بیوگرافی فروچیو لامبورگینی خالق شرکت خودروسازی لامبورگینی
بیوگرافی و زندگینامه افراد موفق جهان

بیوگرافی فروچیو لامبورگینی خالق شرکت خودروسازی لامبورگینی

نام فارسیفروچیو لامبورگینی
نام انگلیسیFerruccio Lamborghini
تاریخ تولد۲۸ آوریل ۱۹۱۶
تاریخ فوت۲۰ فوریهٔ ۱۹۹۳
محل زندگیایتالیا
نام همسرسلیلیا مونتی (درگذشت ۱۹۴۷)
آنیتا بورگاتی (طلاق)
ماریا ترزا کان
شغلمکانیک
کارآفرین

بیوگرافی فروچیو لامبورگینی خالق شرکت خودروسازی قدرتمند لامبورگینی، از راز و رمز موفقیت این شرکت بزرگ سخن می‌گوید و شما را بهترین ایده‌های موفق آشنا می‌کند. 

باز هم با قصد داریم به شرح بیوگرافی یکی دیگر از قدرتمندترین‌های  دنیای کارآفرینی، به نام فروچیو لامبورگینی  کارآفرین و صنعتگر ایتالیایی که اقدامات او در این حوزه منجر به  تولید محبوب‌ترین خودروهای لوکس در جهان شده است، بپردازیم که از این طریق بتوانیم به شما بگوییم که شما هم می‌توانید بزرگ‌ترین‌ها و بهترین‌ها را کشف و به نام خود ثبت کنید و به‌واسطه آن بتوانید به نام‌آوران جهانی بپیوندید. 

دوران کودکی و جوانی فروچیو لامبورگینی

فروچیو لامبورگینی خالق شرکت خودروسازی قدرتمند لامبورگینی، 18 آوریل سال 1926 در فررا ایتالیا به دنیا آمد. پدر و مادر فروچیو، کشاورز و مزرعه‌دار بودند. فروچیو در دوران کودکی و نوجوانی  گاهی اوقات در کار کشاورزی به پدر و مادرش کمک می‌کرد، اما علاقه‌ای به کار کشاورزی نداشت.

او از همان ابتدای کودکی با جدا کردن وسایل و دوباره سرهم کردن آنها علاقة خود را به ماشین‌آلات نشان داده بود که همین باعث شد او در دوران نوجوانی‌اش در یکی از انبارهای مزرعه یک کارگاه کوچک ریخته‌گری بسازد که در همین کارگاه یک روز که مشغول ریخته‌گری یکی از ماشین‌آلات مزرعه بود؛ انفجاری رخ می‌دهد که صدمات او به حدی بوده که  خانه و دارایی‌شان نیز تا نزدیکی از دست رفتنشان مورد تهدید این انفجار قرار می‌گیرند.

خانواده فروچیو ازآنجاکه متوجه علاقة بیش از حد پسرشان  به ماشین‌آلات شده بودند و همچنین برای نجات مزرعه‌شان، تصمیم گرفتند فروچیو را به مدرسة فنی فراتلی بفرستند که در نزدیکی بولونیا قرار داشت. تحصیل او در این مدرسه علاقة او را به ماشین‌آلات دوچندان کرد؛ چرا که او در این مدرسه می‌فهمید هر وسیله‌ای چطور کار می‌کند.

دوران کودکی و جوانی فروچیو لامبورگینی

بیوگرافی فروچیو لامبورگینی و شروع کار فنی او

فروچیو با به پایان رساندن دوران تحصیل خود در مقطع دبیرستان در زمینة مهارت‌های مورد علاقه‌اش به مدت چند سال دوران کارآموزی را گذراند. پس از گذراندن دوران کارآموزی به نیروی هوایی سلطنتی ایتالیا در سال 1940 ورود پیدا کرد. این درست زمانی بود جنگ جهانی دوم ایتالیا را درگیر خود کرده بود.

در این شرایط فروچیو به‌عنوان مکانیک اصلی، مسئولیت تعمیر وسایل نقلیه  نظامی را بر عهده داشت. مدت‌زمان زیادی طول نکشید که او معروف به این شد که با کمترین امکانات می‌تواند هر وسیله‌ای را تعمیر کند. همین معروفیت  باعث شد که سرپرستی بخش تعمیر خودرو پادگان را به او بدهند.

با پایان جنگ جهانی دوم در سال 1945 فروچیو در بند اسارت بریتانیا شد و به مدت یک سال از خانه و خانواده دور بود. اما زمانی که آزاد  شد، ازدواج کرد که در ماه عسلی که با همسرش رفته بود، فهمید ماشین‌آلات نظامی دوران جنگ به‌عنوان خودروهای ازرده‌خارج اسقاطی به فروش می‌رسند.

ازاین‌رو  تا جایی که می‌توانست این ماشین‌ها را خریداری کرد و در بازگشت به خانه خود در «پیوه دی سنتو» به همراه همسرش ماشین‌ها را نیز به همراه خود آوردند.

The-richest-men-in-the-world

کتاب صوتی بیوگرافی ثروتمندترین مردان جهان

بیوگرافی ثروتمندترین مردان جهان تهیه شده در گروه گرداب جذب گوینده: میلاد مشعشع همچنین می توانید دانلود کنید: کتاب صوتی ثروتمندترین زنان جهان

شروع به تعمیرکاری فورچینو

او به‌سرعت گاراژی را افتتاح کرد که در آن این ماشین‌ها را به تراکتور تبدیل کند تا در نهایت آن‌ها را به فروش برساند. در سال 1947 درست یک سال پس از ازدواجش و زمانی که فروچیو احساس می‌کرد، راه مناسب خود را پیدا کرده، با مرگ همسرش بر اثر تولد پسرشان تونینو مواجه شد.

پس از گذشت این دوران فروچیو با پیاده‌سازی طرحی جدید بر روی خودروهای جنگی توانست تراکتورهای جدیدی بسازد. ازاین‌رو تجارت تراکتور را در سال 1948 شروع کرد. با فروش چندین تراکتور درآمدی کافی برای خرید وسایل جدید برای ساخت تراکتور به دست آورد.

طولی نکشید که او اولین تراکتور خود را به نام کاریوکا طراحی و اقدام به ساخت آن کرد که در پی آن شرکت تراکتورسازی و ماشین‌آلات کشاورزی خود را در سال 1949 رسماً تأسیس کرد. شرکت فروچیو با نام «Lamborghini Trattoria S.p.A » یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی تا اواخر دهه 60 در ایتالیا بود.

شروع کارآفرینی فروچیو لامبورگینی

در طول مدتی که فروچیو به طراحی و ساخت تراکتور پرداخته بود؛ موتورهای موریس را نیز توانسته بود طراحی کند که علاوه بر بنزین با دیزل نیز راه‌اندازی می‌شدند. دیزل سوختی ارزان‌تر بود که استقبال‌کننده‌های بیشتری به این واسطه پیدا کرده بود. موفقیت او در صنعت تراکتورسازی باعث بالا رفتن در آمد او شده بود. او می‌توانست هر بار خودروهای جدیدی را خریداری کند به‌طوری‌که هر روز می‌توانست با یک خودرو جدید و متفاوت بیرون برود.

در سال 1958 فروچیو لامبورگینی برای خرید یک فراری GT250 به مارانلو سفر کرد. او معتقد بود فراری اتومبیل‌های خوبی دارد. ولی به‌خاطر پرسروصدا بودنشان به‌عنوان خودروی جاده‌ای، مناسب نیستند.

پس از گذشت مدتی از خرید فراری، فروچیو متوجه بد بودن کلاچ فراری شد. می‌دانست که برای تعویض آن باید هزینة زیادی را صرف سفر به مودنا برای تعویض آن بکند. در پی این مشکل، فروچیو لامبورگینی نارضایتی خود را به انزو فراری دررابطه‌با کلاچ GT250 رساند. ولی انزو فراری با این منطق که یک تولیدکننده تراکتور نمی‌تواند در مورد ماشین‌های اسپورت حرفی بزند نظر او را رد کرد.

شروع کارآفرینی فروچیو لامبورگینی

اقدام فروچیو برای تولید خودرو 

این پاسخ انزو فراری باعث شد که فروچیو لامبورگینی، خود اقدام به اصلاح GT250 کند. همین اقدام او را به فکر سرمایه‌گذاری بر روی تولید اتومبیل انداخت. چرا که او فکر می‌کرد می‌تواند ماشینی بسازد که منحصربه‌فرد و ویژگی‌هایی همچون عملکرد بالا و بدون حاشیه داشته باشد که فراری‌ها هرگز آن‌ها را نداشته‌اند. ازآنجاکه او به ماشین‌ها سریع علاقة بسیاری داشت با استفاده از قطعات تراکتور در ماشین‌های باکیفیت و سریع توانست سود خود را از این تولیدات سه برابر کند.

برنامه‌ریزی فروچیو لامبورگینی برای شروع کسب‌وکار در زمینه تولید اتومبیل از سال 1962 آغاز شد. شرکت فروچیو در همین زمینه با نام «Automobile Ferruccio Lamborghini»  در سال 1963 در سانتا آگاتای بولوینا تأسیس شد.

فروچیو لامبورگینی توانست یک وام بلندمدت بدون بهره در عوض ضمانت اشتغال کاربران بگیرد که به‌واسطه آن بدون شلوغ‌کاری کارخانه خود را تکمیل کند.

موفق ترین کارآفرینان جهان

کتاب صوتی بیوگرافی موفق‌ترین کارآفرینان جهان

کتاب صوتی بیوگرافی موفق‌ترین کارآفرینان جهان تهیه شده در گرداب جذب گوینده میلاد مشعشع

لوگوی خودروهای لامبورگینی نشان چیست؟

نماد لامبورگینی که نشان گاو خشمگین است توسط فروچیو لامبورگینی انتخاب شد. چرا که او علاقة زیادی به گاوبازی داشت و همچنین این نماد، علامت ماه تولدش بود. ازاین‌رو فکر می‌کرد شخصیت بی‌پروا و جسور او با نماد گاو خشمگین بیشتر نشان داده می‌شود.

او توانست اولین اتومبیل خود را با نام GTV 350 به نمایشگاه تورین برساند و نظر منتقدین این نمایشگاه را به خود جلب کند. پس از این نمایشگاه او رسماً تولیدات خود را به بازار فرستاد. بعد از گذشت دو سال توانست نگاه دنیا را در سال‌های 1964 و 1965 به اتومبیل‌های خود خیره کند و برای اولین‌بار مورد تحسین و توجه جهانی قرار بگیرد.

نماد خودرو های لامبورگینی از کجا نشاٍت می گیرد؟؟

بیوگرافی فروچیو لامبورگینی و بازنشستگی او 

فروچیو با گسترش و تولیدات خودروهای لامبورگینی بسیاری؛ سرانجام در سال 1974 خود را بازنشسته اعلام کرد. بعد از آن اوقات خود را با شکار سپری می‌کرد و به چندین تجارت کوچک نیز می‌پرداخت تا زمانی که او بر اثر سکته قلبی  در 20 فوریه سال 1993 به زندگی‌اش خاتمه داده شد.

تمامی شرکت‌هایی که فروچیو لامبورگینی آن‌ها را تأسیس کرده بود، در حال حاضر فعال و مشغول به انجام فعالیت هستند. همچنین پسر او تونینو لامبورگینی به فروش لوازم تزئینی و لباس و طراحی شهری با برندی که با نام خود تأسیس کرد، مشغول به کار است. دختر او نیز یکی از کارخانه‌های پدرش را اداره می‌کند و از املاک و میراث پدرش موزه‌ای افتتاح کرده که مورد بازدید عموم قرار می‌گیرد.

لامبورگینی بیش از 280 میلیون دلار درآمد داشت.

موفقیت لامبورگینی به او امکان خرید انواع خودروهای اسپرت لوکس از جمله فراری را داد که یکی از برترین خودروهای آن زمان به حساب می‌آمد. پس از تجربه مشکلات مکانیکی با فراری خود، لامبورگینی تصمیم گرفت تا شرکت خودروسازی اسپرت رقیب خود را راه اندازی کند، حتی یک مهندس سابق فراری را استخدام کرد.

زندگینامه های مشابه

7 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

زندگینامه های مشابه