بیوگرافی شهرزاد رفعتی
بیوگرافی و زندگینامه افراد موفق جهان

بیوگرافی شهرزاد رفعتی شیرزنی از خطه ایران

نام فارسیشهرزاد رفعتی
نام انگلیسیShahrzad Rafati
تاریخ تولد1359
محل زندگیونکوور
شغلمدیرعامل و بنیان‌گذار کمپانی Broadband TV

بیوگرافی شهرزاد رفعتی  یکی از تکنسین‌های برجسته ایرانی سرشار از شگفتی و حیرت است. با خواندن آن ایده‌های خلاقانه را در خود پرورش دهید و شگفتی بیافرینید.

با توجه به اینکه شمار بسیاری از دختران و زنان ایرانی در عرصه تکنولوژی، فناوری و تجارت در سراسر دنیا مشغول انجام فعالیت هستند و افتخارات بسیاری را کسب کرده‌اند، مطمئناً برایتان الهام‌بخش خواهد بود که  سرگذشت شهرزاد رفیعی تکنسین و تلاشگر عرصه فناوری و اطلاعات را بخوانید.

دوران کودکی و جوانی شهرزاد رفعتی

شهرزاد رفعتی بانوی ایرانی – کانادایی در سال 1359(1980) در تهران متولد شد. او دوران نوجوانی‌اش را در تهران گذراند. سپس به ونکوور کانادا مهاجرت کرد و مدرک کارشناسی علوم رایانه خود را از دانشگاه بریتیش کلمبیا دریافت کرد.

شهرزاد رفعتی در سال 2011 به‌عنوان مدیرعامل و بنیان‌گذار کمپانی معروف Broadband TV ؛ در مجله «فست کمپانی»  در طبقه‌بندی 100 خلاق برتر در رتبه 37 قرار گرفت. اسامی افرادی که در دنیای فناوری حرف اول را می‌زنند همچون: سباستین توان از شرکت گوگل، اریک دیشمن از شرکت اینتل، فورستال از شرکت اپل و الکس کیپمن از مایکروسافت، در میان بزرگان تجارت به چشم می‌خورد.

تولد شهرزاد رفعتی

بیوگرافی شهرزاد رفعتی و افتخارات وی

یکی از مهم‌ترین افتخارات این بانوی ایرانی؛ بنیان‌گذاری Broadband TV است. بزرگ‌ترین شبکه چند پلتفرم و سرویس پخش آنلاین ویدئو و همچنین یک رسانه دیجیتال در کل دنیا به‌حساب می‌آید. مدیرعاملی این شبکه نیز بر عهده خود شهرزاد رفعتی است. بعد از گوگل و فیس‌بوک؛ این رسانه با داشتن بیش از 300 میلیون کاربر در بیشترین حجم دارایی ویدئویی دنیا، در رتبه سوم قرار دارد.

شرکت Broadband TV

Broadband  TV ؛ در آغاز انقلاب یوتیوب در سال 2005 به‌عنوان یک شرکت رسانه دیجیتال و سرگرمی تأسیس شد. BBTV (Broadband)  TV تخصصش رسانه و به شیوه‌های نوین داستان‌سرایی الهام می‌بخشد که در زمینة تکنولوژی است و حدود 80 نفر در این شرکت فعالیت می‌کنند.

شهرزاد رفعتی بنیان‌گذار شرکتی در زمینه ایجاد تعامل میان مخاطبین، افزایش بازخوردها و تعداد مخاطبین در یوتیوب با نام VISIO GIVE است.

شرکت  Broadbandtv شهرزاد رفعتی؛ توانست در مدت 3 سال، شراکتی با ارائه‌دهندگان چندرسانه‌ای داشته باشد. به علاوه کمکی به تغییر مفهوم بین ارائه‌دهندگان محتواهای رسانه‌ای و سارقان اینترنتی این محتواها بکند. وی قدم بعدی‌اش را در راستای ارائه محتواهای ویدئویی در عرصه برنامه‌های جانبی تلفن‌های همراه هوشمند برداشت و با فعالان تبلیغات و اپراتورهای شبکه در جایگاه یک شرکت رسانه‌ای فناوری همکاری کند.

سایر فعالیت‌های شهرزاد رفعتی

همچنین وی فعالیت‌هایی در توزیع و بهینه‌سازی محتواهای ویدئویی از طریق شبکه‌های بی‌سیم و موبایل و اینترنت پروتکل دارد که برای شناسایی ویدئوکلیپ‌های بدون حق کپی‌رایت، الگوریتم‌های شهرزاد رفعتی وب  را اسکن می‌کنند. سپس بعد از شناسایی این فیلم‌ها، یک آگهی توسط Broadband TV به آنها متصل می‌شود که این آگهی با درآمدی همراه است که با تولیدکننده اصلی ویدئوکلیپ تقسیم می‌شود.

نقص کپی‌رایت اینترنت برخی از شرکت‌های بزرگ مانند: سونی، برادران وارنر، NBA و EA را نگران کرده بود. با روی کار آمدن شرکت Broadbandtv به هراس آن‌ها خاتمه داده شد.

سایر فعالیت های شهرزاد رفعتی

اقدامات و ویژگی های Broadband TV

Broadband TV علاوه بر یوتیوب توانایی تشخیص محتوای کپی‌رایت را در فضاهای بسیار دیگری که بتوان ویدئو را در آن آپلود کرد را دارا است. در سال‌های گذشته توانسته است تعداد زیادی از ویدئوهای  ورزشی  مسابقات بسکتبال آپلود شده بدون مجوز؛ تحت مالکیت NBA را تشخیص دهد و از نشر بدون مجوز آن‌ها جلوگیری کند.

سایر شعبه‌های Broadband TV

شعبه‌هایی از شرکت Broadband TV؛ در نیویورک، ژاپن، فرانسه، برزیل و هند افتتاح شده است که اصلی‌ترین شعبه این شرکت و یا اولین شعبه آن متعلق به ونکوور کانادا است.

گستردگی شرکت رسانه‌ای فناوری شهرزاد رفعتی؛ به وسعت جهان بوده که با رشد 219 درصدی در سال توانسته است به 319 میلیون بیننده خدمت‌رسانی کند. همچنین شرکت‌های بسیاری را از هراس کپی‌رایت اینترنت نجات دهد.

تا اینجای بیوگرافی شهرزاد رفعتی به بزرگ‌ترین اقدام او یعنی تأسیس شرکت Broadband TV پرداختیم که اهمیت و ارزش کار خانم رفعتی در زمینه تجارت و فناوری برای شما عزیزان به‌خوبی مشخص شود.

زبان‌های که رفیعی بر آنها مسلط بود

شهرزاد رفعتی تسلط کامل بر زبان‌های رسمی کانادا (انگلیسی – فرانسه) بعد از چند سال اقامت در این کشور پیدا کرده است.  این در حالی بوده که ابتدای ورود به کانادا زبان انگلیسی را به‌سختی صحبت می‌کرد.

خانم رفعتی به‌عنوان مدیر موفق و برگزیده در جایگاه پنجم در بین مدیران شرکت‌های رسانه‌ای کانادا در مجله پرتیراژ کانادا معرفی و شناخته شده است. همچنین در گردهمایی‌ها و سمینارهای تجاری به‌عنوان سخنران در زمینه رسانه‌های پیشرفته از او دعوت به عمل می‌آید.

موفقیت‌ها و دستاوردهای شهرزاد رفعتی

شهرزاد رفعتی تاجر و فعال در عرصه فناوری با تأسیس شرکت چندرسانه‌ای  Broadband TV علاوه بر این که به کاربران و شرکت‌های بزرگ ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی خدمت بزرگی کرده است. از این طریق توانسته ثروت بزرگی را به دست آورد تا در تمام دنیا به‌عنوان ثروتمندترین دختر ایرانی در کنار ثریا دارابی، سیما ضرغامی، رکسانا ورزا، پریسا تبریز و…. از او نام‌برده شود.

افتخارات و جوایز شهرزاد رفعتی

بیوگرافی شهرزاد رفعتی بانوی موفق ایرانی در زمینه تجارت و کارآفرینی؛ شامل تعدادی از افتخارات و عناوین او در زمینه‌های مختلف نیز است که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم داشت.

  • دریافت جایزه کسب‌وکارهای ونکوور با عنوان 40 فرد موفق زیر 40 سال در سال 2012؛
  • دریافت جایزه مدیرعامل برتر سال ونکوور در سال 2013؛
  • دریافت جایزه اجرایی Digi awards با عنوان یکی از موفق‌ترین بانوان کانادا در سال 2013؛
  • دریافت جایزه 25 کانادایی مهاجر برتر 2017؛ 
  • در آخر به مشارکت‌های شهرزاد رفعتی با A&T-Huffington POST-BMG THE NBA – و…. که از شرکت‌های مطرح هستند می‌توان اشاره کرد.

افتخارات و جوایز شهرزاد رفعتی

الگوبرداری از شهرزاد رفعتی

 حال که زندگینامه شهرزاد رفعتی را مطالعه کردید وقت آن رسیده، نگاهی به زندگی خود بیندازید و اهداف خود را مرور نمایید. خود را باور کنید و به خود بقبولانید که اگر تلاش کنید شما نیز می‌توانید موفق شوید. سپس لیستی از تصمیماتی را که برای رسیدن به اهداف ارزشمند خود گرفته‌اید، را مشخص کنید.

اهدافتان عینی و ملموس باشد نه رؤیایی و مبالغه‌آمیز. آنگاه از خود بپرسید که من برای رسیدن به این هدف یا اهداف به چه امکانات و زمانی نیاز دارم، نقاط قوت و دارایی من چه است؟ چه‌کارهایی را برای رسیدن به اهداف لازم است که قبل از سایر اعمال انجام دهم؟ کدام کارم زیاد ضروری نیست و می‌توانم آن را به تأخیر نیندازیم و یا کلاً حذفش کنم؟

شهرزاد رفعتی مدیرعامل و بنیان‌گذار کمپانی معروف Broadband TV است که در مجله «فست کمپانی»  در طبقه‌بندی 100 خلاق برتر در رتبه 37 قرار گرفت.

زندگینامه های مشابه

8 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • بسیار عالی، واقعا کارشون و قدرتشون تحسین برانگیزه ، باعث شدن که ما خانوم ها بیشتر از پیش امید و اعتماد به نفس بگیریم .

    پاسخ
    • سلام فریده خانم بزرگوار. بله درسته ایشون واقعا الگو بسیار خوبی برای بانوان هستند. اگر دوست داشتین می تونین زنان موفق دیگه ای که تو زندگی شما تاثیر گذار بودند رو به ما معرفی کنین تا بیوگرافیشون رو در سایت قرار بدیم

      پاسخ
      • پرستو شاهی
        مهر 8, 1399 11:08 ق.ظ

        من خیلی دوست دارم زندگی نامه سیمین بهبهانیو بدونم تو نتم نگا کردم خیلی قاطی پاتی نوشتن میشه در موردشون توضیح بدید واقعا شعرا و طرز فکرشون برام خیلی جالبه اگه میشه زندگینامشو بذارید سپاس

        پاسخ
      • واقعاااا عالیه سایتتون ممنونم اگه میشه در مورد سیمین بهبهانی هم بنوسید خیلی دوست دارم بتونم بیوگرافی ایشون اگه میشه قرار بدید ممنونم

        پاسخ
  • آذر حسینی
    مهر 8, 1399 11:05 ق.ظ

    واقعا عالیه ممنون میشم اگه افراد معروف و نابغه و موفق ایرانی رو بیشتر معرفی کنید تا برای سایرین الگو بشن شهرزاد رفعتی این بانوی ایرانی واقعا فرده موفقیه و در دنیای مدیریت به تاکید خوش درخشید????????????????

    پاسخ
  • ایدا امینی
    مهر 12, 1399 6:47 ق.ظ

    سلام واقعا خانم رفعتی شیرزن بوده اند و مایه افتخار کشورمون هستن .خیلی عاشق زندگینامه ی این افراد هستم ولی نمیدونم که چرا هر بار که میام مطالعه کنم یه مشکل پیش میاد .امیدوارم که وقت ازاد داشته باشم و بیام که مطاله شون کنم همه رو

    پاسخ
  • مارال ایوبی
    آبان 9, 1399 10:08 ب.ظ

    واقعا عالی و تاثیر گذار بود منم همیشه رویای مهاجرت به کانادا رو داشتم سخت دارم درس میخونم بورس کانادا شم و مطمنا به هدفام میرسمممم خیلی عالی بود

    پاسخ
  • یکی از عالی ترین بیوگرافی هایی بود که خوندم و خیلی برام جالب بود که یه خانم اینقدر موفق باشه از دختران سرزمین خواهش می‌کنم که خودشون رو باور کنند.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

زندگینامه های مشابه