بیوگرافی برایان تریسی مردی که فقر مانع پیشرفت وی نشد
بیوگرافی و زندگینامه افراد موفق جهان

بیوگرافی برایان تریسی مردی که فقر مانع پیشرفت وی نشد

نام فارسیبرایان تریسی
نام انگلیسیBrian Tracy
تاریخ تولد۵ ژانویهٔ ۱۹۴۴ ‏(۷۸ سال)
محل زندگیکانادا
نام همسرباربارا تریسی
شغلسخنران انگیزشی و نویسنده

به‌راستی که برخی‌ها فقط یک فرد نیستند. بلکه به‌اندازه چندین هزار نفر در جهان بر افکار و عقاید مردم و بهبود زندگی آنها تأثیر شگفت می‌گذارند. برایان تریسی سخنران و نویسنده و مشاور نام‌آور در زمینه موفقیت و انگیزش است که هزاران نفر را در سراسر جهان با گفته‌ها و آموخته‌هایش به مقصد موفقیت و خوشبختی هدایت کرده است.

برایان تریسی مردی که با موفقیت خود و مسیری که طی کرد توانست، انگیزه‌بخش زنان و مردان زیادی در سراسر جهان باشد تا بتوانند به اهداف خود برسند. او در یک خانواده بسیار فقیر به دنیا آمد. اما این دلیلی برای متوقف ساختن او برای رسیدن به خواسته‌ها و آرزوهایش نبود و امروزه به موفقیت‌های بسیاری رسیده است. از جمله موفقیت‌های برایان: مدیرعامل شرکت‌های سه میلیون دلاری مستقر در Solana Beach، کالیفرنیا و شرکت بین‌المللی خودش به نام برایان تریسی است.

در ادامه این مقاله از محموعه مقالات بیوگرافی افراد موفق قصد داریم به معرفی برایان تریسی و موفقیت های او بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

کودکی برایان تریسی

برایان تریسی در سال 1944 در ونکوور کانادا و در خانواده فقیر متولد شد. خانواده او هموار نگران پرداخت صورت‌حساب‌های زندگی بودند، چرا که پدر برایان نمی‌توانست به طور منظم کار کند؛ بنابراین او و سه برادرش با لباس‌های خیرخواهانه زندگی می‌کردند و از تجملات کمتری برخوردار بودند. او خیلی زود مدرسه را رها و در جوانی به‌سختی زندگی کرد و کارهای سخت و طاقت‌فرسای را انجام می‌داد تا اینکه در 20 سالگی سفرهای خود را آغاز کرد.

برایان اغلب در مورد این واقعیت صحبت می‌کند که «مردم تبدیل به چیزی می‌شوند که در بیشتروقت‌ها در مورد آن فکر می‌کنند». همچنین او از مطالعاتی که اثبات شده است صحبت می‌کند و مولتی میلیونرها بیشتر در مورد استقلال مالی فکر می‌کنند.

سفرهای دور و دراز برایان

او در حال حاضر به طور گسترده به سراسر اروپا و اقیانوس آرام، جنوب شرق آسیا و ایالات متحده آمریکا و کانادا سفر می‌کند. برایان به بیش از 80 کشور و در شش قاره جهان سفرکرده است. او به چهار زبان مختلف دنیا سخن می‌گوید و یک پیام ساده دارد. “من به یادگیری و استفاده از آنچه که آموخته‌اید اعتقاد دارم. توسط آن می‌توانید هر مشکلی را حل کنید، بر هر مانعی برتری داشته باشید و به اهداف خود برسید”.

اثبات این پیام، مظهر دستاوردهای شرکتی و موفقیت‌های او است. او بیش از 40 کتاب را در این زمینه چاپ و بیش از 300 برنامه ویدئویی و شنیداری را ضبط و ثبت نموده است و سالانه با بیش از 250 هزار نفر به‌صورت حضوری ملاقات و یا برای آن‌ها سمینار برگزار می‌کند.

سفرهای دور و دراز برایان

آموزه های برایان تریسی

تحقیقات و تعالیم او بیش از 25 سال است که توسعه‌یافته و تبدیل به یکی از مؤثرترین ابزار یادگیری در جهان امروزی شده است. از جمله این عناوین می‌توان به “استراتژی‌های فروش پیشرفته”، “100 اصل شکست‌ناپذیر موفقیت در کسب‌وکار” و “21 اسرار موفقیت میلیونرهای خودساخته” اشاره نمود. او همچنین مرد یک خانواده موفق است که با خوشحالی و عشق به زندگی با باربارا ازدواج کرده و با هم 4 فرزند دارند و در حال حاضر در سان دیگو زندگی می‌کنند.

سفرهای برایان در سراسر جهان

در 20 سالگی، برایان تریسی سفرهای خود را آغاز کرد تا دنیایی که در آن زندگی می‌کند را کشف و جواب سؤال‌ها و کنجکاوی‌هایش را پیدا کند. او ابتدا ماشینی خرید و از کانادا خارج شد و به سمت آمریکای شمالی حرکت کرد و بعد از آن با کشتی به انگلستان رفت. از آنجا به فرانسه و اسپانیا و سپس به‌سوی جبل‌الطارق حرکت کرد.

سفر او هشت سال طول کشید و او به همراه دوستانش صحرای بزرگ را فتح و تجربه‌ای نزدیک به مرگ را در چشم‌انداز ناملایم و خشن پشت سر گذاشت. او زندگی پرمخاطره و ماجراجویانه خود را رها و شروع به ساختن زندگی خود کرد و در کنار دکتر آلبرت روایتگر مشهور در آفریقای جنوبی شروع به کارکرد.

او همچنین آموزش‌های ورزش کاراته Shotokan را یاد گرفت و توانست کمربند مشکی را در این سبک کاراته دریافت کند. پس از دو سال زندگی در ژوهانسبورگ، چندین بار به قسمت‌های شرق جهان سفر کرد. برایان مدتی در لندن مشغول به کار شد، سپس دوباره به مناطق اروپایی و خاورمیانه سفر کرد و در نهایت به هند، مالزی و سنگاپور رفت و دوباره برای دو سال در تایلند مستقر شد. تریسی اکنون به بیش از 80 کشور جهان سفر کرده است.

دستاوردها و وموفقیت‌های برایان تریسی

 برایان تریسی در طول دوران زندگی خود موفقیت‌های بسیاری را به دست آورده و چندین کتاب به چاپ رسانده است. از جمله، قورباغه را قورت بده، قدرت زمان و 100 اصل شکست‌ناپذیر موفقیت در کسب‌وکار. او در سطح جهانی بسیار موفق و شناخته شده است. وی نویسنده 45 کتاب ارزشمند در حوزه موفقیت است که تابه‌حال به چندین زبان دنیا ترجمه شده است.

برایان بیش از 300 فایل صوتی و تصویری را در زمینه‌های مختلف از جمله روان‌شناسی موفقیت در سراسر جهان تولید کرده است. او همچنین یک دانشگاه فوق‌العاده‌ای را تأسیس کرده است که هرساله تعداد زیادی از افراد که علاقه و تمایل به یادگیری آموزش‌های استقلال و آزادی مالی را دارند آموزش می‌دهد.

نکات برجسته‌ی شغلی برایان تریسی

برایان با رویکرد پویای خود در یادگیری، بیش از 5،000،000 نفر را در سراسر ایالات متحده آمریکا، کانادا و 55 کشور دیگر در سراسر جهان تحت‌تأثیر قرار داده است. برایان موضوعات وسیع را از اقتصاد، توسعه فردی و تاریخ و فلسفه کسب‌وکار مطالعه کرده و در زمینه‌های مختلف متخصص بوده است. او به‌عنوان سخنران کلیدی در سمینار‌های انگیزشی با جمعیتی 250،000 فراخوانده شده است.

برایان تریسی همچنین یک مشاور تجاری برای بیش از 1000 شرکت در سراسر جهان بوده است. او در مورد موضوعاتی چون فروش و بازاریابی صحبت می‌کند و بالابردن اعتمادبه‌نفس و تنظیم هدف و چگونگی ایجاد تغییرات روانی، موفقیت‌های فوری و بلندمدت را آموزش می‌دهد.

او مدیریت اجرایی شرکت خود، با نام برایان تریسی که یک شرکت بین‌المللی است را بر عهده دارد. در این شرکت افراد و شرکت‌ها به طور مداوم و به طور فزاینده‌ای برای رسیدن به اهداف شخصی و همچنین کسب‌وکار، با سرعت و کارآمد، آماده می‌شوند.

نکات برجسته‌ی شغلی برایان تریسی

کتاب ها و آثار برایان تریسی

برایان تریسی تاکنون توانسته است بیش از 20 کتاب ارزشمند را بنویسد و با تعالیم خود روشنی‌بخش زندگی زنان و مردان زیادی باشد. مهم‌ترین کتاب‌های وی که در جهان منتشر شده است شامل:

  • چطور بهترین افراد را استخدام کنیم
  • بهانه بی بهانه قدرت انضباط فردی
  • مهارت‌های سخنرانی و سخن‌گفتن
  • چطور با شرایط بحرانی مقابله کنیم
  • 100 اصل شکست‌ناپذیر موفقیت در کسب‌وکار
  • رموز اعتمادبه‌نفس در زندگی و کار برای همه
  • پیروزی
  • رموز موفقیت برای زنان در زندگی و کار
  • قوانین جهانی موفقیت
  • مدیریت زمان
  • قورباغه را قورت بده
  • جادوی جذابیت
  • قدرت بیان
  • 21 روش مناسب برای اینکه افراد مناسب را استخدام کنید و آن‌ها را نگهدارید
  • درآمدی که واقعاً ارزشش را دارد به دست آوردید
  • قورباغه‌ات را ببوس
  • درآمد میلیونی
  • ازدواج با زن دلخواهتان
  • ازدواج با مرد دلخواهتان

جملات ناب و زیبا برایان تریسی

  • افراد موفق همیشه به دنبال فرصتی هستند تا به دیگران کمک کنند اما افراد ناموفق همیشه می‌پرسند “چی به من می‌رسه؟”
  • در زندگی همیشه مانند یک دانش‌آموز باشید. درست در لحظه‌ای که فکر کردید که همه چیز را به‌اندازه کافی می‌دانید، لحظة شکست خوردن شما نزدیک‌تر می‌شود.
  • دنیا پر از افرادی است که منتظرند کسی از راه برسد و به آن‌ها انگیزه بدهد تا به فردی تبدیل شوند که آرزو دارند. مسئله این است که هیچ نجات‌دهنده‌ای نیست. این افراد منتظر رسیدن اتوبوس ایستاده‌اند اما در خیابانی که هیچ اتوبوسی از آن نمی‌گذارد. در نتیجه اگر این اشخاص مسئولیت زندگی خود را بر عهده نگیرند و خود را تحت‌فشار قرار ندهند، ممکن است برای همیشه منتظر بمانند و این کاری است که اکثر مردم انجام می‌دهند.
  • احساس منفی، ترمز موفقیت ماست. ترمزهای خود را رها کنید.
  • حداقل 80 درصد میلیونرها خودساخته هستند. آن‌ها با «هیچ» شروع کردند و فقط جاه‌طلبی و انرژی داشتند.
  • اینکه چه کسی باشید و در چه موقعیتی قرار داشته باشید بر عهده‌ شما و نتیجه انتخاب‌ها و تصمیم‌گیری‌های خودتان است.

زندگینامه های مشابه

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • بسیار عالی و انرزی بخش بود

    پاسخ
  • من خودم کتاب قورباغه را قورت بده رو دارم و مطالعه اش کردم و خیلی عالیه به شما هم پیشنهاد میکنم که این کتاب رو بخونید‌.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

زندگینامه های مشابه