مشخص کرده اید؟ برای رسیدن به هدف خود چقد راشتیاق و انگیزه دارید یا داشته اید؟ تاثیر شگفت انگیز اشتیاق در کسب ثروت و موفقیت شما به جه میزان بوده است؟ نظر و تجربه خود را با کتاب صوتی به اشتراک بگذارید. 

دسته بندی : موفقیت و انگیزشی

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مقالات مشابه